Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Trump-Valg-Våben
#1
https://jyllands-posten.dk/international...ge-vaaben/

I vanlig stil hamstres der våben i forbindelse med valg. 
Som tingene går lige nu i forhold til de lange behandlingstider på vores eget famøse våbenkontor, så kunne det være morsomt at se det amerikanske system bryde TOTALT sammen hvis der var de samme behandlingstider over-there som hos os Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin

Bevares jeg syntes det er beskæmmende der er så lange behandlingstider herhjemme og systemet kunne forbedres betragteligt, med ret simple midler, men for dælen da..... Kan I forestille jer det, at handle våben nede i Menu eller Bilka... 

Nå men anyway... Hvor er vi henne i alt det her. I dagens Danmark, hvis man stiller det op som jeg lige har gjort, så lyder det jo vanvittigt at man kan gå i en tilfældig dagligvarebutik for at handle ammunition eller endnu vildere at handle våben... 

Ikke desto mindre er det ikke mange år siden jeg kunne købe haglpatroner hos den lokale købmand, der forøvrigt ganske få år forinden havde haft spanske sidebysides på varelageret.... Jeg købte dengang faktisk restlageret af hans cal 16 sellier/bellot blypatroner for hvad der må kaldes småpenge Cool Cool

For pokker man havde jo jagttegnet/tilladelsen til at købe grejet, hvorfor skal det så være så omstændigt.
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
#2
Vi, her i lille Danmark, bliver nødt til at spørge om lov ved EU, hvis vi skulle beslutte os til at lempe våbenloven.

Når man ser på hvordan politikerne, både herhjemme og i EU, reagere på ting de ikke har fuld kontrol over er der ikke meget der tyder på at de stoler på deres egne befolkninger, hvilket er lig med stramme våbenlovgivninger. Slev nabolandene presser EU til at makke ret, så deres "systemer" kommer til at passe til vores: https://dbrs.dk/artikel/schweizerne-skal...lovgivning


Når det er sagt må jeg da personligt sige at jeg aldrig har haft problemer med at få tilladelser til de våben jeg har ønsket at eje. (men det ville da naturligvis være dejligt hvis vi slap for så meget bureaukrati)
Med risiko for at krænke nogen, vil jeg sige at det lige nu, faktisk er ret godt at visse indbyggere i Danmark, ikke lige uden videre kan gå hen og købe diverse skarpskydende isenkram.
Svar
#3
(04-11-2020, 08:35 PM)bobo Skrev: Vi, her i lille Danmark, bliver nødt til at spørge om lov ved EU, hvis vi skulle beslutte os til at lempe våbenloven.

Når man ser på hvordan politikerne, både herhjemme og i EU, reagere på ting de ikke har fuld kontrol over er der ikke meget der tyder på at de stoler på deres egne befolkninger, hvilket er lig med stramme våbenlovgivninger. Slev nabolandene presser EU til at makke ret, så deres "systemer" kommer til at passe til vores: https://dbrs.dk/artikel/schweizerne-skal...lovgivning


Når det er sagt må jeg da personligt sige at jeg aldrig har haft problemer med at få tilladelser til de våben jeg har ønsket at eje. (men det ville da naturligvis være dejligt hvis vi slap for så meget bureaukrati)
Med risiko for at krænke nogen, vil jeg sige at det lige nu, faktisk er ret godt at visse indbyggere i Danmark, ikke lige uden videre kan gå hen og købe diverse skarpskydende isenkram.



Uha. Jeg er HELT med på der ikke skal lempes på de krav der stilles for at opnå tilladelse. Jagttegn samt de krav der stilles i den forbindelse samt sikkerhedsgodkendelse og lignende er jeg en kæmpe tilhænger af vi har. Dog er jeg ikke imponeret over det så er nødvendigt HVER gang man skal købe et våben, at man skal igennem mekanismen. Hvis man en gang er godkendt, så burde det ikke være nødvendigt at gentage de langsommelige og forøvrigt meget manuelle processer. Det kunne gøres MEGET lettere elektronisk med nem-id direkte fra forhandleren. Jeg ved systemet har været kørt i stilling, men det var forbundet med for mange fejl og efterfølgende trukket tilbage. 

Det er vel med våben som der er med så meget andet "for meget og for lidt, fordærver alting" Jeg vil IKKE tilbage til tiden hvor man kunne købe en haglspreder hos den lokale dagligvare-pusher og jeg kan faktisk også sagtens leve med at ammunition skal købes hos registrerede våbenhandlere, men jeg syntes altså det gamle system trænger til en opfriskning.
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
#4
(04-11-2020, 09:15 PM)klokker Skrev: Det er vel med våben som der er med så meget andet "for meget og for lidt, fordærver alting" Jeg vil IKKE tilbage til tiden hvor man kunne købe en haglspreder hos den lokale dagligvare-pusher og jeg kan faktisk også sagtens leve med at ammunition skal købes hos registrerede våbenhandlere, men jeg syntes altså det gamle system trænger til en opfriskning.

Så skal du ikke tage til Grønland.  Angel Tongue Cool

Alm. repeterbare jagtvåben(Uanset Kaliber) er IKKE omfattet af våbenloven, heroppe. Og disse våben, kan derfor handles frit, af enhver, der er gammel nok, til at få et Jagtbevis. Ingen godkendelse, ingen ventetid. Ingen registrering, ingen krav om at handle, hos godkendt våbenhandler.


Man kan få jagtbevis, når man er fyldt 12 år.  Big Grin
Halvautomatiske Haglgeværer, med maks 2 patroner, kan også handles frit.

Nedenfor er den vigtigste del, af Våbenlov, for Grønland.



[Image: image.png]





Sakset fra Grønlands Politi: https://politi.gl/-/media/mediefiler/gl/...5120FCCE5F
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#5
@ Bobo
Der er også 'visse' indbyggere i USA der ikke lovligt kan købe/eje skydevåben. Helt lovløse er de nu heller ikke!
H
Hogmeister
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)