Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Inddragelse af jagttegn - ulvedræberen
#1
Så har landsretten talt og lagt to (!) års fortabelse af jagttegnet oven i. Jeg ønsker ikke at kommentere dommen; men hvordan i H...... hænger det sammen, at politiet administrativt kan inddrage jagttegnet i 5 år for import af legetøjsknive der giver 1000kr i bøde når en grov lovovertrædelse, der giver 40 dages fængsel medfører to års fortabelse  Huh.
9,3*57
Svar
#2
Fordi dem der sidder og dømmer ikke har en bjælde forstand på hvad de dømmer... De hører kniv der kan hænge om halsen og dømmer ud fra hvad de har set i film og i amerikanske nyheder.
Sådan virker det ihvertfald indimellem...

Ønsker man sig i dag af med en anden person, så drikker man sig fuld og kører vedkommende ned, får 14 dages betinget og en alkolås i bilen og møde i en pædagogisk "jeg drikker aldrig mere og kører bil" forening....
Det er ihvertfald tæt på...
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#3
Glem alt det der med at køre nogen ned Hesselager. Big Grin Big Grin Det er nemmere at gå på eBay og så bestille en kriditkort-kniv i en andens navn. Det har sgu næsten større konsekvenser for den "forurettede"
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
#4
Mja jo men min pointe er, at politiets praksis er ulovlig fordi den langt overstiger hvad domstolene dømmer for langt værre lovovertrædelser. Det ville være passende hvis vores ærede forbund tog det op i et passende forum.
9,3*57
Svar
#5
Jeg tænkte præcist det samme.

Bliver man dømt for vold eller narko er det mig bekendt også 5 år i skammekrogen. Disse to ting har jo ikke direkte relation til våben.

Men at misbruge en riffel groft sender dig åbenbart kun ud 2 år?!?

Kan politiet nægte at vandelsgodkende skytten efter de to år?
Svar
#6
(26-09-2019, 07:53 PM)Tralle_dk Skrev: Jeg tænkte præcist det samme.

Bliver man dømt for vold eller narko er det mig bekendt også 5 år i skammekrogen. Disse to ting har jo ikke direkte relation til våben.

Men at misbruge en riffel groft sender dig åbenbart kun ud 2 år?!?

Kan politiet nægte at vandelsgodkende skytten efter de to år?

Nej, det kan de ikke.
Efter 2 år har han udstået sin straf. 
Dette er en domstols afgørelse. De andre er rent administrative, og kan ikke ankes.

Venlig hilsen

JCK
Svar
#7
Til gengæld skal man tage jagtprøven om igen efter at være fradømt kortet.

Det behøver man ikke når politiet igen vandelsgodkender én, der betaler man bare jagttegnet og er klar igen.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#8
(27-09-2019, 08:13 AM)LasseScout Skrev: Til gengæld skal man tage jagtprøven om igen efter at være fradømt kortet.

Det behøver man ikke når politiet igen vandelsgodkender én, der betaler man bare jagttegnet og er klar igen.

det forudsetter vel af vedkommende bliver vandelsgodkendt indfor 10 år Smile
Svar
#9
hvis i impoterer en kniv og bliver sigtet af politiet
så er det VIGTIGT at i ikke bare betaler bøden
sig pænt og høfligt at de har tager fejl og at du vil glæde dig til i ses i retten
kontakt der efter jægerforbundet (hvis du er medlem ) i ca 98% af tilfældende fra falder politiet sigtelsen
og husk at få en kvitering fra politiet at de har fjernet "fluebenet" fra din person så der ikke er problemer med vandelsgodkendelsen næste gang du skal forny dit jagttegn
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)