Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Våbenopbevaring i Sverige
#1
Hej.
Jeg har et hus oppe i Sverige, med støbt kælder, jeg kunne godt tænke mig at sætte et våbenskab op i Kælderen, der ville jeg gerne opbevare en riffel og et haglgevær, så jeg altid havde det når jeg er der oppe. huset ligger oppe i Lapland ca 1150km fra Gøteborg.

Jeg kan nemt sætte en jernbrandør ind til et rum, plus et våbenskab, men må de opbevares i Sverige.

Vil gerne høre fra folk som har samme problem.
Mvh. Ole

http://www.oleholstjagt.com/

Skyder med kaliber 22LR. 17 HMR. 243W. 6,5x55. 30-06. 8x68S. 375H&H. 444 Marlin

Den der sladrer til dig, sladrer også om dig!!!
Slæde trækker. I love it
Svar
#2
Et hurtig skud fra hoften, så er svaret nej.

Men vil du så kan jeg lige tjekke med polisen.

/Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#3
(31-10-2019, 07:15 PM)Maubla Skrev: Hej.
Jeg har et hus oppe i Sverige, med støbt kælder, jeg kunne godt tænke mig at sætte et våbenskab op i Kælderen, der ville jeg gerne opbevare en riffel og et haglgevær, så jeg altid havde det når jeg er der oppe. huset ligger oppe i Lapland ca 1150km fra Gøteborg.

Jeg kan nemt sætte en jernbrandør ind til et rum, plus et våbenskab, men må de opbevares i Sverige.

Vil gerne høre fra folk som har samme problem.

Jeg kom engang til at stille samme spm på våbenkontoret. Jeg fik nærmest en skideballe og en vrissen forklaring med at dine danske våben skal du altid have under opsyn under færdsel i udlandet og om der var noget jeg ikke forstod i det. Tror kun du kan hvis du flytter adresse og registrerer dine våben i sverige. Måske han havde en dårlig dag men jeg så ingen grund til at fortsætte den "samtale" om der slet ikke var nogen muligheder...

Mvh Jesper
Svar
#4
(31-10-2019, 07:15 PM)Maubla Skrev: Hej.
Jeg har et hus oppe i Sverige, med støbt kælder, jeg kunne godt tænke mig at sætte et våbenskab op i Kælderen, der ville jeg gerne opbevare en riffel og et haglgevær, så jeg altid havde det når jeg er der oppe. huset ligger oppe i Lapland ca 1150km fra Gøteborg.

Jeg kan nemt sætte en jernbrandør ind til et rum, plus et våbenskab, men må de opbevares i Sverige.

Vil gerne høre fra folk som har samme problem.

Jeg har haft udført våben permanent til andre lande flere gange. Godt nok ikke Sverige, men Zambia og Kenya. Jeg vil dog antage at proceduren er den samme til Sverige. Der skal søges import tilladelse i Sverige og eksport tilladelse fra Danmark. For at få en eksport tilladelse skal man have import tilladelsen fra Sverige. Samme procedure bare omvendt hvis de skal med tilbage til Danmark igen. Så vidt jeg husker var det JM (ikke politiet) som stod for eksport tilladelsen. Man skal derfor regne med lidt ekstra tid for behandling.

PS: jeg gætter på, at du skal have adresse i Sverige for at få en import tilladelse?
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)