Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hjæælp, Tikka og Hornady
#1
Jeg har fået nyt skæfte på den gamle 595 og skal have indskudt, nu er balladen så bare at jeg er temmelig arbejdsramt da firmaet opdagede at jeg laver lige så meget som 3 kolleger Blush og så sendte de sgu dem hjem  Angry derfor er min eneste mulighed nok en 40 meter bane, jeg har sjusset mig frem til at jeg skal have et overslag på 5-7 mm for at den prikker på 160 meter, er der nogen med et ballistik program der kan hjælpe med om jeg er helt ude i hampen, jeg brugte Hornadys program, men det er i tommer og yards og jeg er bange for om der går noget galt i omregningen.

Ifølge Hornady skal jeg med en 24 tommer pibe have et overslag på 0,2 tomme på 50 yards for at prikke på 160 yards og det med tommer og yards er altså lidt langhåret osse selvom jeg er til amerikanske motorcykler  Big Grin

Altså, cal 308 med 52 cm pibe, Hornady SST superformance 150 gr, BC .415 (G1) SD .226, hastighed 3000 Ft/sec (24 tommer pibe)
[Image: Dralf.jpg]
Politisk korrekthed: Adfærd eller synspunkter, der er styret af frygt for andres mening.
Svar
#2
Kikkert 5 cm over piben og de data du giver, så vil den på 40 meter skulle ramme 0,9cm lavt, for at have 0, på 146 meter

MV er muligvis kun omkring 853 m/s, og så skal du hole 0,4cm under, på 40  meter, for at have 0, på 146 meter.


Men skal tallene virkelig virke, så skal vi have din nøjagtige mundingshastighed.

Lavet med Strelok Pro.
Jeg mener Strelok Gratis udgave, giver samme muligheder
Forskellen er, at i Pro, har du adgang til database, med patroner, herunder Honady .308 Win med 150 grains SST

Strelok Pro MRD(Most Recommended Distance) med 3 cm kill zone radius er 173 meter og en Max Point Blank Range(MPBR) på 199 meter, med de data du opgiver.
Med 853 m/s bliver et 164 meter MRD  og MPBR på 188 meter.


Her hvordan en Leupold kikkert vil se ud, på 146 meter, med dine data.
[Image: Wide-Duplex-VX-1-3-9x-Leupold.png]
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#3
Tak  Smile
[Image: Dralf.jpg]
Politisk korrekthed: Adfærd eller synspunkter, der er styret af frygt for andres mening.
Svar
#4
Ellers har både Swarovski og Zeiss programmer der kan bruges på deres hjemmesider.

Mvh

Santo
Svar
#5
Takker
[Image: Dralf.jpg]
Politisk korrekthed: Adfærd eller synspunkter, der er styret af frygt for andres mening.
Svar
#6
Når du nu har prøvet alt det Kima, findes der så ikke et afsides og øde sted omkring Rinkøbing fjord hvor du lige kan afprøve den på 100 m og de 146 som du gerne vil og være sikker??
H
Hogmeister
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)