Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jagt på lørdag d.17./10.
#1
Husk det er  på næste lørdag, vi skal holde årets jagt/plante dag. 

Jeg skriver netop “årets” da jeg håber det kan blive en tilbagevendende begivenhed. 
På plantedagen fik vi plantet ca 3000 træer - synes vi havde en rigtig god dag. 
På søndag mødes vi kl 9.00 her hos mig til morgenkaffe - derefter skal vi på jagt dagen igennem, i diverse små remiser + den specielle såt v Hollænderen. 
De der har lyst, må gerne sidde med riffel efter kronvildt/råvildt/ræv/mårhund om morgenen - mødetid hos mig kl. 6.45

Vi slutter af med lidt at spise, men pga Covid 19 kommer vi ikke ind i huset - vi bliver på terrassen/ garagen. ( ingen toilet besøg - dog mulighed for håndvask.)

HUSK/BEMÆRK: Det er IKKE en betingelse for jagt, at man har været med til at plante ( man kan jo plante til næste år eller næste år igen) alle medlemmer af VTF er velkomne.

Tilmelding her i tråden. 

http://mybb.riffeljagt.com/showthread.ph...=plantedag
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#2
17/10-20 er en Lørdag.
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#3
(11-10-2020, 09:46 AM)LHesselager Skrev: 17/10-20 er en Lørdag.

Ups - det bliver rettet.
Det har også altid været planen, at det skulle være lørdag
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#4
Jeg glæder mig meget til på lørdag, CP jeg har jo en bette date med hr. Hjort, som snød sidste gang.
Hvorom alting er, jeg kommer tidligt og skriver mig gerne op til en plads i et tårn
Venligst
KLOKKER
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
#5
Jeg kommer også tidligt lørdag, og vil gerne en plads i i et tårn.
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#6
De tre der var i tårn på plantedagen, får de samme tårne igen - lavede vi ikke en aftale om det da vi sad v pølserne? (Lunderskov ???)(Så kan I nemlig også selv køre ud på plads.) Derudover har jeg 3-4 tårne mere, de 2 blev der set kronvildt fra i går.

Desuden skal jeg have fat i et stykke kæde og en hængelås - siger Inge ( længde på kæden ca. som en Q3000 - billede kommer.  Cool Cool Big Grin)
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#7
(11-10-2020, 10:24 PM)CP Skrev: De tre der var i tårn på plantedagen, får de samme tårne igen - lavede vi ikke en aftale om det da vi sad v pølserne? (Lunderskov ???)(Så kan I nemlig også selv køre ud på plads.) Derudover har jeg 3-4 tårne mere, de 2 blev der set kronvildt fra i går.

Desuden skal jeg have fat i et stykke kæde og en hængelås - siger Inge ( længde på kæden ca. som en Q3000 - billede kommer.  Cool Cool Big Grin)

Lunderskov og undertegnede kommer også tidligt og vil meget gerne sidde i et tårn hvis muligt, og husk at hvis der er noget jeg behøver at indhandle på den anden side af grænsen vil jeg gerne modtage bestilling snarest.
VH.Leif R.
Svar
#8
jeg kommer også tidlig morgen lørdag, og håber de vil kigge forbi denne gang Smile
22lr, 6,5x55, 7x57R, 308w, 308nm, 8x57js, 9,3x62, 9.3x64

Svar
#9
Hm, vi bliver godt nok ikke mange og mangler hunde  Angel
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#10
jeg kan godt stå for en hund, hvis det er? Smile
22lr, 6,5x55, 7x57R, 308w, 308nm, 8x57js, 9,3x62, 9.3x64

