Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
skydning på bane 3 Terræn 1 indtil 540m 2 Maj-2021
#1
Hejsa,


Så har Asgaard Jagtforening planlagt en ny type skydning i 2021. 

Vi har lejet bane 3 i terræn 1 som er afstande fra 40-540m 

Tanken er der kan skydes med alm rifler, også cal.22 da der kan skydes på alle afstande på samme tid. 


Der bliver sat bukkeskiver op også, men de må kun skydes på fra skydestok eller andre hjælpemidler man vil have med på jagt. 

Der bliver sat lerduer op som der kan plinkes på.
Folk medbringer også selv skiver til de forskellige standpladser. 

Forslag til skydninger vi kan lave den dag er velkommen. 

Tilmelding er åben for Asgaards medlemmer.
For ikke medlemmer er prisen en indmeldelse i Asgaard under DJ. dvs 104kr oven i prisen. 

Der er plads til 16 deltagere - besættes efter først til mølle princippet.
 
Der er plads til folk på alle niveauer !! - og mere erfarne folk er klar med rådgivning og hjælp til nybegyndere.

PRIS: 180,- 
 
TID: 2 maj 2021  kl. 0800 - vi skyder fra kl 0900 
 
STED: Ulfborg Skyttecenter, Torstedvej 1, Ulfborg (Koords: 56.260479, 8.347870; https://goo.gl/maps/qQrVzH4fNAn)
 
AF NYTTIGT UDSTYR KAN NÆVNES: Riffel, patroner, skiver, hæftemaskine, målebånd, skiveplastre, tofod, rear bag. Lyddæmpere tilladt. Alt hjælpeudstyr er tilladt.
 

 
TILMELDING: Skriv en melding om deltagelse her i tråden og  indbetal 180 kr. med følgende tekst 540/2021 - nickname

 
Mobile Pay med tekst: 540/2021 Nickname til Hesselager, send PB for mobil nr. Så laver jeg en samlet overførsel.
 
Betales senest 7 dage efter tilmelding i tråden, ellers bortfalder tilmeldingen.
 
Max 16 deltagere
 
Skriv PM til Hesselager eller Klokker med evt. spørgsmål 

1. Hesselager
2.   CP (Betalt) 
3. GORSKI
4.  Fie Fie (Betalt) 
5.  Søby (Betalt) Nyt medlem
6.  Flemming Stig ( Betalt)
7. Sune HJ (Betalt) Nyt medlem
8. Skovelev (Betalt) 
9.  Kurt M (Betalt) Nyt medlem
10. 
11.
12.
13.
14.
15.
16.
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#2
Ja tak
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#3
Hvis ikke der kommer 8 tilmeldinger d. 18/4. Så ser vi os desværre ned til at aflyse.
Svar
#4
Ja tak
Vegetar, gammelt indiansk ord for dårlig jæger.
Svar
#5
Hva drenge skulle vi ikke lige finde de sidste tre deltagere til denne dag. Jeg har før være tilmeldt diverse skydedage men alle som en er blevet aflyst pga corona, militæret skulle bruge banen osv. synes i ikke det vil være rigtig synd for mig hvis denne dag også bliver aflyst? Så om ikke for jeres egen skyld så for lille mig?

Ps admin, sletter bare dette svar hvis det er for plat. Vil jo bare så gerne ud og skyde...
Vegetar, gammelt indiansk ord for dårlig jæger.
Svar
#6
Ja tak herfra
Fra .22 til .45 og godt med blandet derimellem...
Svar
#7
Enig med Søby - vågn nu op I sløve hunde  Big Grin
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#8
Ville rigtig gerne have været med, men kan desværre ikke den 2. maj.
Svar
#9
Bestyrelsen i Asgaard har besluttet at skydningen bliver gennemført nu, men der er stadigvæk plads til flere skytter.
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#10
Lige et par praktiske spørgsmål, da jeg ikke har været med tidligere...
Hvilken type skiver bliver der normalt skudt på, på de lange afstande? Jeg kan godt få nogle relativt store skiver i min forening og jeg har IPSC skiver hjemme - jeg tænker, at på 540 m så er det måske ikke helt lige til at ramme noget der er 40x50 cm. Klammepistol og plastre har jeg.
Indtil videre kan jeg se, at vi bliver 7 på banen. Jeg har en mundingsbremse på min riffel (30-06) - er det et problem? Den bliver bare rigtig hurtig træls at skyde med uden og den er skudt ind med den monteret. Jeg skal gerne ligge helt ude i den ene side, så jeg ikke generer nogen :-)
Hvor lang tid har vi banen (oversat: hvor mange skud skal jeg tage med?).
Ja, det var lige en masse ? fra min side. Jeg glæder mig.

