Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
600m Skydning lørdag d. 3 oktober -2020 NY DATO!!!! 20/9-2020
#21
Jeg er frisk på et par ringriddere.
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#22
Jeg må desværre melde fra...
Vegetar, gammelt indiansk ord for dårlig jæger.
Svar
#23
(16-09-2020, 05:38 PM)WSM Skrev: Så nærmer tiden sig, og det ser ud til at vi bliver tilsmilet af vejrguderne!

Som de forrige år er det vel meningen, at alle møder med indskudt riffel, dvs vi starter på 200 m !!?

Som sidste gang er tanken at jeg medbringer den sønderjyske ringridder, med brød og Gråsten ketchup og sennep.

Hvis stemningen er for, vil de blive solgt for noget nær kostpris på 15kr/pølse m. brød!

Giv lyd!

Ringrrider lyder super.

Jeg tager nogle stålmål med, som vi må prøve at få sat op på en forsvarlig måde.
NO GUTS - NO GLORY!
Svar
#24
Det lyder perfekt Smile
"Once upon a time in the West"
Svar
#25
COVID-19 

Vi skal huske holde afstand når vi skal skyde på søndag. Begræns alt låne for meget af hinanden så vi kan passe på alle.

På bestyrelsens vejene

MCC
Mvh.
Morten
Svar
#26
Ringriddere - ja tak :-)
mvh
Svar
#27
Hej alle
TUSIND tak for en rigtig god dag i Ulfborg.
På trods af startvanskelighederne med En vis herres kalenderbøvl. Jeg nævner ingen navne, men det starter med P og slutter på eder.  Big Grin Big Grin Big Grin
Fejl sker desværre en gang imellem og i går var der desværre blevet lavet en dobbeltbooking. Peder tog ansvar, skaffede en ny bane til os indtil middag og grundet positiv indstilling og omstillingsparathed fra alle tilmeldte skytter blev problemet lynhurtigt løst. Dagen startede fint på bane 6 terræn 1 
Alle skytter fik skudt ind, kontrolleret hastighed og ikke mindst snakket og sludret om løst og fast. I vanlig stil opleves der stor hjælpsomhed når der viser sig problemer, der skal løses. Det er en fornøjelse at være vidne til. 
Ved middagstid var 600m-banen ledig og vi kunne entrere denne med maverne fulde af WSM's lækre medbragte ringridder-pølser der var perfekt tilberedt på MCC's grill. Kaffe kogt på gammel primus multifuel-brænder smager bare bedre end andet almindeligt kaffe. Tak for kaffe MCC

På 600m banen startede vi på 400m-mærket
Tidligere skytter havde efterladt en del lerduer på skrænten bag målet. Det er den fedeste måde at skyde selvmarkerende mål. 

Vejret artede sig fra den flotte side, hvilket faktisk resulterede i en ret markant mirage over banen. Det voldte temmeligt store problemer når man som mange af skytterne har ambitioner om relativt små grupperinger på 400+ meter. 
Lerduer der påskydes på 600 meters afstand viser sig at repræsentere en ret god udfordring når målet flimrer i mirage.  Undecided
For en enkelt skytte var der forøvrigt ligeledes et "lille" tillægsproblem at hvis man glemmer der sidder sådan en parallaxe justering på sin spritnye og forøvrigt lækre kikkert, så kan det godt representere en lille udfordring, at se målene klart og tydeligt selv med 25 gange forstørrelse Big Grin Big Grin Big Grin
Fejlen er ikke et ukendt fænomen, personligt har jeg ved en enkelt lejlighed udfordret mig selv ved at glemme parallaxejusteringen til en feltskydning grundet....... tjaeh inkompetence og tidspres. Ikke noget at prale med, men det viser bare at ting sker... 
Sædvanen tro sluttede vi med vores små uofficielle konkurrencer 
"Riffelprøven" på 600meters afstand og så 5 skud til en lille biltema-luftgeværskive

Ingen af skytterne kunne i dag prale med at have bestået. Ikke prangende, men forholdene med den markante mirage kombineret med en smule vindafdrift taget i betragtning, så kunne der dog for flere skytters vedkommende prales med særdeles glimrende skudgruppering.  
Skuddene til den lille skive var derfor heller ikke forrygende, men alligevel formåede flere at sætte fine skud i det forholdsvis lille mål på 600m afstand.
Sidst på dagen dukkede en mindre gruppe unge mennesker op, der nysgerrigt betragtede skydningen. De blev inviteret nærmere og efter en kort snak stillede et par af skytterne deres våben til rådighed, så de unge mennesker under kyndig vejledning af uddannede instruktører kunne få lov at prøve kræfter med det opstillet faldmål på 600m's afstand. Det er en fornøjelse at se den velvilligt der vises når blot nogen tør vise interesse. Der er allerede nu kommet et nyt medlem her på siden grundet den kontakt. Velkommen til "Huldahl"
Endnu en gang tusind tak til de fremmødte skytter for en fantastisk dag. Jeg glæder mig allerede til næste gang vi skal samles. 
Venligst 
Dan "KLOKKER" Korgaard 
[Image: 20200920-094816.jpg] [Image: 20200920-131224.jpg] [Image: 20200920-131231.jpg] [Image: 20200920-135335.jpg] [Image: 20200920-135345.jpg] [Image: 20200920-135411.jpg] [Image: 20200920-135434.jpg] [Image: 20200920-135445.jpg] [Image: 20200920-155041.jpg]
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
#28
Beskedenheden selv - er det noget der følger med når man bliver så mager  Big Grin Big Grin
Når han ikke selv vil nævne det, kan jeg fortælle at Klokker vandt konkurrencen (pointskydning på 600 meter på den Biltema skive)
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#29
Tak for en super god dag og beklager, at jeg hverken hjalp med at sætte mål op eller tage dem ned ..... skal nok være på mærkerne næste gang.

Ja, efter at min kæreste så foto af CP ligge ovenpå Hesselager er hun ikke vild med at jeg tager afsted en anden gang :-)
NO GUTS - NO GLORY!
Svar
#30
Super dag , med masser af dumme (læs sjove) kommentarer  Big Grin

Dejligt at vi endelig kunne mødes igen  Heart
"Once upon a time in the West"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)