Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ny våben lov i Canada
#1
Som følge af det tragiske masseskyderi i Nova Scotia i sidste uge, har Canada indført en ny våben lov som er trådt i kraft øjeblikkelig.
Canada har forbudt over 1.500 forskellige militærlignende assault rifler (Storm geværer) som f.eks AR10, AR15, C7, C8, AK47 SKS, Ruger Mini14, M14, US Carbine, ja listen er 1500 lang. Der er over 100.000 af disse våbem i omløb her, og nu bliver de inddraget. Selvom der ikke kræves nogen specie våbentilladelse til at have dem, blot en general tilladelse, så ved myndighederene godt hvor de ligger. Folk har 2 år til at indlevere dem (Tilbage køb) eller svejset sammen saa de er ubrugelige.
I mellemtiden må de hverken bruges til jagt eller på en skydebane!
Sådan!
Hogmeister

[Image: IMG-1520.jpg]
Det sjov er Gewesen!
Hogmeister
Svar
#2
Man må sige, at der bliver handlet fra regeringens side... det er nok ærgerligt får de pågældende våbenejere som det går ud over. Her tænker jeg på div skytter og lign. Men ret beset er der vel ikke noget jagtlig berettelse for storm gevære. Jer tænker jeg på automat våben. Halvauto kan der måske argumenteres for... men brand ærgerligt for de seriøse skytter der ikke længere kan dyrke deres hobby...
Vegetar, gammelt indiansk ord for dårlig jæger.
Svar
#3
Men man forbyder lovlig våben med baggrund i en der var ulovligt i besiddelse af dem. Uanset hvor mange våben man forbyder vil kriminelle stadig have dem. Men det er da en belejlig undskyldning for at en regering kan virke handlekraftig, men det er jo ren symbolpolitik...
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#4
Det er det jeg mener, det kommer til at gå ud over de forkerte... mindes en knivlov herhjemme
Vegetar, gammelt indiansk ord for dårlig jæger.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)