/Sune
Fra .22 til .45 og godt med blandet derimellem...
Svar
#11
(16-04-2021, 09:52 AM)SuneHJ Skrev: Lige et par praktiske spørgsmål, da jeg ikke har været med tidligere...
Hvilken type skiver bliver der normalt skudt på, på de lange afstande? Jeg kan godt få nogle relativt store skiver i min forening og jeg har IPSC skiver hjemme - jeg tænker, at på 540 m så er det måske ikke helt lige til at ramme noget der er 40x50 cm. Klammepistol og plastre har jeg.
Indtil videre kan jeg se, at vi bliver 7 på banen. Jeg har en mundingsbremse på min riffel (30-06) - er det et problem? Den bliver bare rigtig hurtig træls at skyde med uden og den er skudt ind med den monteret. Jeg skal gerne ligge helt ude i den ene side, så jeg ikke generer nogen :-)
Hvor lang tid har vi banen (oversat: hvor mange skud skal jeg tage med?).
Ja, det var lige en masse ? fra min side. Jeg glæder mig.

/Sune

Dette er den første skydning vi laver på 540m banen. Så vi ved heller ikke helt selv hvad vi vil bruge endnu. 


Du medbringer bare hvad du har lyst til af skiver. 
Mange skyder 10delt ring når vi skyder på 600m i foreningen, men er der andet du hellere vil skyde på er det ikke noget problem. 
Jeg bruger et ganske simpelt setup med et farvet kryds af farvet gaffa tape. Det er nemt og se kontrasten på den lange afstand. 
Vi har banen fra 9-16 så et par hundrede er nok ikke helt galt.  Big Grin

Ikke noget problem med mundingsbremse. Alle bruger høreværn selvom vi skyder med dæmper mange af os. 
Lur mig om ikke er ihvertfald en mere der kommer med bremse. Jeg ved også der kommer folk uden bremser på.
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#12
Husk på at der ikke er andet end rammerne at sætte skiver fast på,så det vil være en god ide at have et par plader/tykt pap eller lignende med til at skrue på rammen. 
Som Hesselager skriver så er det eneste rigtige svar på spørgsmålet om antallet af patroner. TAG RIGELIGT med. Det er sygt nederen at løbe tør for patroner når man endelig er kommet afsted. 

Personligt vil jeg gerne have mindst 150 stk med sådan en dag.

Er forøvrigt frygtelig træt af jeg ikke kan deltage
Sad Sad Sad
God dag til jer alle
Klokker
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
#13
Jeg vil også gerne deltage.
Svar
#14
(16-04-2021, 09:49 PM)klokker Skrev: Husk på at der ikke er andet end rammerne at sætte skiver fast på,så det vil være en god ide at have et par plader/tykt pap eller lignende med til at skrue på rammen. 
Som Hesselager skriver så er det eneste rigtige svar på spørgsmålet om antallet af patroner. TAG RIGELIGT med. Det er sygt nederen at løbe tør for patroner når man endelig er kommet afsted. 

Personligt vil jeg gerne have mindst 150 stk med sådan en dag.

