Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jagt på dåvildt
#1
sidder i køkkenet i jagt stugan, har lige konsumeret en gang biksemad med tilhørende Arnbitter og en par enkelte Falcon export.
Er inviteret på dåvildt jagt i nærheden af Motala, Östergötlands Län.

Parolen er klar, der skal skyder så mange dyr som muligt, kommer der kapital hjorte så er det maks 2 dyr pr. Post.

Vi ankom i går aftes, var ude med så intet, så nu til morgen var det ud igen.
Vågnede efter en underlig nat, som det altid er i et nyt hus, en hurtig kop kaffe og afsted.

Vinden hylede i træerne, regnen stod vandret ind i tårnet, bare at bide sammen, på naboens mark kom so med 4 smågrise, jeg vælger at gå tilbage til hagen hvor jeg var i går aftes, lister rundt i området for at ende op med at sætte mig på samme plads somme går.

Sidder i en halv time da jeg kan høre en hund der driver, der går ikke mere en 10 min. Så kommer der 30-40 st. Dåvildt ud længst nede i hagen 175 m. Vælger at lade være med at skyde da alle dyr er i bevægelse, sender en SMS til Oskar som er min vært om hvad der sker, der går ikke 5 min. Så lyder der 2 skud fra Oskar, jeg bliver siddende, måske kommer de tilbage, der går 15 min. Så dukker der en då op ude på 120 meter. Får lige krysset på bladet da kuglen forlader riflen, fint skud tegn, bag dåen kommer der yderligere 15-20 dyr.

Sidder og venter på at Oskar skal komme ned til mig, han har skudt en då samt en forbier på endnu 1, min har gået 25 meter.

/Rolin
[Image: C737-DA84-32-CC-4493-A3-CD-9-D9386-F7592-F.jpg]
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#2
HERLIGT. Tillykke med dyret
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
#3
Tillykke. God beretning Cool 
Vh Lars
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#4
Tak for beretningen og tillykke med dyret.

PS
Arnbitter skal altid, som i ALTID, skylles ned med Ceres Top.
Spørg i postnummer 8000 C eller Andy's bar, Gothersgade, Kbh.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)