Svar
#11
(15-10-2020, 02:10 PM)lunderskov Skrev: jeg kan godt stå for en hund, hvis det er? Smile
Tumbs up ( findes jo ikke på den her  Angry Xz@! Angry platform)
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#12
Havde I en god dag?
vh Lars
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#13
Beretning følger.. Vi havde en FANTASTISK dag
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
#14
Nu skriver Klokker godt nok “fantastisk” og jeg synes da også vi havde en hyggelig dag - men aldrig har jeg da været på så vildtfattig en jagt - som Hesselager sagde “ vildtet holder sommerferie i det gode vejer” .
Der blev skudt en buk på riffelanstand om morgenen, derudover blev der skudt forbi til en bekkasin - that was det. 
Vi havde selvfølgelig reguleringssåten v Hollænderen, hvor der blev skudt lystigt - også så lystigt at hans hund løb væk og blev fundet v Hampen sø om aftenen - 5 km hjemmefra.  Dodgy
Dagen/aftenen sluttede med at Klokker og jeg delte en flaske portvin og smagte lidt på nogle andre sager - vi sad jo lige ved siden af viktualierummet
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#15
Jeg holder fast i at vi havde en fantastisk dag. Cool
Hermed følger en beretning om dagen i fuld længde.
Hesselager og jeg bor ret tæt på hinanden, så vi kørte sammen derned. Som nævnt i tråden, så havde vi fået buddet om en plads i tårnene om morgenen. Sidst havde vi begge set kronvildt, så forventningerne var faktisk pænt store. Efter en hyggelig køretur kunne vi ret hurtigt entrere tårnene. 
Desværre lod krondyrene sig ikke beskue denne morgen. Kort tid inden vi havde aftalt at mødes, inden morgenmad, dukkede to stykker råvildt op.
På parolen havde vi fået at vide der måtte skydes spidshjort, hind og kalv samt hjort minimum ulige 10-ender. Råvildt var bukke i alle størrelser givet fri derudover rovvildt. 
I det område vi skulle sidde i havde de ikke skudt råvildt på siden 2012, så CP var helt indstillet på der kom buk på paraden også de små. Det skulle vise sig at jeg godt kunne levere. En lille buk...  Big Grin
Som i helt lille Cool

Som nævnt kom der to dyr ud. Hurtigt kunne jeg konstatere at der var tale om en mindre spidsbuk og en smalrå. 
Dyrene var i fin stand og efter en kort overvejelse besluttede jeg, at hvis bukken stillede sig rigtigt ville jeg skyde til den. 
Bukken stillede sig med bredside til 141 meter ude og bum 6.5-06`eren bragede da den sendte en barnes ttsx afsted. 
Kuglen leverede arbejdet perfekt og bukken forendte på stedet. Jeg sad desværre ikke rigtigt godt i forhold til vinklen til dyret, så jeg kunne med det samme mærke at jeg havde "rykket" skuddet. Kuglen var uden tvivl højt placeret. Nu skulle det blive spændende at se hvor højt jeg rent faktisk havde skudt. Jeg er ekstremt ærekær i forhold til riffeljagten, så jeg frygtede faktisk lidt at jeg havde lavet noget bras. 
Ude ved dyret kunne jeg konstatere at kuglen ganske rigtigt var højt placeret. Dog ikke så højt at det på nogen måde var farligt i forhold til en anskydninger, men alligevel nok til jeg ikke var imponeret over mig selv. 
Nå men anyway, bukken var leveret, den opdagede aldrig hvad, der ramte den. Det bliver lækkert mad. 
[Image: 20201017-085536.jpg]

[Image: 20201017-085541.jpg]

[Image: 20201017-085529.jpg]


Bukken blev brækket og slæbt tilbage til bilen. Hjemme hos CP ventede et lækkert morgenbord i hyggeligt selskab. 
Parolen var klar og tydelig. Ingen råvildt med hagl. Ellers måtte der skydes hvad jagtloven tillader. 
Vejret var fantastisk, så vi kunne se frem til en masse fremragende jagt. 
Desværre var der ikke voldsomt meget at komme efter. Nogen dage er det bare sådan....  Shy
Ved morgenbordet var der gjort klart til at vi alle kunne smøre en madpakke, forrygende initiativ forøvrigt. 
Der blev ivrigt diskuteret... Spegepølse med æg på. CP og jeg er vilde med det. Umiddelbart ikke noget resten af selskabet sådan lige fandt fantastisk.  Big Grin
Madpakken blev indtaget i halmstakken hos "hollænderen" inden den Sjove reguleringssåt.
[Image: 20201017-125858.jpg]
På billedet ses en glad CP med sin elskede spegepølsemad med æg på Heart
[Image: 20201017-105912.jpg]

[Image: 20201017-105908.jpg]

[Image: 20201017-155750.jpg]
Ovenstående er et par stemningsbilleder fra jagten. Vejret kan vi ikke klage over.

Hjemme igen efter selve jagten blev vi trakteret med sousvide tilberedt ribbenssteg i ribbenssandwich, hvilket var fantastisk. 
Som nævnt længere oppe fik vi også lige luret lidt på hvad CP gemte i viktualierummet. Det bød på lidt af hvert Wink Wink Wink
[Image: 20201017-200115.jpg]

Blandt andet disse to. Og så en del portvin...

Hesselager var chauffør, så jeg kunne tillade mig at optræde høfligt når værten bød på drikke  Smile 
Dagen sluttede hyggeligt med de vanlige løgnehistorier og snak om våben, jagt og grej i al almindelighed. 
En gennemført herlig dag.
Tusind tak for det CP. 
Jeg stiller gerne op en anden gang både til arbejdsdag og jagtdag
Venligst
Dan "KLOKKER" Korgaard
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)