Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sako 75 Hunter Stainless
#1
kaliber 7mm Rem.Mag.duer det,eller er det en dårlig ide med rustfri pipe i denne kaliber...[?][?]
Min fjendes fjende,er min ven....

Svar
#2
Hej,

iflg "de kloge" er Sako og Border de bedste på markedet.

Men det skal man jo sige når man har sådan en fætter til salg.....[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!

Når nu der prales med gamle præmier så skidt da..................
DJ 2005
DLS 2005
NSK 2005
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#3
Det skal du bestemt ikke være nervøs for at købe, havde selv lidt problemer med min, en 300wm Sako 75, men efter en tur tilbage til fabrikken, skyder den som en drøm.
Dette er ikke normalt for Sako, det en rigtig god riffel.

Hilsen Steen
Svar
#4
Hej..tak for jeres svar..jeg skyder normalt med 308win,hvor "meget" større er rekylen i 7mm rem.mag????sparker den som en hest????
Min fjendes fjende,er min ven....

Svar
#5
Har tidligere haft en 308. Har nu en 7 mm Rem Mag. Kan ikke mærke nogen nævneværdig forskel på rekylen, måske fordi Rem Mag riflen er tilsvarende tungere.Selvfølgelig er det ingen decideret skydebane kaliber, men når der er "hår" i kikkerten mærker du ingen rekyl[Smile]
MVH

knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
Svar
#6
[quote]Originally posted by andersen

Hej..tak for jeres svar..jeg skyder normalt med 308win,hvor "meget" større er rekylen i 7mm rem.mag????sparker den som en hest?

Hej

Har en af hver i remington, hvis du putter 168 grains i 308 og
150 grains i 7 mm skal der være markante skæfte/vægt forskelle før du
kan mærke forskel på dem.

hilsen Søren

Folk mener jeg er selvglad ! Det passer ikke. Jeg er kun halvt så selvglad, som alle andre ville være i mit sted.
K.K. Steincke
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#7
Har kuglens vægt virkeligt så meget at sige i forhold til rekylen ?? jeg troede at det var krudtmængden/typen der afgjorde det.

Lani

Its better to have a need not, than to need a have not!!!
Mvh.LANI



Svar
#8
mange tak for jeres svar,jeg må bare ejer sådan en riffel[Big Grin]
Min fjendes fjende,er min ven....

Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Lani

Har kuglens vægt virkeligt så meget at sige i forhold til rekylen ?? jeg troede at det var krudtmængden/typen der afgjorde det.



Sät en halv time af til at läse dette:

http://www.riffeljagt.com/AB-rekyl.htm

Og så lige for at holde tråden...köb dog den SAKO!

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret! Og jo - jeg har mine problemer med det modsatte af kön....


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#10
Enig, køb dog den Sako.

Høgh, jeg har læst den side for længst, men den giver ikke svar på spørgsmålet, det er også ligegyldigt, det var bare noget jeg funderede over, da jeg læste at hvis man jonglerede lidt med kuglevægten, så var der ikke den store forskel på rekylen i en 308 og en 7mm rem mag. Jeg mente bare at have hørt at det ikke er kuglevægten der gør den store forskel med hensyn til rekyl, men jeg kan jo tage fejl.

Lani

Its better to have a need not, than to need a have not!!!
Mvh.LANI



Svar
#11
Hej Andersen
Hvis du prøver at læse tråden (riffel nr 2) kan du se forskellen på 308 og 7 mm mag. rekyl faktoren starter ved 135,3 og slutter ved 176 i 308 og den starter ved 243,5 og slutter ved 308,6 i 7 mm mag så rekylen må alt andet være større i 7 mm ,men den er ikke ubehagelig at skyde med ,har selv haft en ,men var ikke tilfreds med ( ingen gennemskud på elg på 80 meters afstand så den er skiftet ud til 300 win mag,det virker.

Hvorfor drive med stående hunde når det kan gøres med Spaniels.

Hilsen
Jan.
Nu med Ruhår
Nu også med 45/70.

Nu også med Bowtech Genaral 70#


Hilsen  Jan.
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by Lani

Høgh, jeg har læst den side for længst, men den giver ikke svar på spørgsmålet,...


