Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Forskel på haglgeværer
#1
Hej,
Jeg er nyjæger og skal i gang med at øve til haglprøven jeg overvejer at købe en ATA SP1 black Jaktia edition eller en Nordhunt sporter black.
Er der nogen som ved hvad forskellen er på de to geværer? 
De er begge produceret af ATA.
Svar
#2
Som du kan se på billederne, så har den dyre model(Nordhunt Sporter), ventilerede løb (lufthuller mellem løbene) og efter teksten, en bredere sigteskinne.
Ifølge ATA Arms hjemmeside, der har sporteren også bedre skæftetræ, som er Grade 2.

Om det gør at den er kr. 4500 mere værd, det er så op, til din vurdering.
MEN: Der er også billigere modeller, med ventilerede løb.

MEN: Hvis du søger på Huntinglife.net/Østjysk, efter ATA og Nordhunt, så har de, også de billigere modeller der.
De har 11 modeller, fra ATA/Nordhunt, hvoraf de 9, er på lager.

Jeg ville tage forbi Østjysk, hvor du kan få dem alle sammen, i hånden, og vurdere bedre, præcist hvilken en, der passer, til DIG.

Personligt, så ville jeg tage den billige, og så bruge de kr. 4500, til patroner og ture, på skydebanen. (Eller den billige Baikal, til kr. 4500 der ikke er til at slide op https://huntinglife.dk/webshop/44-haglge...aglgevaer/)

Når du har fået styr på skydningen, og skudt et stykke tid, så kan det være, du hellere vil have, noget helt andet. Wink
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#3
Tusind tak for det flotte svar @JRexA
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)