Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Forsvarets kikkerter
#1
Er der nogen herinde der kender til forsvarets kikkerter (de der er i brug for nuværende)?

Jeg har nemlig set at de har solgt ud af de gamle franske (men de var nu heller ikke meget værd), og mærkeligt nok også af Zeiss 6x30 og Swarovski 7x 42. De to sidstnævnte ville unægteligt pynte i min samling!

Siden jeg var soldat på fuld tid (for mange år siden) har de nok købt nye, herunder nogen Leica-versioner med indbygget elektronik. De er nu næppe interessante til alm. jagtligt brug, men søværnet har også nogen 7x50 mærket NMC. Nogen der kender den model/fabrikat?

Eller øvrige modeller i brug i resten af FSV?
Man er vel fra et hjem med gevær ... .

Svar
#2
(18-07-2018, 01:17 AM)Umimmak Torulleq Skrev: Er der nogen herinde der kender til forsvarets kikkerter (de der er i brug for nuværende)?

Jeg har nemlig set at de har solgt ud af de gamle franske (men de var nu heller ikke meget værd), og mærkeligt nok også af Zeiss 6x30 og Swarovski 7x 42. De to sidstnævnte ville unægteligt pynte i min samling!

Siden jeg var soldat på fuld tid (for mange år siden) har de nok købt nye, herunder nogen Leica-versioner med indbygget elektronik. De er nu næppe interessante til alm. jagtligt brug, men søværnet har også nogen 7x50 mærket NMC. Nogen der kender den model/fabrikat?

Eller øvrige modeller i brug i resten af FSV?

Hejsa

Jeg var lige i Brødeskov før ferien og der har de en del isenkram af den slags der er i brug p.t..

Langdistance - S&B PM2 på ryggen af finskytte våbnene
Mellem distance - Nightforce jeg tror det var 3,5-15x 50 til H&K 7.62
Svar
#3
Jeg har en Zeiss 6x30 du kan købe.

Hvis interesseret, så send PB

VH

JCK
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)