Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rep af laminatskæfte - hvordan?
#1
Kære Alle 

Jeg var i september så letsindig at byde på en Tikka 695 i kaliber 9,3 - og fik da også hammerslag til en meget favorabel pris  Big Grin
Præcision og mekanik fungerer upåklageligt og bruneringen er også stadig fin fin  Big Grin
Men - skæftet bærer præg af lidt hårdhændet brug, hvorfor jeg gerne vil gøre et forsøg på at friske dette op. Derfor - har nogen af Jer erfaring med at renovere et laminatskæfte? Hvad skal jeg eksempelvis være opmærksom på ved evt. slibning og efterfølgende lakering? Hvilken lak bør jeg eksempelvis anvende for at få et holdbart resultat?

Jeg ser frem til at læse Jeres konstruktive input  Smile

Mvh MS
"Hellere dø stående, end leve på knæene"
Svar
#2
(25-11-2019, 10:42 PM)MS Skrev: Kære Alle 

Jeg var i september så letsindig at byde på en Tikka 695 i kaliber 9,3 - og fik da også hammerslag til en meget favorabel pris  Big Grin
Præcision og mekanik fungerer upåklageligt og bruneringen er også stadig fin fin  Big Grin
Men - skæftet bærer præg af lidt hårdhændet brug, hvorfor jeg gerne vil gøre et forsøg på at friske dette op. Derfor - har nogen af Jer erfaring med at renovere et laminatskæfte? Hvad skal jeg eksempelvis være opmærksom på ved evt. slibning og efterfølgende lakering? Hvilken lak bør jeg eksempelvis anvende for at få et holdbart resultat?

Jeg ser frem til at læse Jeres konstruktive input  Smile

Mvh MS

Jeg lavede engang et laminatskæfte som fik Tru oil, det blev ok fint og var nemt at efterbehandle med. https://www.huntinglife.net/webshop/139-vaabenpleje/16491-birchwood-tru-oil-90ml-skaefteolie-/?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner
Mvh Bjarne
Svar
#3
Junkers køkkenbordsolie er ekstremt slidstærkt og koster en brøkdel af Truoil...
Svar
#4
Jeg bruger Danish Oil,https til skæfter, både kniv og våben: //www.linaa.dk/shop/rustins-danish-oil-11283p.html?gclid=Cj0KCQiAt_PuBRDcARIsAMNlBdoy7SvVBgy78r_6RF9vxLak8a_s3M8VtkAJbJUmHEDeBZ83YPttmYkaAkDcEALw_wcB

Lad skæftet gennem tørre, fjern alt metal, slib let, og påfør gang en fortyndet DO, slib det rejste træ, påfør DO efter brugsanvisning til træet er mættet og god arbejdlyst.

Mvh Thorlak
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)