Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvorfor asgaard
#1
Nu skriver jeg igen.
Ca. d. 20-12-2019 spurte jeg hvad Asgaard havde at byde ind med, der fik jeg svaret at der vil komme noget i løbet af om lidt, DER ER IKKE SKET EN SKID, jeg spurte pænt om jeg vil betale for noget som er død.
Jeg er bange for hvis i ikke kommer med nogle udmeldinger snart om hvad planer er så bliver det meget svært for Asgaard, med andre ord LUK LORTET.
der er ikke nogen der som har ønsket hjælp, så man kan formode at alt er i den skønneste orden.

20-12-2019, 07:57 PM

Jeg har lige sat min regning til Danmarks jægerforbund til betaling!!!
det er også ok MEN de 103 Kr til Asgaard hvad får jeg for dem,
som jeg ser det så er det ikke meget, Asgaard feltskydningen bliver vel ikke til noget i år eller hvad, 
er det fordi at der ikke er nok til at løfte opgaven så må man huske at sige til.
Hvad sker der ????
Svar
#2
Hej Rasmussen45
Det kunne være nemt og fristende at svare dig i en lignende retorik som den du selv anvender. Det vil jeg dog afholde mig fra og forsøge at anvende en lødig tone. Ret beset har du en pointe. Der er IKKE kommet den lovede udmelding så alene derfor vælger jeg at stikke piben ind og faktisk bøje nakken. For vi har i bestyrelsen ikke været ude i tide.
I løbet af ugen vil vi sende en officiel indkaldelse til generalforsamling og så kan vi på denne drøfte foreningens fremtid. Der er ting i støbeskeen, ideer er udklækket, men en tidshorisont tør jeg ikke give. Det kommer også an på hvad medlemmerne ønsker sig. Dette er ligeledes et punkt at tage op på generalforsamlingen.

Generalforsamlingen bliver
iht. Standard dagsorden d. 27/4 kl. 19-21. Afstemninger frem til 28/4 kl. 21. Afholdes på seperat tråd på VTF Der bliver , oprettet en til formålet.

Som nævnt indkalder vi officielt i løbet af ugen
På vegne af bestyrelsen
Klokker
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
#3
(29-03-2020, 08:57 PM)klokker Skrev: Hej Rasmussen45
Det kunne være nemt og fristende at svare dig i en lignende retorik som den du selv anvender. Det vil jeg dog afholde mig fra og forsøge at anvende en lødig tone. Ret beset har du en pointe. Der er IKKE kommet den lovede udmelding så alene derfor vælger jeg at stikke piben ind og faktisk bøje nakken. For vi har i bestyrelsen ikke været ude i tide.
I løbet af ugen vil vi sende en officiel indkaldelse til generalforsamling og så kan vi på denne drøfte foreningens fremtid. Der er ting i støbeskeen, ideer er udklækket, men en tidshorisont tør jeg ikke give. Det kommer også an på hvad medlemmerne ønsker sig. Dette er ligeledes et punkt at tage op på generalforsamlingen.

Generalforsamlingen bliver
iht. Standard dagsorden d. 27/4 kl. 19-21. Afstemninger frem til 28/4 kl. 21. Afholdes på seperat tråd på VTF Der bliver , oprettet en til formålet.

Som nævnt indkalder vi officielt i løbet af ugen
På vegne af bestyrelsen
Klokker

Klokker 
Du skal bare svare som du har løst til, der hvor jeg kommer fra kalder man en skovl for en skovl og en lort for en lort 
men tak for svaret, jeg ser frem til hvad i kommer med i den nærmer fremtid 
en af de ting jeg savner er den Asgaard skydning, grundet det er tidligt på året og den er udfordrende, 
jeg vil stadig være til hjælp hvis der mangles.
Svar
#4
Hej Rasmussen45
Jeg er faktisk enig med dig, altså i forhold til vores forårs-felt-skydning i Asgaard-regi Det var en krævende/udfordrende og ikke mindst anderledes skydning, hvor der blev stillet anderledes krav til skytterne. Den savner jeg såmænd også. Weekenden har været sat af til det i årende efter for mit vedkommende. Faktisk også i år. Desværre har jeg ikke selv energien/lysten til at tage over efter Mcquolles fantastiske organisatoriske indsats i forhold til et sådant arrangement. Med al respekt for de mange praktiske hænder, der blev rakt ud til hjælp, både da skydningerne var en realitet og efterfølgende, så var det en relativ lille del af arbejdet med at få en sådan skydning på benene.
Jeg selv er helt klart med på at genoptage, men som tiden er nu, så bliver det ikke med mig ved roret. Måske den opgave var noget for dig Rasmussen45

Det her er ikke et af de sædvanlige modangreb, når kritikken falder på bestyrelsesarbejde. Det er set utallige gange, at når det frivillige bestyrelsesarbejde i foreningslivet kritiseres, så lyder meldingen ofte: "Så kan du jo bare se om du kan gøre det bedre selv" Sådan skal det her ikke opfattes, tværtimod faktisk. I det her tilfælde tager jeg/vi faktisk bare imod en af de udstrakte hænder som du tilbyder Rasmussen. Så hvis du har lyst, så tager vi gerne imod din hjælp, hvis du har mod på at stå for skydningen til marts næste år.

