Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rødpunktsigte til 22lr
#1
Halløj formænd
Jeg så på Facebook en midtjydsk jagtforretning har tilbud på en winchester wildkat 22lr halatomat  påmonteret lyddæmper og og så et rødpunktsigte .
Det annonceres som det perfekte setup for bl.a. rågeregulering. 
Er jeg helt gal på den når jeg påstår en kal 22lr og rødpunktsigte ikke helt harmonerer. Og da slet ikke til bl.a. rågeregulering...??????
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
#2
I Grønland er Rødpunkt meget populært til Sæler. (de skal rammes i hovedet, og du har få sekunder, før de dykker igen)
Enten det, eller åbne sigtemidler.

Rødpunkt er perfekt, til hurtige skud.

Hvis du ikke har brug for forstørrelse, når du skyder råger, så er rødpunkt perfekt.
Men du kan jo altid starte med rødpunkt, og så senere skifte, til noget andet, hvis du ikke bliver glad, for det.

Jeg har selv prøvet rødpunkt, til Ryper.
Men sne og meget kraftigt lys, passer ikke, sammen med rødpunkt.
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#3
Halløj JRex
Jamen jeg er HELT bekendt med rødpunkt-sigtets fortræffeligheder. Jeg har skudt RIGTIGT mange vildsvin på drivjagt med mit trofaste aimpoint micro
Det er netop her jeg kokser lidt i forhold til hvad jeg mener et sådant sigte er anvendeligt til. Det er til hurtige skud til løbende vildt på relativt korte afstande. Og så er det jeg mener at netop en 22lr ' s anvendelsesmuligheder seriøst bliver begrænsede, hvis der er et sådant sigte smidt ovenpå.
Der hvor jeg har og har haft mulighed for rågeregulering vil et rødpunktsigte være decideret ubrugeligt.  Huh
Og så er det at jeg sætter spørgsmålstegn ved markedsføringen af to ellers fine produkter. I min "optik" (tøhø) skal disse to produkter bare ikke sættes sammen.
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
#4
Jeg har set pågældende annonce på deres hjemmeside, og studsede også over den.
Komplet ubrugelig kombo til råger efter min mening.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)