Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
våbenpapirer
#1
Hej Formænd.
Jeg skal igennem tyskland til polen med en riffel som jeg ikke kunne nå og få i våbenpas,
Er der en der kan være behjælpelig med hvilke formularer jeg skal have udfyldt, og hvad skal jeg tage forbehold for, told, myndiheder mm.

Tak 
Flemming
Hilsen Rasmussen45
Svar
#2
Hej Rasmussen

Rent bøvl uden våbenpas, men du skal benytte udførsel A og B ( findes på politiets hjemmeside.
Her skriver du alle informationer du har pibenr, låsnr. evt lyddæmper og natkikkertnr. så er det ind til tolden ved grænsen
og få stemplet begge papirer så til en kopimaskine og lave kopier (mange) også af dine våbentilladelser og så afsted til diverse
toldkontorer for mere tilladelser. rent bøvl.

Tag du at give mig den tur for mit våbenpas er i orden...

Mvh Santo
Svar
#3
Og Husk, den skal gennem tolden, Ud og Ind, ved hver eneste grænse.

Du er nødt til at checke, om du skal bruge Tyske papirer, i Tyskland, og Polske, i Polen (Og det skal du nok)

Her kan du læse, om de tyske regler: https://www.zoll.de/EN/Private-individua..._node.html
Ud fra det jeg kan tyde. så skal du have tilladelsen, inden du rejser ind, i Tyskland

Her er links, til de polske regler: https://granica.gov.pl/przepisy.php?v=en
De de linker videre til, er på Polsk....

Så rækkefølgen er nok:
  • Udførsel DK (DK Papir)
  • Indførsel Tyskland (Tysk Papir)
  • Udførsel Tyskland (Tysk Papir)
  • Indførsel Polen (Polsk Papir)
  • Udførsel Polen (Polsk Papir)
  • Indførsel Tyskland (Tysk Papir)
  • Udførsel Tyskland (Tysk Papir)
  • Indførsel DK (DK Papir)
Jeg gætter på, at ventetiden, på så meget papirarbejde, sikkert er længere, end ventetiden, på dit våbenpas.

Jeg ville kontakte den Tyske og Polske Ambassade ASAP, for at høre om de kan hjælpe, med papirerne.

Hvis du har en riffel, der kan anvendes, i våbenpasset, så brug den, og lev med, at det ikke er den nyeste riffel, du tager med.
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#4
Tak for svar
Hilsen Rasmussen45
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)