På vegne af bestyrelsen
Klokker
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
#5
Asgaard blev mig bekendt oprettet i sin tid, for at komme til at skyde 600m skydninger pga. forsikring samt fælles tilmelding til diverse feltskydninger.
Det har jeg selv haft glæde af. 

Feltskydningen tidligt på året var et nyt tiltag som man syntes kunne være sjov at lave. Det var et sjov skydning de 3 gange som jeg husker at den har været afholdt. 

Jeg syntes personligt ikke at det var sjovt mere, da jeg syntes at der var for meget brok over at den var for svær/mærkelig, men det er jo en smags sag.
Mvh.
Morten
Svar
#6
(30-03-2020, 10:24 AM)mcc Skrev: Asgaard blev mig bekendt oprettet i sin tid, for at komme til at skyde 600m skydninger pga. forsikring samt fælles tilmelding til diverse feltskydninger.
Det har jeg selv haft glæde af. 
Asgaard blev oprettet for at sikre fornøden forsikringsdækning under afholdelse af 600 mtr skydninger !
Bomba skal tilskrives æren for at få stablet foreningen på benene. Han startede som formand; jeg havde fornøjelsen
af kasserer jobbet i begyndelsen. 
Senere tog foreningen opgaven på sig omkring  hold i Asgaard regi samt tilmelding til jagtfeltskydninger rundt omkring.
Senere afviklede man ''marts'' jagtfelt i Ulfborg - hvilket desværre løb ud i sandet !
Men for gentagelsens skyld: det var for at afholde 600 mtr foreningen blev stablet på benene.
I starten blev der hentet sponsorkroner fra forskellige firmaer - selv Mærsk bidrog !

Og det var med en vis undren jeg blev mødt med en holdning om at kunne 600 mtr. ikke give overskud, var der ikke 
grund til at afholde - så var det bedst at aflyse !!
Hverken Bomba eller jeg er medlemmer af foreningen i dag ! 
Så det undrer mig jeg stadig har adgang til denne tråd :-)
Nå - jeg kan se på indkaldelsen til generalforsamling: Nu dages det brødre - det lysner i øst. så jeg melder mig nok ind igen.
@MCC - godt husket ....!
mvh
Svar
#7
(30-03-2020, 10:24 AM)mcc Skrev: Asgaard blev mig bekendt oprettet i sin tid, for at komme til at skyde 600m skydninger pga. forsikring samt fælles tilmelding til diverse feltskydninger.
Det har jeg selv haft glæde af. 

Feltskydningen tidligt på året var et nyt tiltag som man syntes kunne være sjov at lave. Det var et sjov skydning de 3 gange som jeg husker at den har været afholdt. 

Jeg syntes personligt ikke at det var sjovt mere, da jeg syntes at der var for meget brok over at den var for svær/mærkelig, men det er jo en smags sag.

Det var vel kun 1. gang der var kritik af, at den var for svær ?
De 2 efterfølgende husker jeg da som skydninger der fik rigtig meget positiv kritik ???

Asgård har stået for at melde hold til, til rigtig mange skydninger - det har jeg haft stor fornøjelse af, jeg får ikke selv meldt til.
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#8
Jeg ved hvor svært og nogengange utaknemmeligt frivilligt arbejde kan blive , selvom det drejer sig om ens store passion!

Jeg valgte Asgaard pga. af de 2 600m skydninger om året, og har i denne forening kun været nyder Blush
Hvis det fortsætter synes jeg faktisk jeg får meget for 103kr.

Håber at gamle og nye kan mødes mindst 2 om året!
"Once upon a time in the West"
Svar
#9
Ja, som WSM skriver, så er udfordringen nu om dage, at der er få frivillige, der trækker det store læs, og mange der nyder, bare at kunne sætte sig til bords....
Det betyder, at de frivillige slides ned og der i stedet dukker kommercielle tilbud op, a la Cold Bore Academy (ikke et ondt ord om dette, det var bare det første eksempel, der faldt mig ind)
Så koster det lige pludseligt penge, at dyrke sin passion. Nu er der ikke længere frivillige, der bruger mange dage om året på at arrangere billige, næsten gratis, arrangementer.