Jo den gör (citat):

[center]Rekylens natur[/center]

Det teoretiske grundlag for at “sætte størrelse” på rekylen er Newtons tredje lov - en af bevægelsesmekanikkens grundlove: ”Aktion er lig reaktion”. Eller sagt med andre ord: Bevægelsesimpulsen (produktet af masse og hastighed) af det, der skyder fremad er lig bevægelsesimpulsen af det, der kommer tilbage.

Rekylen afhänger af både hastighed og masse af projektil og krudtgasser. Man kan derfor ikke generelt sige, at et tungere projektil er ensbetydende med större rekyl eftersom hastigheden evt. er så lav, at den samlede rekylimpuls bliver den samme som for et lettere projektil med större hastighed.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret! Og jo - jeg har mine problemer med det modsatte af kön....


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

Jo den gör (citat):

[center]Rekylens natur[/center]

Det teoretiske grundlag for at “sætte størrelse” på rekylen er Newtons tredje lov - en af bevægelsesmekanikkens grundlove: ”Aktion er lig reaktion”. Eller sagt med andre ord: Bevægelsesimpulsen (produktet af masse og hastighed) af det, der skyder fremad er lig bevægelsesimpulsen af det, der kommer tilbage.



Du Høgh, ham Newton, er det en af dine gamle klassekammerater[?][?] [Big Grin]

Må 2006 blive endnu et forrygende godt "skudår" for os alle ...

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an2.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est
K&B Claxel Wink




Svar
#14
Ham, Leonardo, Fätter Guf og Harry Potter - klasseläreren hed Gandalf. Vores tysklärers (Frau Sauers) Sohn var min sidekammerat, og vores gymnastiklärere Hr. Smith og Hr. Wesson var blandt de förste til at indgå i registreret partnerskab. Ak ja de skoleminder.... Religionstimer af i dag er ikke som dengang Johannes Döberen stod for indläringen!

Og så mener jeg fortsat, at andersen bare skulle se og få köbt den SAKO!

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret! Og jo - jeg har mine problemer med det modsatte af kön....


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#15
Heyem 300 skrev vedr. 7mm REM MAG :
Citat:quote:

men var ikke tilfreds med ( ingen gennemskud på elg på 80 meters afstand så den er skiftet ud til 300 win mag,det virker.

Der bli`r rigtig svært at finde videnskablig belæg for den påstand.[8D]
MVH

knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
Svar
#16
jeg havde set på en brugt,men ak og ve den er desværre solgt,jeg var sku for langsom [Sad][Sad]har ringet til mange jagt butikker,men øv øv,modellen kan ikke fåes længere,kun med laminat eller plast skæfte..
Min fjendes fjende,er min ven....

Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by knerik

Heyem 300 skrev vedr. 7mm REM MAG :
Citat:quote:

men var ikke tilfreds med ( ingen gennemskud på elg på 80 meters afstand så den er skiftet ud til 300 win mag,det virker.

Det bli`r rigtig svært at finde videnskablig belæg for den påstand.[8D]
MVH

knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.



Næh, hvorfor tror du det, Knerik, det er da et resultat af anvendelse af for bløde og måske for lette kugler [Wink]

Jag elgen 40 meter længere væk, så vil de højst sandsynligt gå igennem. (Ja ja - ok, alt er relativt)

Vis mig den elg der kan tåle at blive skudt med en 7mm Rem, så kan vi tale om, hvad vi så skal gøre ved våbengarderoben [8D]

Og ja, så køb dog den Sako

Nåh, hmm, da jeg postede, så var den solgt ...
Se hellere hvad Gammeltoft har på lager ...

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an2.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est
K&B Claxel Wink




Svar
#18
Hej Claxel..det var netop gammeltoft der havde den tilsalg
Min fjendes fjende,er min ven....

Svar
#19
Hej,

prøv lige at kontakte Kr. O. Skov i Bording.

Sidst jeg besøgte stedet, stod der et par stykker i magnum kalibre.

Korsholm har vist nok en brugt stående i 7rm.

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!

Når nu der prales med gamle præmier så skidt da..................
DJ 2005
DLS 2005
NSK 2005
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#20
Okay,dem prøver jeg lige at ringe til...takker[Wink]
Min fjendes fjende,er min ven....

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)