Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Afkorte Anschütz trangborings problem?
#1
Jeg skal have afkortet min Anschütz M54 sporter (1422), og skåret gevind til dæmper. 

Men på flere internationale fora advares der imod dette, da det siges at Anschütz piber er en smule trangborede. Hvis denne fjernes skulle det påvirke præcisionen meget negativt.

Jeg kan ikke vurderer om dette er ren spekulation, eller om folk reelt har gjort sig erfaringer.

Er der nogen her, der har erfaring med dette?
Svar
#2
Du sætter da vel ikke en dæmper paa en .22 salon riffel??
H
Hogmeister
Svar
#3
(31-01-2020, 10:26 PM)hogmeister Skrev: Du sætter da vel ikke en dæmper paa en .22 salon riffel??
H

Hvorfor ikke?

Venlig hilsen
JCK
Svar
#4
Den støjer ikke til at begynde med!
H
Hogmeister
Svar
#5
(04-02-2020, 04:38 PM)hogmeister Skrev: Den støjer ikke til at begynde med!
H

godt være den ikke støjer..men med dæmper siger den faktisk slet ingenting (andet end slag stift 'klik' og lille puf). Fx rågeregulering i byområde er et sted hvor den form for 'ekstrem diskretion' er påskønnet

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#6
(04-02-2020, 04:38 PM)hogmeister Skrev: Den støjer ikke til at begynde med!
H

Jeg har ladet mig fortælle, at "støjen" fra en subsonic er på et niveau, hvor det er skadeligt for hørelsen.

Venlig hilsen

JCK
Svar
#7
Der var engang(1998-2000), i "Skytten" En test, af forskellige Skytteforeningsvåben, målt ved skyttens øre, med Brüel & Kjær Mikrofoner, og resultatet var en smule overraskende.

Selv en Riffel i .22LR med Std. Vel match Ammo(under lydens hastighed) gav impulsstøj, på omkring 140dB, eller deroppe, hvor kun få skud, kan give høreskade.

En .22LR Pistol, kom op omkring 160dB

Jeg kan desværre ikke finde artiklen. Den ligger sikkert i mit skur, i DK, hvis ikke bladet er smidt ud.

vedr. trangboring, så har der været diskussioner, på rimfirecentral, hvor Anshütz USA manager har frarådet, selv det, at lave gevind, uden nedkortning, da det ændrer på "spændingerne" ved mundingen, og dette betyder, at Anschütz ikke kan garantere, for præcisionen.

Jeg har nu set en, der var kortet ned til ca. 40 cm pibe, og fuldæmpet, som skød bedre, end jeg gør.
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#8
Ja, man kan ikke være forsigtig nok. Jeg ser en artikel i Mit Jagtblad, af Freya Askjær paa KUDU jagt i Afrika, hvor hun skyder med baade ørepropper og lyddæmper. Hun kunne jo supplere det med et Peltor høreværn, saa er hun da sikker paa ikke at høre en pind af hvad der foregaar omkring sig.
Hogmeister.
Hogmeister
Svar
#9
jo med Peltor hører du faktisk MERE (hvis det er de aktive og du skruer op.. er faktisk meget godt til ekstra orientering om hvad der forgår omkring en)..men de er varme (kop-høreværn) at have på, så ikke så bekvemme i varme egne - og hvis man er brillebruger kan kop-høreværn godt irriteret meget med tryk på brillestængerne

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#10
Jeg har kortet min 1517 anschutz 17 hmr ned til 45 cm, ved godt at det måske ikke kan sammenlignes med en 22 lr, men den skyder væsentligt bedre en jeg gør og så steg hastigheden fra 780 til 825 m’sek Smile
Mvh Bjarne
Svar
#11
Jeg fik sat en Sonicdæmper på min anschauer, en Anschütz match 64, i et skæfte til en Sauer STR.
Der blev ikke kortet af piben og den skyder ret godt.
Jeg har ikke fået testet så mange patroner, men jeg prøvede Winchester Laser sidste år på 200 meter - og blev ret imponeret.
Min ide er at skyde fra Viper-Flex skydestokken, for at træne aftræksteknikken til langdistanceskydning.
Det er billig og god træning
[Image: 303530-BF-9177-4447-B346-0-A0-B1307-E725.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)