Jeg kan godt huske, hvem der har trukket læsset i Asgård, både med at arrangere og afvikle feltskydningen og tilmelde og administrere de mange hold til andre feltskydninger. Ingen af disse personer er (snart) længere en aktiv del af Asgård. Hvorfor? De blev trætte af at være de eneste, der trak læsset.

Så, hvis Asgård (og mange andre frivillige foreninger) skal have en fremtid, så er der nødt til at være flere der trækker og færre der kun nyder. Ellers kommer en dag med langdistanceskydning til at koste et par tusinde kroner, i stedet for et par hundrede.

Hermed en opfordring til alle medlemmer af Asgård, hvis ikke foreningen skal lukkes ned, så deltag i den kommende generalforsamling, tilbyd dit kandidatur, enten som medlem af bestyrelsen eller aktiv i et udvalg til planlægning og afvikling af skydninger.

Ellers er det slut med Asgård.

Take care and be lucky
Torben
Svar
#10
Hold hold, der er ingen der har nævnt at man vil nedlægge Asgård.

Der er spurgt ind til hvorfor man skal være medlem. Vi skal passe på i disse lidt mørke tider ikke at få en fjer til 5 høns.

Jeg syntes at de 103 kr er givet rigtig godt ud
Mvh.
Morten
Svar
#11
Selvfølgelig skal foreningen fortsætte !!

WSM - har fat i foreningens grundlag - og hvis vi kan blive enige om det skal være grundlaget for fremtiden, kan jeg kun 
give MCC ret i hans indlæg !!
mvh
Svar
#12
@mcc og TSX. Det er vel ingen selvfølgelighed, at foreningen skal fortsætte. Jeg henleder opmærksomheden på formandens indkaldelse til generalforsamlingen (og undlader at påtale, at den ikke er varslet rettidigt), se nedenstående klip:

6.Valg af bestyrelsesmedlemmer.
McQuolle - Genopstiller ikke.
Hesselager - Accepterer genvalg.
Klokker - Accepterer genvalg.
7.Valg af suppleant.
Mangler kandidater.
8.Valg af revisor og revisorsuppleant.
Kim Hvenegaard - Accepterer genvalg.
Mangler kandidat som revisorsuppleant.

Hvis ikke at der er friske kræfter, der stiller op til bestyrelsen, således kravene i foreningens vedtæger opfyldes, fsva. bestyrelsens størrelse, ja, så kan foreningen ikke fortsætte.

Så jeg vil gentage min opfordring fra mit sidste indlæg, hvis du har interesse i at der eksisterer noget der hedder Asgård Jagtforening efter dette forår, så meld dit kandidatur til bestyrelsen. Det er så simpelt.

Og med afsæt i mcc og TSX indlæg ovenfor, så må der da mindst være 2 nye kandidater på listen til bestyrelsen.....
Svar
#13
@Tagergård :-)

Jeg er ikke overrasket over din svagt betænkelige holdning - den så jeg allerede da du var kasserer, og der måske skulle holdes et arrangement med en tikrone i underskud :-) :-)

Findes der et referat/regnskab fra sidste år ?

Det ville være skidt hvis egenkapitalen skal i DJF's sultne kasse - hvilket vil være konsekvens af en lukning !
mvh
Svar
#14
@Jørn, dårlig og fuldstændig irrelevant kommentar. Kom ind i kampen i stedet for at stå på sidelinien og råbe ukvemsord.
Svar
#15
Selv om tråden køre væk fra Rasmussen45’s spørgsmål er det nu rart at se at der er noget som kan få en debat igang.
Mvh.
Morten
Svar
#16
Jeg har meldt mit kandidatur til bestyrrelsen til Hesselager.

Jeg har tusindvis af ideer til hvordan vi kan få flere arrangementer og hyggelige timer.
Svar
#17
(31-03-2020, 10:40 PM)mcc Skrev: Selv om tråden køre væk fra Rasmussen45’s spørgsmål er det nu rart at se at der er noget som kan få en debat i gang.

Det var også meningen, så det passer mig fint
Svar
#18
Lige vedr. kontingent til Asgaard - Foreningen Asgaard får 50,- kr. af det kontingent I nu end måtte betale, resten havner i DJ's kasse. Og det er uanset om man er ordinært eller ekstraordinært medlem.
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#19
(01-04-2020, 08:21 PM)Rasmussen45 Skrev:
(31-03-2020, 10:40 PM)mcc Skrev: Selv om tråden køre væk fra Rasmussen45’s spørgsmål er det nu rart at se at der er noget som kan få en debat i gang.

Det var også meningen, så det passer mig fint

Hvor blev din tilstedeværelse af til general forsamlingen? Eller hvad gik spørgsmålet ud på
Mvh.
Morten
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)