Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bundstykket skal køre som Hans i Grete
#1
Har fået min Sauer 200 str og der tørtrænes foran tv’et når ungerne er puttet. Bundstykket kører egentlig fint, men jeg tænker på om det kan komme til at køre endnu bedre? 
Men hvad skal der til?
-polering?
-facetslibning?
-smøremiddel?
-andet?

Samtidig så vil jeg da lige høre om der er nogen der har et aftræk til 500g til at ligge som de ikke bruger. Riflen er pt monteret med std aftræk til 1500 g. Jeg mener ikke det kan stilles ned til lige omkring at kilo (måske lidt under) som jeg foretrækker...?
Vegetar, gammelt indiansk ord for dårlig jæger.
Svar
#2
mht smøremiddel..har brugt 'nano-stuff' = Guncoating fra Flunatec (først affedte, så sprøjte og viske 'tørt') = det glider som i 'smør' iforh. til andre olier og sjask jeg har prøvet

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#3
Bundstykket kører egentlig fint, men jeg tænker på om det kan komme til at køre endnu bedre? 

Skift riflen ud til en S&L...  Big Grin Big Grin
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#4
På min S&L kører bundstykket da OK... Men min Mannlicher Schönauer M72, har en låsegang, der er klasser bedre.
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#5
Af alle de rifler, jeg har haft( senest Blaser R08), er der aldrig noget der har overgået Sauer 80/ CG2000 hvad angår låsegang. Bundstykket kunne knipses i bund.
Er det et alternativ?
Svar
#6
Jeg tror jeg prøver noget Fluna tec, havde ikke et riffelskifte i tankerne. Er ko som sådan heller ikke utilfreds med låsegangen, men det er jo altid sjovt, at se hvor meget man kan optimere en riffel.
Vegetar, gammelt indiansk ord for dårlig jæger.
Svar
#7
Jeg forstår ikke al den bekymring om ”låsegang” – bevares, det er måske for nogen noget af det vigtigste.

For mig er det vigtigste ved riffelskydning præcisionen. Jeg har tre ombyggede mauser 98 rifler, og på et mauser 98 system, er låsegangen vel nok noget af det jammerligste man kan komme ud for – men det har jeg vænnet mig til, og når patronen er kamret, og låsen er lukket, er det uden nogen som helst betydning for riflens præcision.   Big Grin

mvh Swift
Svar
#8
Ellers køb en Remington. Laasen paa min kører som paa kuglelejer!
H
Hogmeister
Svar
#9
(03-03-2020, 03:23 PM)hogmeister Skrev: Ellers køb en Remington. Laasen paa min kører som paa kuglelejer!
H

Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin 

Jeg har nu rykket i nogle Remington'er, ingen af dem kan komme på siden af SL, Steyer, Sauer og Blaser.

Mvh

Santo
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)