Er forøvrigt frygtelig træt af jeg ikke kan deltage
Sad Sad Sad
God dag til jer alle
Klokker

Jeg tager lidt af hvert med i så fald. Har heldigvis lige købt 500 stk gennem Skydebaneforeningen.
Når vi nu har hele dagen, så tror jeg, at jeg vil tage min .22lr med også til de korte afstande - bare for sjov.
Fra .22 til .45 og godt med blandet derimellem...
Svar
#15
(16-04-2021, 08:11 PM)Hesselager Skrev:
(16-04-2021, 09:52 AM)SuneHJ Skrev: Lige et par praktiske spørgsmål, da jeg ikke har været med tidligere...
Hvilken type skiver bliver der normalt skudt på, på de lange afstande? Jeg kan godt få nogle relativt store skiver i min forening og jeg har IPSC skiver hjemme - jeg tænker, at på 540 m så er det måske ikke helt lige til at ramme noget der er 40x50 cm. Klammepistol og plastre har jeg.
Indtil videre kan jeg se, at vi bliver 7 på banen. Jeg har en mundingsbremse på min riffel (30-06) - er det et problem? Den bliver bare rigtig hurtig træls at skyde med uden og den er skudt ind med den monteret. Jeg skal gerne ligge helt ude i den ene side, så jeg ikke generer nogen :-)
Hvor lang tid har vi banen (oversat: hvor mange skud skal jeg tage med?).
Ja, det var lige en masse ? fra min side. Jeg glæder mig.

/Sune

Dette er den første skydning vi laver på 540m banen. Så vi ved heller ikke helt selv hvad vi vil bruge endnu. 


Du medbringer bare hvad du har lyst til af skiver. 
Mange skyder 10delt ring når vi skyder på 600m i foreningen, men er der andet du hellere vil skyde på er det ikke noget problem. 
Jeg bruger et ganske simpelt setup med et farvet kryds af farvet gaffa tape. Det er nemt og se kontrasten på den lange afstand. 
Vi har banen fra 9-16 så et par hundrede er nok ikke helt galt.  Big Grin

Ikke noget problem med mundingsbremse. Alle bruger høreværn selvom vi skyder med dæmper mange af os. 
Lur mig om ikke er ihvertfald en mere der kommer med bremse. Jeg ved også der kommer folk uden bremser på.

Hej - nu skal jeg ikke være kloge Åge 
De gange jeg har være med på bande 3 - har vi brugt papir skive på de 100 meter til tjæk evt indskydning
Derefter har vi sat bum op med jern skive hængt i gammel brandslange 
- det er lidt forskelig hva der er brug men fra 40 cm og ned til 10 cm - oval - rund - tre kant - vigtig der er farve på 
Fordel er du er fri for at løbe frem og tilbage og klister op - du kan se om du ramme , evt med hjælp fra en spotter 
Jeg kan tage dem jeg har med - 4 bum - og div skiver - 
mvh kurt
Svar
#16
Jernplader vil være perfekte!
Fra .22 til .45 og godt med blandet derimellem...
Svar
#17
(20-04-2021, 10:38 AM)Kurt M Skrev:
(16-04-2021, 08:11 PM)Hesselager Skrev:
(16-04-2021, 09:52 AM)SuneHJ Skrev: Lige et par praktiske spørgsmål, da jeg ikke har været med tidligere...
Hvilken type skiver bliver der normalt skudt på, på de lange afstande? Jeg kan godt få nogle relativt store skiver i min forening og jeg har IPSC skiver hjemme - jeg tænker, at på 540 m så er det måske ikke helt lige til at ramme noget der er 40x50 cm. Klammepistol og plastre har jeg.
Indtil videre kan jeg se, at vi bliver 7 på banen. Jeg har en mundingsbremse på min riffel (30-06) - er det et problem? Den bliver bare rigtig hurtig træls at skyde med uden og den er skudt ind med den monteret. Jeg skal gerne ligge helt ude i den ene side, så jeg ikke generer nogen :-)
Hvor lang tid har vi banen (oversat: hvor mange skud skal jeg tage med?).
Ja, det var lige en masse ? fra min side. Jeg glæder mig.

/Sune

Dette er den første skydning vi laver på 540m banen. Så vi ved heller ikke helt selv hvad vi vil bruge endnu. 


