Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ny lommekniv inspiration
#1
Jeg har mistet min trofaste "hverdags"lommekniv Hvor fanden den er blevet af, ved jeg ikke, men jeg mangler den... Angry
Så der skal noget nyt til. 
Min lommekniv er et stykke værktøj, så den skal kunne bruges, forstået pp den måde at den ikke behøver være et kunstværk. Den skal gerne være enhåndsbetjent og selvfølgelig låsbar. 
Størrelsen er også et issue. Bladet skal være med "dropppint" spids og maks 7-8 cm. så den er til at have i lommen uden det ligner at man render rundt med en konstant middelsvær rejsning.. Big Grin
Prisen er heller ikke uvæsentlig, hvis midlerne var uendelige var det her ikke et problem. 
Min sidste var en af dem Seeland havde fået lavet og så fået brændt deres navn på. Ikke noget fantastisk, men den levede præcis op til både mål funktionalitet og pris. 
Hvad kan I anbefale?
Klokker
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
#2
Der er kun en og det er Fällkniven U2/U4, den er dyr, men du græder kun en gang.

Med venlig hilsen Thorlak
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#3
Hvad skal den bruges til?

Jeg havde en exkelibur ii fra böker, den var jeg ret glad for. Knækkede dog spidsen af den da en patron satte sig bag udkasteren på andejagt.
https://www.boker.de/en/exskelibur-ii-vg...db4e942d14
Min var ikke vg10 bare 440

Har en benchmade mini griptillian nu, den har et lidt spøjst håndtag, men ellers virker den fint. Rasende skarp i 154cm.
Svar
#4
Hvad med et leatherman tool?
Er det for stort og klodset?
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#5
Leatherman er ikke et issue. Jeg har en leatherman wave som jeg er fjollet glad for, men mit arbejde indbyder ikke til at gå med den. 
Den skal bruges til ALT fra at spidse blyanter i sløjd til at håbe med i skoven, på jagt og på mc-ture
Jeg er ret fastlåst på at den skal være enhåndsbetjent, det var jeg VIRKELIG glad for på den gamle
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
#6
Jeg kan anbefale en EKA Swede 10. Super kniv der holder skæret godt og ikke koster en formue.
Cool
Svar
#7
Jeg har en SAK, som jeg er meget tilfreds med. Du kunne overveje noget ala denne:

[Image: 9-B6-B7-F1-F-F586-4-B3-E-B6-AD-E14766-CABBB9.png]

Mvh Lars
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#8
Hvis man har mistet en dyr kniv, søger logisk nok en billig erstatning for at finde ud af, at den er ligeså god, og skulle man tabe den, er tabet begrænset.
Kan tilslutte mig forslaget om en EKA med orange skæfte:
Den er nemmere at finde, når man har stået og brækket et stk kronvildt.
Svar
#9
Jeg kan anbefale at gå rundt med en middelsvær rejsning. Så glemmer du at du mangler en lommekniv Big Grin Big Grin Big Grin .
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#10
[Image: 20190825-183528.jpg]

Ahhhhhhhh fundet.  ..
En bittersød fornemmelse. Er mega glad for at have fundet den, men vær så småt ved at glæde mig til at skulle købe nyt Big Grin
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
#11
(23-08-2019, 11:24 PM)LasseScout Skrev: Jeg kan anbefale at gå rundt med en middelsvær rejsning. Så glemmer du at du mangler en lommekniv Big Grin Big Grin Big Grin .

Det gør jeg faktisk også ret ofte Big Grin Big Grin Big Grin Cool Cool
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)