Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Piberens og ny plastik-pind
#1
Som overskriften svagt antyder, så har jeg udsat min stakkels Tikka for ikke alene en grundig løbsrens, men også et nyt skæfte. Fandt lige et Bifrost-skæfte på tilbud, jeg ikke kunne lade ligge.
Første aften på skydebanen og det her var hvad min lille Tikka t3 kal.  260rem og jeg kunne klare 
6 skud på 100meters afstand.
140 grains Hornady BTHP 

Umiddelbart har det der rense-hejs ikke været noget jeg har bøvlet ret meget med tidligere, men det har altså gjort en positiv forskel i det her tilfælde.  
Bifrost-skæftet skal man lige vænne sig til, men indtil videre er jeg meget imponeret...

[Image: 20200427-161748.jpg]

[Image: 20200427-161453.jpg]

[Image: 20200427-161748.jpg]

[Image: Resized-target-image-537132080229232.jpg]

[Image: 20200519-194353.jpg]
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
#2
…… Fint, og hvis du renser riflen grundigt hvergang, så gentager det sig også hvergang. Absolut minimumskrav for præcis skydning.
H
Hogmeister
Svar
#3
TØHØ jeg fristes til at være ligeså bastant i min retorik og replicere med: "Det er IKKE nødvendigt at rense grundigt hver gang" . Big Grin Cool
 Det er lidt et religionsspørgsmål om hvorvidt en pibe skal  renses grundigt hver gang den er blevet brugt. 
Jeg skal helt klart ikke vente lige så lang tid inden næste grundige rens, men indtil da gør jeg ganske som jeg plejer.... nemlig ingenting. Bevares. den får et træk igennem med en boresnake  med jævne mellemrum, men ellers ikke noget. 

Jeg er helt klart ikke enig i, at det er et absolut minimumskrav for præcis skydning. 

Bum - there you go, feel free to disagree.  Big Grin
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
#4
Dejligt med en velskydende riffel. Jeg plejer at rense riflen i bund, når præcisionen begynder at dale. Det sker typisk 1-2 gange pr sæson.
Vh Lars
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#5
Må give klokkeren ret. Det er et religionsspørgsmål. Min riffel får altid en dråbe olie og så i skabet. Dagen efter får den en børste og så bliver den tørlagt når den tages med på jagt. Har talt med flere af vores finskytter om pleje. Mange af dem bruger det ikke. De skyder og stiller i skabet. Så ved de hvor den skyder, om de skulle få brug for at rykke ud hurtigt. Godt argument, men de betaler selvfølgelig ikke selv for piben...
Men flot skydning.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)