Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Træt riffelpibe?
#1
Ærede formænd

Jeg overvejer at købe en brugt riffel med en ukendt historik, men hvordan kan jeg gardere mig mod at stå med en riffel med udskudt pibe? Hvad skal jeg se efter på stedet, når jeg ikke har adgang til et borescope? Er jeg nødt til at køre til skydebanen?  

vh Lars
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#2
Jeg har et USB kamera til at slutte til tlf/pc som du godt kan låne hvis det skulle have interesse.

Hvad kaliber er det?
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#3
(22-05-2020, 08:34 PM)Lars M. L. Skrev: Ærede formænd

Jeg overvejer at købe en brugt riffel med en ukendt historik, men hvordan kan jeg gardere mig mod at stå med en riffel med udskudt pibe? Hvad skal jeg se efter på stedet, når jeg ikke har adgang til et borescope? Er jeg nødt til at køre til skydebanen?  

vh Lars

det er extremt svært at se selv med borescope 
det bedste er en tur på skydebanen 
eller tag en riffel med som du ved hvor mange skud den har skudt og sammenlign de 2 piber
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#4
WYGIWYP......
(What you get is what you pay)
Når du køber en brugt xxxx (indsæt selv ord, riffel, bil, cykel, etc), så gør du det som regel for at spare nogle kroner og samtidig accepterer du, at produktet er slidt i et ukendt omfang.
Hvis du vil være sikker på at få et jomfrueligt produkt, så betaler du prisen for en ny vare.
Og ja, man kan godt være heldig, hvis der er to torsdage i samme uge, men for det meste WYGIWYP....
Svar
#5
@ Tagergaard
Eller omskrevet til det korrekte udtryk: "You get what you pay for"
Ellers er det vel heller ikke den store udgift at ompibe den, saa kan du få lige præcis hvad du ønsker. Kaliber, pibelængde, stigning, tykkelse, fluting eller ej, stainless. Ja, mulighederne er uendelige. Det er bare som at komme nye dæk på en brugt bil!
H
Hogmeister
Svar
#6
Du kan også bare købe til en pris så der er luft til at skifte piben
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)