Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hornady GMX
#1
Hej

Er der nogen der har erfaring med hornady GMX, gerne i 270 win.

Jeg mangler også ladedata. I følge Hornadys hjemmeside kan man bruge ladedata fra SST eller Interbond i sammenlinig størrelse. Men er det ud fra vægten eller størrelsen. Hvis man ser på projektilet i 130 grain minder det mere om et 150 grains SP. I følge QL kommer der ikke samme tryk ved ens ladning med SST og IB. GMX kuglen findes ikke i QL. Heller ikke efter en søgning efter kugler.

Håber der er nogen der kan hjælpe...

Mvh. Taby
Svar
#2
Kanon(god)kugle... Meget præcis....

Har i år skudt 3 bukke med dette projektil 2 med 243W og 1 med 6,5+284.
Flugt 2 stk 0 m og 1 stk 10m.

Dejligt at maden fremover ikke er blyholdig[Smile]

Bruger ladedata fra SST, vægt da de ser ens ud.

Har efterfølgende fundet træf i et grantræ efter gennemskud af buk, men endnu ikke fået sikret projektil.

Mvh Lars
Mvh Lars
Svar
#3
Jeg har testet 130 grains gmx i min 270ére. De skyder super præcist.
Bruger data fra 130 grains Interbond/Sst. Krudtet er Rhino 22 og fænghetten er en alm cci 200.

"Heller 2 i dunken, end dunken i 2éren"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#4
Hvem forhandler GMX og hvad er prisen for eks. kalibre 30
Svar
#5
du kan sikkert få dem hos k o skov i bording.
de er normalt lagerførende af de fleste hornady projektiler.

Mvh høker.
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by zazu

Hvem forhandler GMX og hvad er prisen for eks. kalibre 30



Jeg har tidligere givet kr 299,- for 50 stk til cal 243, 6,5, 7mm og 308 ved K.O.Skov

Mvh Lars
Mvh Lars
Svar
#7
Hej

Tak for tilbagemeldingerne. Det lyder jo ikke så ringe. Jeg har endnu ikke fået testet dem, men har en flok ladninger til at stå. Men det skal snart til at være for regner med de skal testes på buk i Sverige om en god uges tid[Big Grin]

Jeg har købt dem hos Brasholt i Hjørring. De har dem på lager. 299,- for 50 stk.
Svar
#8
Fandt lige min data frem. Bruger 57 grains Mrp krudt..[Smile]

"Heller 2 i dunken, end dunken i 2éren"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#9
Har hornady´en det samme ryg for at sætte kobberrester i løbet som fx. barnes TSX

mvh. Toftegaard
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by Toftegaard Hunting

Har hornady´en det samme ryg for at sætte kobberrester i løbet som fx. barnes TSX

mvh. Toftegaard



I hvertfald i min 308´er

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#11
Ang. Alt det kobber snak, så synes jeg faktis ikke det er så slemt med Barnes. Det kan da godt værer at piben skal renses en ekstra gang, men det er til gendgæld det værd, når man tænker på hvor fantastisk en kugle det er.
Også er det da meget hyggeligt, og gå i værkstedet, og ellers nusse med riffelerne[Wink]

" Lange tunge kugler "

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#12
Det afhænger meget af om pibens invendige finish er som Roughmington eller Slide & Larsen [Smile]

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#13
Så er det en skam man ikke har en Smooth og Wesson, for min Tikka bliver hurtigt sur ...

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#14
Så fik jeg skudt en buk med Gmxéren.
Virker lige som Barnes tsx, så kan klart anbefales.

" Lange tunge kugler "

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#15
Jeg bruger Hornady's Superformance GMX 150grain i 30.06.
Det mix er meget flatskydende og sætter et godt chock, uden at flå alt fra hinanden, som man egentligt kunne forvente med den mundingshastighed. Det skyldes helt sikkert at det er et mono-projektil, der generelt kræver højere hastigheder end blyspids.

Jeg har indtil nu mest brugt GMX til ræveregulering og præcisionen er aldeles fremragende. Har skudt ræve ud til 170 m og de er alle (6 stk.)døde i knaldet.
Har så også skudt en enkelt buk med GMX og der var en meget positiv oplevelse.
Kombinationen med høj udgangshastighed og et relativt hårdt messing-projektil, dog med ekspansionsfremmende plastspids, glæder jeg mig til at få flere råvildtserfaringer med.
Så er det også rart at vide, at vildtkødet ikke er blyforurenet.

Til vinterens vildsvinejagter vil jeg nok stadig holde mig til 12 grams Mega, der afsætter et massivt chock fra en 30.06
Svar
#16
Stoppede en Gmx ére i en lille spids buk i går aftes.
Perfekt arbejde, den gik til jorden med det samme.
Ingen nævneværdig kød ødelæggelse.
Så tror jeg lader nogle flere.[Big Grin]
Ville gerne have nogle 140 grains til 270éren, så er den jo også lovlig til krondyr. Håber Hornady læser med her...[Wink][8D][Big Grin]

" Lange tunge kugler "

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#17
Jeg har brugt GMX hele den sidste sæson i min 300 WIN MAG, den er super præcis og præsterer godt på jagten, god restvægt og fint gennemskud, selv på store hjorte og vildsvin.
Skyder med 165 grains GMX, Vihtavuori krudt N560 79 grains, RWS hylstre og magnum fænghætter, giver 1003 m/s og en femskudsserie (fra fast skydebænk) indenfor en tomme (2,54 cm) på 200 m.
Riffel: Sauer 202 fra customshoppen, med matchpibe (20 mm) og matchaftræk, Kikkert: SWAROVSKI Z6i 2,5-15x56 2. gen, Montage: Sauer ISI mount(Low).
Svar
#18
Nyt liv i gammel tråd Wink
Jeg skal til Tyskland til november, overvejer om jeg skal tage .300 wm eller 8x57IS med. 
.300wm er jo hurtig og oplagt til feks TSX ( som helst SKAL have fart)
Men hvad med GMX - er den ligeså “ hastighedskrævende” som TSX ? 
Nogen der har erfaring ?
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#19
(12-05-2020, 11:31 AM)CP Skrev: Nyt liv i gammel tråd Wink
Jeg skal til Tyskland til november, overvejer om jeg skal tage .300 wm eller 8x57IS med. 
.300wm er jo hurtig og oplagt til feks TSX ( som helst SKAL have fart)
Men hvad med GMX - er den ligeså “ hastighedskrævende” som TSX ? 
Nogen der har erfaring ?

jeg syntes ikke og har oplevet forskel på de to projektiler. ang hvad de kræver.

hvis det er bruger jeg 8x57is med en ttsx i 160gr. som gør det fantastisk Smile
Svar
#20
(07-08-2011, 02:02 PM)zazu Skrev: Hvem forhandler GMX og hvad er prisen for eks. kalibre 30

Alle Jaguar butikker har dem på menuen. Wink 

Men de lander først i Bording, hver gang Big Grin Big Grin Sådan er det bare med Hornady.

Mvh

Santo

P.S. Havde ikke lige set at det er en gammel tråd, men tingene har ikke ændret sig.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)