Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Klikker til Blaser R8 Prof
#1
Jeg har brug for noget hjælp. Jeg har forsøgt at lade patroner til en kammerat der skyder med blaser R8 prof, kaliber 6,5 X 55. Det er Nosler Partition 125 gr. med Viht. N140 i ladningerne 34gr., 35,5gr. og 37gr. Fænghætter 200 CCI og COAL på 79 mm. Hylstrene var norma trænings ammo, kun afskudt en gang i hans egen riffel og jeg full sizede dem. Præcisionen var helt fin, nok bedst med 37gr. Men det store problem var at der var ca. 2 "klikkere" ud af 5 i hver ladning. Det er jeg temmelig forskrækket over. Jeg har ladet i 12 år og aldrig været ude for en klikker før. Hvad gør jeg galt?? Skal projektilet sættes dybere? Jeg har læst et sted at Blaser er lidt dårlige til lange patroner, men synes jo ikke de her er så lange.

Håber på konstruktiv hjælp Blush  jeg er noget rystet....

Venligst Jens
Svar
#2
(30-08-2020, 05:34 PM)Jens B Skrev: Jeg har brug for noget hjælp. Jeg har forsøgt at lade patroner til en kammerat der skyder med blaser R8 prof, kaliber 6,5 X 55. Det er Nosler Partition 125 gr. med Viht. N140 i ladningerne 34gr., 35,5gr. og 37gr. Fænghætter 200 CCI og COAL på 79 mm. Hylstrene var norma trænings ammo, kun afskudt en gang i hans egen riffel og jeg full sizede dem. Præcisionen var helt fin, nok bedst med 37gr. Men det store problem var at der var ca. 2 "klikkere" ud af 5 i hver ladning. Det er jeg temmelig forskrækket over. Jeg har ladet i 12 år og aldrig været ude for en klikker før. Hvad gør jeg galt?? Skal projektilet sættes dybere? Jeg har læst et sted at Blaser er lidt dårlige til lange patroner, men synes jo ikke de her er så lange.

Håber på konstruktiv hjælp Blush  jeg er noget rystet....

Venligst Jens

Har i husket at være kontant (læs voldelig) når i kører bundskykket  frem!
"Once upon a time in the West"
Svar
#3
Du skal være helt sikker på at hylstret gå let i kammeret, efter du har kalibreret dem. der må ikke kunne mærkes modstand på bundstykke armen når den lukkes. den kan måske godt tvinges i men det bliver ofte ikke gjordt og så har du en klikker "heldivis" Smile
Mvh Bjarne
Svar
#4
Hej igen, tak for jeres svar. Jeg har søgt lidt rundt omkring og fundet følgende:

https://www.thestalkingdirectory.co.uk/t...lem.31197/

Som jeg forstår noget af det, så kan det være jeg "sizer" for kraftigt. Jeg plejer at sætte stempel med hylsterholder i top, så skrue die til let berøring og så give den 1/4 omgang mere, inden jeg calibrerer. Er det forkert?? Og er der indstillingsmuligheder i selve die? Det er et nyt Lee jeg har anvendt.

pft Jens
Svar
#5
Når alt andet svigter, kan man blive nødt til at læse brugsanvisningen til die settet...
Vh Lars
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#6
Eller brug nogle mere følsomme fænghætter som Federal 210 B
H
Hogmeister
Svar
#7
Lader selv 4 forskellige kalibrere til min Blaser R8, der i blandt 6,5x55. Altid FL sizing og presser neck tilbage, således at jeg er næsten på minimum mål i min Wilson gauge, der ud over trim hylsterlængde til de er lige under maks. længde. Hvis jeg ikke følger den procedure, oplever jeg de omtalte klikkere, selv efter "hård" lukning af låsen.

/Bo
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)