Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ammunition til Steyr Utralight 243
#1
Hej alle
Jeg har i dag fået våbentilladelse Wink til en Steyr ul 243, og vil bare høre om der er nogen her på VTF som har erfaring med det våben og ammunition til rådyrjagt. Jeg vil nok selv vælge en 80-90 grains kugle som start. Men hvis nu der her var nogen som vidste bedre ...

mvh moas
Svar
#2
(21-01-2021, 03:02 PM)moas Skrev: Men hvis nu der her var nogen som vidste bedre ...

mvh moas

Det skulle undre hvis der ikke er... Big Grin Big Grin 

Mvh

Santo

What do you want to do ?
New mail
Copy
Svar
#3
Hej igen

Jeg er afhængig af fabriksladet ammunition og har aldrig brugt andet end L Mega i min .308. Så mit kendskab til andre mærker og typer patroner er ret begrænset. Hvad skal en noget lignende ammunition hedde i .243  Huh

mvh moas
Svar
#4
norma 100gr sp det virker bare, evt hornady 100gr spbt
Karsten
Svar
#5
Tak Nosler / Karsten

det er noteret, så er spørgsmålet bare om jeg købe det nogen steder da ingen forretninger er åbne for tiden. Det kunne ellers være herligt om jeg lige kunne nå en runde eller to inden lukketid.

mvh moas
Svar
#6
Nu ved jeg ikke hvor du er fra i landet, men mange forretninger kører med click and collect. Så kan du besrille og hente ved bagdøren.
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#7
(22-01-2021, 04:39 PM)nosler Skrev: norma 100gr sp det virker bare, evt hornady 100gr spbt

Enig - og Norma 100 gr. SP skyder som regel rigtig godt i .243 - bruger den selv
.243 kan godt være lidt en hysterisk kælling at få til at skyde - og her ville jeg foretrække Normaen over Hornadyen (hornadyen er nok lidt hurtige og det er ikke sikkert det er bedre for præcisionen)
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#8
Jeg er klar over at det er muligt at hente ved bagdøren nogle steder. Heldigvis, for så er der håb om at få udleveret Steyr'en. Shy Men ikke alle jagtforretninger har alle patronmærker og alle størrelser. Jeg har tidligere søgt på bl.a. Sako', og noget kan kun fås ved Slagelse og andet skal jeg til Ålborg efter, så det er lidt bøvlet når jeg bor i de midtjyske skove. Men Norma og Hornady (100 gr), som I anbefaler, ser ud til at kunne købes heromkring. Østjysk har c & c. Jeg har været noget usikker på vægten af kuglen, men det ser I ikke som noget problem. 100 grain,  Smile basta. Er det fordi I kender Steyr UL eller er det bare en generel viden (som jeg også burde have)?

mvh moas
Svar
#9
(23-01-2021, 11:14 AM)moas Skrev: Jeg er klar over at det er muligt at hente ved bagdøren nogle steder. Heldigvis, for så er der håb om at få udleveret Steyr'en. Shy Men ikke alle jagtforretninger har alle patronmærker og alle størrelser. Jeg har tidligere søgt på bl.a. Sako', og noget kan kun fås ved Slagelse og andet skal jeg til Ålborg efter, så det er lidt bøvlet når jeg bor i de midtjyske skove. Men Norma og Hornady (100 gr), som I anbefaler, ser ud til at kunne købes heromkring. Østjysk har c & c. Jeg har været noget usikker på vægten af kuglen, men det ser I ikke som noget problem. 100 grain,  Smile basta. Er det fordi I kender Steyr UL eller er det bare en generel viden (som jeg også burde have)?

mvh moas

Hvid du bor i det midtjyske, så er Skov i Bording et godt bud.
Svar
#10
Giv dog K O Skov et ring. De har det meste
Svar
#11
Hej

Jeg har nu været på nettet for at se hvor jeg kunne købe omtalte ammunition. Det ser for mig ud til at Norma 100 gr SP og Hornady 100 spbt er projektiler til hjemmeladning? Det der ligner mest i fabriksladet er Norma's blyspids og Hornady's whitetail. Ja, ... men det kan nu godt være at jeg lige ringer til Bording inden jeg bestiller. Men tak for hjælpen.

mvh moas
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)