Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvem kan lave spiralflutning i pibe og bundstykke?
#21
Jeg må indrømme at jeg ikke havde læst hele spørgsmålet fra Søby. det var lige mig der var for hurtig til at være ude med riven UNDSKYLD
Svar
#22
kan ikke lave spiral fluts
men kan lave lige fluts ....... det vil fjerne ca 250g at lave 6stk fluts med R3
i teorien skulle det gøre piben stivere .... men har ikke grej til at måle det .......og tror ikke det giver meget
så i min holdning/mening er at det er mere kosmetik en noget andet ?
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#23
Hvad med bundstykket, er der en der ved om det giver noget udover udseendet? Jeg har købt mig en Sauer 200str og smidt den i et vision skæfte, men på grind af corona blev den skydning med Cold bore, keg havde meldt mig til, aflyst. Så keg har slet ikke været ude og strække benene på den endnu... er også helt jomfruelig i skydning over 300 meter, så jeg har jo bare set alle de seje på YouTube og deres rigler med div flutninger.?
Vegetar, gammelt indiansk ord for dårlig jæger.
Svar
#24
(12-06-2020, 11:06 PM)Søby Skrev: Hvad med bundstykket, er der en der ved om det giver noget  udover udseendet? Jeg har købt mig en Sauer 200str og smidt den i et vision skæfte, men på grind af corona blev den skydning med Cold bore, keg havde meldt mig til, aflyst. Så keg har slet ikke været ude og strække benene på den endnu... er også helt jomfruelig i skydning over 300 meter, så jeg har jo bare set alle de seje på YouTube og deres rigler med div flutninger.?

fluts giver lige så meget som at male riflen 
det er ren kosmetik
brug dine penge på Ammo og ud og træn det giver mere end fluts på piben
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#25
(12-06-2020, 11:06 PM)Søby Skrev: Hvad med bundstykket, er der en der ved om det giver noget  udover udseendet? Jeg har købt mig en Sauer 200str og smidt den i et vision skæfte, men på grind af corona blev den skydning med Cold bore, keg havde meldt mig til, aflyst. Så keg har slet ikke været ude og strække benene på den endnu... er også helt jomfruelig i skydning over 300 meter, så jeg har jo bare set alle de seje på YouTube og deres rigler med div flutninger.?

Er der andre end mig der syntes der mangler nogle billeder af dyret?  Big Grin
Det vision skæfte gad jeg ihvertfald godt at se.
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#26
#Hesselager
Ja det er da egentlig rigtig nok, jeg skal hurtigst muligt på taget lidt billeder.

#Hatting
Det er da et ærligt svar, tror jeg gør som du siger...
Vegetar, gammelt indiansk ord for dårlig jæger.
Svar
#27
Har fået taget et hurtigt billede, men aner ikke hvordan de lægges op...

Er der en der vil hjælpe?
Vegetar, gammelt indiansk ord for dårlig jæger.
Svar
#28
I nederste venstre hjørne af det felt du skriver i er der en knap der hedder "Add image to post"
Vælg den.
Vælg gennemse billeder fra din enhed eller hvor du har billedet liggende og vælg upload.
Hvis ikke det lykkedes smid det i en mail til mig.
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#29
[Image: 3512-CB27-32-CB-4588-B10-B-5583-FFF3-EDEC.jpg] 
Ved ikke om de her billeder virker?

[Image: 12-FDC78-C-C521-4-EA7-B234-4-C9-B89-A490-BE.jpg]
Vegetar, gammelt indiansk ord for dårlig jæger.
Svar
#30
De virker perfekt!
Den er.... FED!!!! Big Grin
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#31
@ Hesselager
Da må jeg altså melde fra, og Søby, jeg er ked af det, men jeg synes den er utrolig grim. Det ligner et jern rør med et håndtag og en kikkert på.
Måske jeg er gammeldags, men en riffle skal da have stil og linier...………………. Og ligne en riffel!

[Image: MG-5323a.jpg]
Læg iøvrigt mærke til flutningen.
Hogmeister
Svar
#32
Alle har vel forskellig smag, nogen vil have datteren og nogen vil have moderen... personligt har jeg aldrig sat pris på et træskæfte med fine årtegninger og graveringer, jeg vil dog medgive at den ikke vinder nogen skønhedskonkurrencer, men det skal den heller ikke. I mine meget amatøragtige og utrænede hænder skyder den ret godt. Det er dens funktion der tæller. Pt er den mine eneste riffel og derfor har den været en del med på Bukkejagt i år, og det egner den faktisk rigtigt dårligt til. Den er alt for lang og tung at luske rundt med. Men når man sidder i er tårn og jar god støtte på siden af tårnet er den ekstrem stabil.... men der skal dog en riffel mere i skabet, som minder mere om en “rigtig” jagtriffel.
Vegetar, gammelt indiansk ord for dårlig jæger.
Svar
#33
Du har ret, og man skal være varsom med at kritisere andres 'førstefødte'. Jeg kan forestille mig at den er tung, lang og uhåndterlig til bukkejagt..
Min afbillede var heller ikke nogen 'fluevægt'. En custom bygget varmint riffel i .243 AI, med en 66 cm lang og tyk (2.5 cm ved munding) pibe. Men den var også kun beregnet til at skyde præriehunde og groundhogs på lange afstande 350-600m med Harris Bi-Pod.
Når du engang køber en 'rigtig' jagtriffel så vis os et billede.
Hogmeister
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)