Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Forsikring
#1
Kære formænd
Jeg har satset og erhvervet mig en lille fin 2 årig FT-springer
Satset består i at det er en såkaldt redningshund/Genbrugshund. Der er blevet afleveret af en familie, der ikke kunne leve op til de krav en sådan hund har til aktivering. 
Alt det her er egentligt ikke relevant idet mit egentlige spørgsmål nu går på forsikring af hundedyret. Mine gamle Kleinere havde jeg kun alm. Ansvarsforsikret, men denne her overvejer jeg at købe sygeforsikring til også. 
Er der nogen af jer, der har erfaring med den type forsikring. Jeg ved at Agria kan tilbyde denne type forsikring, er det pengene værd og hvad skal jeg holde øje med?
Venligst KLOKKER 
[Image: 20191103-194352.jpg]
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
#2
Jeg har min den brune lab sygeforsikret igennem mit alm forsikrings selskab.
Jeg har ALDRIG haft problemer når jeg har sendt en regning. Jeg betaler regningen, sender en kopi til dem indscannet og efter nogle få dage står pengene på min konto. Mener det er op til 80% af regningen jeg får dækket.
Den lille nye er dog ikke sygeforsikret endnu,men jeg regner med at han bliver forsikret samme sted.
Du skal holde øje med hvad de dækker. Vi har rigtig meget glæde af vores kommer en tur forbi kiropraktor en til 2 gange i året go bliver efterset. Det får vi også dækket af sygeforsikringen.

En ting jeg er blevet opmærksom på igennem tiden med sygeforsikring, er at kommer du til nogen dyrlæger og de får at vide at hunden er forsikret... Så tager regningen er TOTALT skæv drejning.. Det er ikke alle steder det gør det, men vi har ihvertfald fundet ud af hvilke vi IKKE skal bruge fremover.

Mvh Hesselager.
P.s. Han ser dælme fin ud. Glæder mig til at møde ham.
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#3
Jeg fulgte Hesselagers råd og tog kontakt til mit eget selskab (Lærestandens Brandforsikring) De har et glimrende tilbud som jeg benyttede mig af.
Man kan godt få bedre dækning andre steder, men til gengæld er prisen så også over det dobbelte. Jeg får ansvar og fuld sygeforsikring på min hund for 1535kr om året De dækker regninger på op til 25000 kroner, så der er lidt at gøre med. Selvrisikoen er på ca. 900 kroner,  det syntes jeg er lige i overkanten, men i forhold til de andre selskaber jeg lige hurtigt lurede på, så er det vist ikke vanvittigt.
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
#4
Det er cirka det samme hos Topdanmark hvor vores er forsikrede. Ca. 160-170kr/mdr. Der er så 700kr + 10% af resterende i selvrisiko. Har haft brug for dem nogle gange og de har refunderet hurtigt og effektivt.
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#5
Jeg kan varmt anbefale Agria og dyrekassen, de er de billigste på markedet. (Og bedst)
Jeg giver nu 2100 kr. Om året på min hund, og han kan laves for 38000 kr om året med en selvrisiko på 900 kr +10% ved folk.
Da jeg havde dyrekassen var 28000kr PR. Skade og en selvrisiko på 700kr
hmm, skal der være klumper i en prut????



livet er ikke så slemt endda, hvis man overvejer hvad alternativet er

SÅ SMIL DOG!!  Tongue

Nu med et par glasøjne.  Cool
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)