Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Import af hylstre fra Tyskland?
#1
Er der nogen som har opskriften (altså den lovlige version Angel ) på den tyske del af at importere hylstre til genladning fra en tysk forhandler samt transport fra forhandler til mig? Det drejer sig om hylstre til haglpatroner. Importtilladelsen i dk kan jeg godt finde ud af.
9,3*57
Svar
#2
(18-08-2020, 11:09 PM)niels28217 Skrev: Er der nogen som har opskriften (altså den lovlige version Angel ) på den tyske del af at importere hylstre til genladning fra en tysk forhandler samt transport fra forhandler til mig? Det drejer sig om hylstre til haglpatroner. Importtilladelsen i dk kan jeg godt finde ud af.

Det er vel eksportørens opgave, at sørge for den del.

Venlig hilsen

JCK
Svar
#3
(19-08-2020, 01:47 PM)JCK Skrev:
(18-08-2020, 11:09 PM)niels28217 Skrev: Er der nogen som har opskriften (altså den lovlige version Angel ) på den tyske del af at importere hylstre til genladning fra en tysk forhandler samt transport fra forhandler til mig? Det drejer sig om hylstre til haglpatroner. Importtilladelsen i dk kan jeg godt finde ud af.

Det er vel eksportørens opgave, at sørge for den del.

Venlig hilsen

JCK
Av av! Enig, sådan i princippet, måske burde mit spørgsmål have været “ka det la sig gøre og hvilke andre krav stiller tyskerne end ved våbeneksport og skal man ha en dansk importør ind over”. Men jo, jeg kan da sagtens spørge Frankonia uden selv at ha undersøgt noget.
9,3*57
Svar
#4
find de hylstre du ønsker i tyskland
resever dem ( betal) søg en import tilladelse fra dansk politi
send den danske import tilladelse ned til tyskeren og sig at den skal følge pakken
så kan tyskeren sende pakken nå han må/kan sende den i følge tysk lov ( i tyskland er projektiler og tomme hylstre ikke underlagt nogen lov og kan sendes uden problemer ;0) i Regl Danmark er det efter hånden flere regler i i resten af verden tilsammen
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#5
For nogle år siden købte jeg et magasin i England. 

Jeg havde forinden søgt og fået en dansk eksporttilladelse.  I følgebrevet stod der, at jeg skulle give PAC besked, når jeg havde modtaget varen.

Om det har ændret sig ved jeg ikke.

Venlig hilsen

JCK.
Svar
#6
(20-08-2020, 09:38 AM)JCK Skrev: For nogle år siden købte jeg et magasin i England. 

Jeg havde forinden søgt og fået en dansk eksporttilladelse.  I følgebrevet stod der, at jeg skulle give PAC besked, når jeg havde modtaget varen.

Om det har ændret sig ved jeg ikke.

Venlig hilsen

JCK.

Takker for hjælpen! Ved import af våben skal PAC i hvert fald have besked når det er ankommet i DK. Først derefter sender de tilladelsen.

(20-08-2020, 07:17 AM)hatting Skrev: find de hylstre du ønsker i tyskland
resever dem ( betal) søg en import tilladelse fra dansk politi
send den danske import  tilladelse ned til tyskeren og sig at den skal følge pakken
så kan tyskeren sende pakken nå han må/kan sende den i følge tysk lov ( i tyskland er projektiler og tomme hylstre ikke underlagt nogen lov og kan sendes uden problemer ;0)  i Regl Danmark er det efter hånden flere regler i i resten af verden tilsammen

Takker!
9,3*57
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)