Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Piet Van Deurs. "Hvad er det"
Som overskriften antyder kommer hermed, i bedste Piet Van Deurs-stil, spørgsmålet.. HVAD ER DET???

[Image: 20220730-143420.jpg]

[Image: 20220730-143414.jpg]

[Image: 20220730-143409.jpg]

[Image: 20220730-143412.jpg]

Min nevø havde fundet den på en tur med sin skole og blev forøvrigt meget skuffet over den ellers alvidende onkel ikke kunne svare på hans spørgsmål Big Grin Big Grin Big Grin
Hvad i alverden er det han har fundet???
Venligst
Dan "KLOKKER " Korgaard
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
Det ligner noget trænings ammunition ala noget paintball bare til 223 eller 5,56 våben.
Tror måske politi/AKS/ eller andre special enheder bruger dem.
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win

Svar
Det er en Simunition FX eller Force on Force Marker(Paintball)
https://www.forceonforce.com/products/tr...ition.aspx
https://simunition.com/en/products/fx_ma...cartridges

Kræver en speciel Upper.

[Image: fc-ff5561.jpg]
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
FX i 223. Bruges af Forsvaret. Gør nuller naller, at blive ramt af Big Grin
Svar
Tak for svar.Nu kan jeg fremstå som alvidende onkel igen:-)
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
(01-08-2022, 09:32 PM)klokker Skrev: Tak for svar.Nu kan jeg fremstå som alvidende onkel igen:-)

Ja, og så kan "Onkel" også komme med formaninger om at man ikke samler uidentificeret ammo dele op fra jorden. Rolleyes Heart
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]

Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
(04-08-2022, 02:01 PM)Santo Skrev:
(01-08-2022, 09:32 PM)klokker Skrev: Tak for svar.Nu kan jeg fremstå som alvidende onkel igen:-)

Ja, og så kan "Onkel" også komme med formaninger om at man ikke samler uidentificeret ammo dele op fra jorden. Rolleyes Heart

Nemlig ja, og man skal huske at passe på hvor man poster det  Cool, for nogle år siden fik jeg lidt klø på et andet forum bare fordi jeg viste et par billeder af noget vi arbejdsmæssigt havde fundet i klitterne, jeg spurgte om nogen vidste hvad det var til, vi var temmelig sikre på at det var en luftbeholder fra et fly, men jeg blev ihvertfald belært om at man ikke samlede noget op man ikke vidste hvad var Blush, det blev så ikke bedre da jeg svarede at jeg havde gjort alt rigtigt Angel, jeg gik en tur rundt om objektet, søgte lidt på nettet og for at være sikker på ikke at komme til skade hentede jeg en mukkert og fik en kollega til at slå på det og da der ikke skete noget ved det samlede vi det op, nogen mennesker forstår ikke humor  Wink
[Image: Dralf.jpg]
Politisk korrekthed: Adfærd eller synspunkter, der er styret af frygt for andres mening.
Svar

Forum spring:

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)