Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ase Utra ECOi rimfire .22
#1
God aften,

Sidder det en med kendskab til hvor disse er på lager?

på forhånd tak
Svar
#2
Nej, men den er da ikke bedre en en Dansk produceret fra Nielsen Sonic til billigere penge og med problemfri garanti, for mig er det en "no brainer"
Svar
#3
(02-03-2022, 12:42 PM)Marion Morrison Skrev: Nej, men den er da ikke bedre en en Dansk produceret fra Nielsen Sonic til billigere penge og med problemfri garanti, for mig er det en "no brainer"

Nej nej bevares, men nu var det jo ikke det herren spurgte om Tongue Wink
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
#4
(04-03-2022, 10:26 PM)klokker Skrev:
(02-03-2022, 12:42 PM)Marion Morrison Skrev: Nej, men den er da ikke bedre en en Dansk produceret fra Nielsen Sonic til billigere penge og med problemfri garanti, for mig er det en "no brainer"

Nej nej bevares, men nu var det jo ikke det herren spurgte om Tongue Wink

Nej ok, men det er mit bedste bud på en prisværdig 22 lyddæmper jeg har self også en ASE men i kaliber 30 og den er da ikke værre eller bedre end en af Hr. Nielsens.
Svar
#5
Køb Dansk! Det holder økonomien igang!
H
Hogmeister
Svar
#6
Jeg har i forvejen 2 stks af Jørgens dæmpere og er meget tilfredse med dem.

Grunden til jeg spørger til ovennævnte dæmper er dens egenskaber når det gælder frp.
Svar
#7
(04-03-2022, 10:41 PM)Marion Morrison Skrev:
(04-03-2022, 10:26 PM)klokker Skrev:
(02-03-2022, 12:42 PM)Marion Morrison Skrev: Nej, men den er da ikke bedre en en Dansk produceret fra Nielsen Sonic til billigere penge og med problemfri garanti, for mig er det en "no brainer"

Nej nej bevares, men nu var det jo ikke det herren spurgte om Tongue Wink

Nej ok, men det er mit bedste bud på en prisværdig 22 lyddæmper jeg har self også en ASE men i kaliber 30 og den er da ikke værre eller bedre end en af Hr. Nielsens.

Hej Igen Morrison
Jeg er HELT med på dine intentioner er rene og jeg kan intet udsætte på sonics produkter. Det er bestemt heller ikke min hensigt at fraråde netop deres produkter, tværtimod. Jeg vil blot undgå "Facebook-tendensen" hvor der bliver stillet et specifikt spørgsmål om et bestemt produkt/vare og så svares der i en fuldstændig anden retning. 
Jeg medgiver det nok er en smule uretfærdigt det lige var dig det gik ud over idet dine svar generelt er ordentlige og lødige. 


Nå men anyways
Mon der er nogen, der kan svare på formandens spørgsmål. 

Venligst


Admin.
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
#8
Sportshuset får måske nogle hjem om 14 dage.


Er der nogen som kender den nuværende behandlingstid hos PAC (riffel) ?
Jeg frygter lidt den hedder 5-8 uger.
Svar
#9
Altså helt ærligt. Hvor meget behov er der for en lyddæmper på en .22 Rimfire
H
Hogmeister
Svar
#10
Det er vel sagen uvedkommende, men jeg har intentioner om at kunne høre når jeg bliver 60!
Svar
#11
(18-03-2022, 02:49 AM)hogmeister Skrev: Altså helt ærligt. Hvor meget behov er der for en lyddæmper på en .22 Rimfire
H

Hogmeister :-)  det er bl.a fordi her i DK regulerer vi måger, duer og rågeunger i bymæssig bebyggelse. Ofte tidligt om morgenen......og hvis fru Jensen bliver vækket af skuddene, så kommer PIS  (Politiets indsats styrke) iført skudsikre veste og lægger os i håndjern..........
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#12
M@X 2.1............. Ingen af delene sker her. Der foregår ingen regulering af nogen art inden for byernes grænse, hverken råger, eller måger (som forøvrigt er fredet) eller duer. Desuden er lyddæmpere af enher form, stang ulovlige. De findes ikke her overhovedet, undtagen ved visse enheder af militæret og politiet. Am Strengsten Verboten!!
Med det sagt, Finlux, tror jeg aldrig nogensinde en Rimfire .22 kan ødelægge din hørelse, så det behøver du vist ikke at være bange for.
Men tak for oplysningerne M@X, så blev jeg det klogere.
Hogmeister
Svar
#13
@hogmeister - Du tager alvorligt fejl, vedr. støj fra .22LR

Selv en salonriffel, uden dæmper, kommer over 140 dB i støj, og Pistoler i .22LR langt langt over.
Jeg har Tinitus, primært grundet skydning med salonriffel, uden høreværn, der startede, da jeg var ca. 10 år gammel.

Så til alle der skyder: Husk de høreværn. (også når du skyder med dæmper, for hvad hvis naboen, ikke gør...)
Du har kun 1 Hørelse, og at den ryger, er noget MØG.

140 dB er grænsen, hvor der er risiko, for permanent høreskade, ved bare EN påvirkning.

Her er lidt, målinger vedr. støjen, fra skud:
https://www.caohc.org/UserFiles/file/Sho...andout.pdf
https://www.silencercentral.com/blog/how...cal%20pain.
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#14
Hvis der skulle være andre end undertegnede som ønsker at erhverve sig ovennævnte dæmper, så kan de købes hos Sportshuset i Horsens.
Svar
#15
(18-03-2022, 03:15 PM)hogmeister Skrev: M@X 2.1............. Ingen af delene sker her. Der foregår ingen regulering af nogen art inden for byernes  grænse, hverken råger, eller måger (som forøvrigt er fredet) eller duer. Desuden er lyddæmpere af enher form, stang ulovlige. De findes ikke her overhovedet, undtagen ved visse enheder af militæret og politiet. Am Strengsten Verboten!!
Med det sagt, Finlux, tror jeg aldrig nogensinde en Rimfire .22 kan ødelægge din hørelse, så det behøver du vist ikke at være bange for.
Men tak for oplysningerne M@X, så blev jeg det klogere.

Godt man ikke bor i sådan et forbudsland hvor man ikke kan få lov til at regulere og bruge lyddæmper.  Big Grin
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#16
hvad menes der med?

når det gælder frp.
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#17
https://www.silencershop.com/blog/post/first-round-pop
Svar
#18
takker
mvh
Strom, naturgænger
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)