Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
1085,- pr våbentilladelse
#1
Jamen jeg bliver sku ved med at komme med gode nyheder (undskylder mange gange)


Tro ikke vi skal sætte vores lid til at jægerforbundet kommer os til hjælp

læs side 17

https://prodstoragehoeringspo.blob.core....cLJEL6fuvg
Karsten
Svar
#2
Det bliver dyrt med flere rifler. Det må give et voldsomt øget provenue da jeg tænker rigtig mange har mere end 2 våben. Hvis nu systemet så tilmed var effektivt og behandlede sager hurtigt, så fair nok, men vi er jo total “malkeko”. Men der er for få stemmer til at nogen politikere gider bekymre sig om det... Det bliver nok populært med vekselpiber fremover.
Personligt vil jeg stige fra 294 om året i snit for våbentilladelser til 651 kr om året.
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#3
Hvis det så bare modsvarede service niveauet...
Svar
#4
Hmmm, mon vi kan få DJ til at argumentere for at tilladelserne så burde være gyldige sålænge det er samme person der ejer riflen.
[Image: Dralf.jpg]
Politisk korrekthed: Adfærd eller synspunkter, der er styret af frygt for andres mening.
Svar
#5
Jeg syntes godt nok også det er mange penge de hæver alle tilladelserne til...

Vi skal måske nok bare se det som heldigt at de ikke har valgt at regulere priserne løbende.
Kan se de satser er sat i 1990 dvs 30 år gamle.. Det er måske lidt fair de har reguleret dem..
Men det gir dem lige 14.3 mio ekstra om året i statskassen. De er også meget nødvendige efter det girokort den lille røde statsminister har pålagt danskerne efter de har smidt minkbranchen ud af landet og foræret det hele til kineserne.
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#6
Jeg har principielt ikke noget imod at de ændrer afgiften, men så skal man samtidig fjerne tidsbegrænsningen så det bliver en éngangsafgift i forbindelse med køb. Det må da alt andet lige også reducere den tilsyneladende enormt arbejdskrævende opgave politiet har med våbentilladelserne.

Man kan dog godt undre sig lidt. Et af argumenterne bag at sammenlægge alt vedr skydevåben var en effektivisering af arbejdsgangen. Reelt burde det holde afgiften på samme niveau eller lavere.
Cool
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)