Du medbringer bare hvad du har lyst til af skiver. 
Mange skyder 10delt ring når vi skyder på 600m i foreningen, men er der andet du hellere vil skyde på er det ikke noget problem. 
Jeg bruger et ganske simpelt setup med et farvet kryds af farvet gaffa tape. Det er nemt og se kontrasten på den lange afstand. 
Vi har banen fra 9-16 så et par hundrede er nok ikke helt galt.  Big Grin

Ikke noget problem med mundingsbremse. Alle bruger høreværn selvom vi skyder med dæmper mange af os. 
Lur mig om ikke er ihvertfald en mere der kommer med bremse. Jeg ved også der kommer folk uden bremser på.

Hej - nu skal jeg ikke være kloge Åge 
De gange jeg har være med på bande 3 - har vi brugt papir skive på de 100 meter til tjæk evt indskydning
Derefter har vi sat bum op med jern skive hængt i gammel brandslange 
- det er lidt forskelig hva der er brug men fra 40 cm og ned til 10 cm - oval - rund - tre kant - vigtig der er farve på 
Fordel er du er fri for at løbe frem og tilbage og klister op - du kan se om du ramme , evt med hjælp fra en spotter 
Jeg kan tage dem jeg har med - 4 bum - og div skiver - 
mvh kurt

Hej Kurt.
Det ville være HELT fantastisk hvis du gider tage dem med.
Regler er dog at minimumsafstanden er 125m og skal være hadox 500 og 10mm tykke.

Jeg skyder selv med bremse og tager også min 22lr med. Skal se hvor langt jeg kan komme ud.
Svar
#18
(25-04-2021, 04:44 PM)Hostrup 1 Skrev:
(20-03-2021, 04:24 PM)Hesselager Skrev: Hejsa,


Så har Asgaard Jagtforening planlagt en ny type skydning i 2021. 

Vi har lejet bane 3 i terræn 1 som er afstande fra 40-540m 

Tanken er der kan skydes med alm rifler, også cal.22 da der kan skydes på alle afstande på samme tid. 


Der bliver sat bukkeskiver op også, men de må kun skydes på fra skydestok eller andre hjælpemidler man vil have med på jagt. 

Der bliver sat lerduer op som der kan plinkes på.
Folk medbringer også selv skiver til de forskellige standpladser. 

Forslag til skydninger vi kan lave den dag er velkommen. 

Tilmelding er åben for Asgaards medlemmer.
For ikke medlemmer er prisen en indmeldelse i Asgaard under DJ. dvs 104kr oven i prisen. 

Der er plads til 16 deltagere - besættes efter først til mølle princippet.
 
Der er plads til folk på alle niveauer !! - og mere erfarne folk er klar med rådgivning og hjælp til nybegyndere.

PRIS: 180,- 
 
TID: 2 maj 2021  kl. 0800 - vi skyder fra kl 0900 
 
STED: Ulfborg Skyttecenter, Torstedvej 1, Ulfborg (Koords: 56.260479, 8.347870; https://goo.gl/maps/qQrVzH4fNAn)
 
AF NYTTIGT UDSTYR KAN NÆVNES: Riffel, patroner, skiver, hæftemaskine, målebånd, skiveplastre, tofod, rear bag. Lyddæmpere tilladt. Alt hjælpeudstyr er tilladt.
 

 
TILMELDING: Skriv en melding om deltagelse her i tråden og  indbetal 180 kr. med følgende tekst 540/2021 - nickname

 
Mobile Pay med tekst: 540/2021 Nickname til Hesselager, send PB for mobil nr. Så laver jeg en samlet overførsel.
 
Betales senest 7 dage efter tilmelding i tråden, ellers bortfalder tilmeldingen.
 
Max 16 deltagere
 
Skriv PM til Hesselager eller Klokker med evt. spørgsmål 

1. Hesselager
2.   CP (Betalt) 
3. GORSKI
4.  Fie Fie (Betalt) 
5.  Søby (Betalt) Nyt medlem
6.  Flemming Stig ( Betalt)
7. Sune HJ (Betalt) Nyt medlem
8. Skovelev (Betalt) 
9.  Kurt M (Betalt) Nyt medlem
10. 
11.
12.
13.
14.
15.
16.

