Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Leopold. kopi eller ej?????
#1
På skydebanen den anden aften måtte jeg IGEN igen være vidne til en herre, der voldskruede på sin kikkert 
Han har store problemer med samling og faktisk generel placering på skiven. 
I aftes bøvlede han igen. Dette fandt han mærkværdigt idet han jo lige havde fikset sin kikkert.  Huh Huh Huh Huh
Han forklarede efterfølgende at han havde limet bageste justeringsring fast fordi han havde opdaget at trådkorset flyttede sig når han justerede fokus.  Huh Huh Huh
Han brokkede sig og spurgte om råd. 
Kikkerten er en Leupold, men jeg har den mistænkt for at være en kinakopi. Hvad skal man kigge efter for at konstatere det???
 
Jeg er ret sikker på at sønnen købte den på ALI-express eller Wish. Alene det faktum bør få alarmklokkerne til at ringe. 
Lystårnet på kikkerten sidder placeret skråt på kikkerten og der er farverne rød og grøn. Mig bekendt er Leupold kun leveret med en farve belyst trådkors (rød) 
Jeg rådgav ham til IKKE at anvende kikkerten på jagt idet hans træf er så afvigende fra gang til gang, at det ikke er forsvarligt at skyde på noget levende. 
Det er svært for mig som instruktør, at stå og sable mandens kikkert, men på den anden side, så gør jeg ham ikke en tjeneste ved at blive ved med at prøve at rette op på noget, der ikke lader sig rette.. Angry
Har jeg ret i min formodning om at hans "Leupold" er noget billigt kinesisk kopi-lort
Jeg forsøgte at forklare manden lidt om Leupolds ret forrygende garanti, så hvis det er en ægte Leupold skal han rette henvendelse til der hvor den er købt Big Grin Big Grin
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
#2
(21-08-2019, 10:48 PM)klokker Skrev: På skydebanen den anden aften måtte jeg IGEN igen være vidne til en herre, der voldskruede på sin kikkert 
Han har store problemer med samling og faktisk generel placering på skiven. 
I aftes bøvlede han igen. Dette fandt han mærkværdigt idet han jo lige havde fikset sin kikkert.  Huh Huh Huh Huh
Han forklarede efterfølgende at han havde limet bageste justeringsring fast fordi han havde opdaget at trådkorset flyttede sig når han justerede fokus.  Huh Huh Huh
Han brokkede sig og spurgte om råd. 
Kikkerten er en Leupold, men jeg har den mistænkt for at være en kinakopi. Hvad skal man kigge efter for at konstatere det???
 
Jeg er ret sikker på at sønnen købte den på ALI-express eller Wish. Alene det faktum bør få alarmklokkerne til at ringe. 
Lystårnet på kikkerten sidder placeret skråt på kikkerten og der er farverne rød og grøn. Mig bekendt er Leupold kun leveret med en farve belyst trådkors (rød) 
Jeg rådgav ham til IKKE at anvende kikkerten på jagt idet hans træf er så afvigende fra gang til gang, at det ikke er forsvarligt at skyde på noget levende. 
Det er svært for mig som instruktør, at stå og sable mandens kikkert, men på den anden side, så gør jeg ham ikke en tjeneste ved at blive ved med at prøve at rette op på noget, der ikke lader sig rette.. Angry
Har jeg ret i min formodning om at hans "Leupold" er noget billigt kinesisk kopi-lort
Jeg forsøgte at forklare manden lidt om Leupolds ret forrygende garanti, så hvis det er en ægte Leupold skal han rette henvendelse til der hvor den er købt Big Grin Big Grin

Jeg tror at du er 100% korrekt = Kinakopi
Svar
#3
Rødt/ grønt kryds = kopi. 
Leupold KUN rødt.
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#4
Der er en guldring på fronten også hvor der står modellen på på en original.
Men som alle andre skriver 2 farver = kopi.
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#5
Jeg begik en lignende fejl for nogle år siden.

Købte en brugt Aimpoint af en privat sælger på et søsterforum. Hans kone havde vundet den i en konkurrence på sin arbejdsplads. Det der afslørede den var, at jeg ikke kunne indskyde den ordentligt, og jeg fandt ud af, at den ikke var parallaksefri. Alle Aimpoint sigter er helt parallaksefri, så noget var galt. Så googlede jeg serienummeret og fandt ud af, at det var et nummer som var velkendt som kina-kopi.

Jeg kontaktede sælgeren som var meget ked af det, han vidste virkelig ikke hvad han havde solgt mig, og tilbød mig at lade handelen gå tilbage. Jeg syntes alligevel den var lidt sjov, den kunne jo altid bruges som sigtemiddel på drengenes legetøjsgeværer, så han sendte mig pengene retur pånær 200 kr. og jeg beholdt sigtet.

Jeg synes du gør manden en tjeneste ved at fortælle ham at kikkerten er skod. Det kan godt røbes nænsomt Smile . Hvis der står et nummer på kikkerten, så prøv at Google det. Kineserne skriver tit det samme nummer på en hel masse kikkerter, det gør Leupold ikke. Du kan også Google " Fake Leupold" og finde ud af hvad du skal kigge efter. Ofte er der flere ting der afslører kopierne, som f.eks. skrifttype, skrift på dækslerne, farve på lyset som du selv er inde på, skruer i kliktårnene mm. det er oftest nemt at se, når man ved hvad man skal kigge efter.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#6
Hvis der står serienummer på kikkerten, så oplyser Leupold meget gerne, at(om) det er en kopi.

Rødt/Grønt lys = Kina kopi
Manglende guldring = Kina Kopi
Intet Serienummer = Kina Kopi.

Nogle Kina kopier er faktisk udmærkede, min personlige erfaring er, at har kikkerten 30mm rør, og koster over US$ 60, så plejer den, at fungere.
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)