Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
to adresser
#1
hej jeg har to ejendomme som jeg som jeg har min daglige færden i, jeg har adresse på den ene og kontor på den anden.
Spørgsmål 
må jeg opbevare mine åben og lave lade rum hvor jeg har kontor ( der bor jeg ikke ) og hvad ville dette kræve
Svar
#2
Det kan jeg ikke svare på, men jeg ville skrive og spørge "Fætter Blå" og så ville jeg være meget omhyggelig med at printe alle spørgsmål og svar ud, så er du godt stillet hvis den lokale sherif skulle få en "hjerneblødning" Smile
Svar
#3
Jeg mener svaret er ja til begge spørgsmål.

Når du søger om våbentilladelse til riffel skal du angive opbevaringsadressen særskilt, der skriver du bare den adresse hvor våbnene skal opbevares. Hvis det er rifler du har tilladelse til i forvejen skal du ansøge om ændring af opbevaringsadressen. det er gratis at søge om. Se her hvordan: https://politi.dk/soeg-om-tilladelse/vaa...med-vaaben

Også genladningstilladelsen er knyttet til en adresse, og den behøver heller ikke være den samme som din bopæl. Hvis du har tilladelsen i forveje søger du om ændring på samme måde som for riffel.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#4
Nja, er der ikke noget med at det skal være i beboelsesdelen af en ejendom - feks IKKE i en garage?
Jeg ville spørge både polisen og forsikring og få begge svar på skrift ( det er dog ikke en garanti for at det holder i retten)
Ovennævnte kun for våben - aner intet om genladning.
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#5
Sådan er vi så forskellige.

 Jeg ville ikke spørge nogen, men bare søge tilladelserne.  Hvis man spørger, vil en forsigtig embedsmand pr. automatik sige "nej" og spørgsmål om våben gør embedsmænd meget forsigtige for tiden.

Nu er det sådan, at mulighederne er åbne i det ansøgnings/tilladelsessystem vi har, så ville jeg bare bruge det. For de fleste forsikringsselskaber er almindelige våben almindeligt indbo.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#6
Men det er vel ligeså sikkert som amen i kirken, at hvis forsikringsselskabet kan finde en paragraf der ikke er overholdt, så bruger de den og løber fra erstatning ?
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#7
En forsikringsaftale er en aftale lige som alle andre. Hvis man ikke har overholdt sin del, så skal forsikringsselskabet heller ikke overholde sin del. Jeg har kun gode erfaringer med at få erstatninger når jeg bare selv har opført mig som forudsat. Hvis man spørger om man er dækket i en bestemt situation (altså fx at man opbevarer sit våben på en anden adresse end bopælen) får man typisk et klart svar (ikke nødvendigvis det man gerne vil have, men så må man lave en aftale der giver den dækning man ønsker). Og hvis ikke man får et klart svar, så skifter man selskab. Og det ved de godt :-).
9,3*57
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)