Hej
Jatak
Jeg har aldrig prøvet sådan noget før.
Jeg skyder med en 6,5x55, det er vel ok på de afstande.?
Hvad tænker i at man skal have med som skive
Mvh
Anders

6.5x55 er ganske fin til de afstande. 
Du tager bare med hvad du har af skiver og hvad du lyster at skyde på. 
Vær opmærksom på at der kun er en træramme til at sætte pap op på.

Er du medlem i DJ? 

Send følgende info på PM til mig. 



Navn
Adresse
Fødselsdag 
Mail
Tlf nr

Mvh Steffen
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#19
(24-04-2021, 07:25 PM)ThomasGorski Skrev:
(20-04-2021, 10:38 AM)Kurt M Skrev:
(16-04-2021, 08:11 PM)Hesselager Skrev:
(16-04-2021, 09:52 AM)SuneHJ Skrev: Lige et par praktiske spørgsmål, da jeg ikke har været med tidligere...
Hvilken type skiver bliver der normalt skudt på, på de lange afstande? Jeg kan godt få nogle relativt store skiver i min forening og jeg har IPSC skiver hjemme - jeg tænker, at på 540 m så er det måske ikke helt lige til at ramme noget der er 40x50 cm. Klammepistol og plastre har jeg.
Indtil videre kan jeg se, at vi bliver 7 på banen. Jeg har en mundingsbremse på min riffel (30-06) - er det et problem? Den bliver bare rigtig hurtig træls at skyde med uden og den er skudt ind med den monteret. Jeg skal gerne ligge helt ude i den ene side, så jeg ikke generer nogen :-)
Hvor lang tid har vi banen (oversat: hvor mange skud skal jeg tage med?).
Ja, det var lige en masse ? fra min side. Jeg glæder mig.

/Sune

Dette er den første skydning vi laver på 540m banen. Så vi ved heller ikke helt selv hvad vi vil bruge endnu. 


Du medbringer bare hvad du har lyst til af skiver. 
Mange skyder 10delt ring når vi skyder på 600m i foreningen, men er der andet du hellere vil skyde på er det ikke noget problem. 
Jeg bruger et ganske simpelt setup med et farvet kryds af farvet gaffa tape. Det er nemt og se kontrasten på den lange afstand. 
Vi har banen fra 9-16 så et par hundrede er nok ikke helt galt.  Big Grin

Ikke noget problem med mundingsbremse. Alle bruger høreværn selvom vi skyder med dæmper mange af os. 
Lur mig om ikke er ihvertfald en mere der kommer med bremse. Jeg ved også der kommer folk uden bremser på.

Hej - nu skal jeg ikke være kloge Åge 
De gange jeg har være med på bande 3 - har vi brugt papir skive på de 100 meter til tjæk evt indskydning
Derefter har vi sat bum op med jern skive hængt i gammel brandslange 
- det er lidt forskelig hva der er brug men fra 40 cm og ned til 10 cm - oval - rund - tre kant - vigtig der er farve på 
Fordel er du er fri for at løbe frem og tilbage og klister op - du kan se om du ramme , evt med hjælp fra en spotter 
Jeg kan tage dem jeg har med - 4 bum - og div skiver - 
mvh kurt

Hej Kurt.
Det ville være HELT fantastisk hvis du gider tage dem med.
Regler er dog at minimumsafstanden er 125m og skal være hadox 500 og 10mm tykke.

Jeg skyder selv med bremse og tager også min 22lr med. Skal se hvor langt jeg kan komme ud.

Hej - ok så må de nok blive hjemme - for de er ikke 10 mm - og bare lavet af alm jernplade mvh Kurt
Svar
#20
Et praktisk spørgsmål: Kan man købe mad og drikke derude, eller skal man medbringe sit eget?
Jeg kiggede lige på et satellitbillede, og det ser ud til at man kan parkere helt ude ved bane 3. Det er vel OK...

/Sune
Fra .22 til .45 og godt med blandet derimellem...
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)