Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Skruer..
#1
Jeg mangler 2 skruer der gerne skulle passe i hullerne på enden af min sauer pibe. M3.5x10 evt. længere. Gerne med lavt unbrako hovede eller torx. Helst i sort.

Er der nogen der har sådan et par liggende - så er jeg køber[Wink]

.376steyr
Svar
#2
M 3.5 ?? det har jeg aldrig hørt om...

Lani

Its better to have a need not, than to need a have not!!!
Mvh.LANI



Svar
#3
lani din stakkel
har du sovet i din læretid
det er da preusernes fortvivlede efterligning, eller manglende måleevner i forhold til 6-48[8D]

jbn
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by ignorant

lani din stakkel
har du sovet i din læretid
det er da preusernes fortvivlede efterligning, eller manglende måleevner i forhold til 6-48[8D]

jbn


Jeg tror ikke det skyldes en fortvivlet efterligning, eller manglende måleevner. Metersystemet er alt andet lige et enklere system, som på alle områder sagtens kan erstatte tommesystemet.
Årsagen til at vi på dette område ikke kan blive enige om EN fælles standard skyldes nok mere en konservativ holdning fra de lande som stadigvæk hårdnakket fastholder tommesystemet. [xx(]

Swift
Svar
#5
Med andre ord... Er det så Hr. Ignorant jeg skal have fat i[?][?][Big Grin]

.376steyr
Svar
#6
Jeg ved at der er en her på siden frembrusende sønderjyde der har dem, til gengæld er de absolut ikke til jyske priser...Rekylstopper Hatting ville købe 100 stk, indtil han fik oplyst en stykpris på ca 20 kr stykket [:0][xx(]

De er med torx, og bruges til at fastholde platter på dreje/fræse stål.

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead
Great Dane

Svar
#7
3,76 Steyr - kan du ikke lige kigge forbi med din Støjr, så finder jeg nogen pinde vi kan banke ned i din pibe [Wink]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v487/4...kaLogo.jpg [/IMG][Image: Afslret.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Swift



Årsagen til at vi på dette område ikke kan blive enige om EN fælles standard skyldes nok mere en konservativ holdning fra de lande som stadigvæk hårdnakket fastholder tommesystemet. [xx(]

Swift
[/quote]

Jeg søger nogle dæk i dimensionen 38,1 X 26,67 cm og udvendig diameter på 0,9652 m. De skal passe på mine fælge der er 21,59 cm i bredden[Wink]

Har du dækkene vil jeg gerne bytte med nogle længder 12,7mm og 19,05mm vandrør[^]

Det lyder da dumt - hva Swift[Wink]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v487/4...kaLogo.jpg [/IMG][Image: Afslret.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Lani

M 3.5 ?? det har jeg aldrig hørt om...

Lani

Its better to have a need not, than to need a have not!!!



http://www.svendaage.dk/metrisk_gevind.htm

http://hpholm.dk/gevindtabel.html

Der er meget du ikke har hørt om [Wink]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v487/4...kaLogo.jpg [/IMG][Image: Afslret.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#10
M@X-de sider er da nørdede i hidtil uset grad.......[Big Grin][Big Grin]
Hilsen Ulrik
Svar
#11
Nej nej ULG,

det er skal smipel fagviden fra første skoleperiode på maskinarbejder uddannelsen.......

Hmmmmm, skal hen og "slå" et indvendigt gevind i M13,5 links i en lille bøsning.....

De ægte autister ved hvad sådan et gevind for det meste bruges til.
Og ja det er til et moderne våben, som ikke endgang kommer ovre fra "Parker Hale land"......[xx(]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!

Når nu der prales med gamle præmier så skidt da..................
DJ 2005
DLS 2005
NSK 2005
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#12
Tjah,for mig er det totalt sort snak-så det du skal lave kan være til alt imellem en boltpistol til at slå et "kretur" for pandel med til en 577 Tyranusaurus rex......
Hilsen Ulrik
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by ULG

M@X-de sider er da nørdede i hidtil uset grad.......[Big Grin][Big Grin]



Niks - det er ikke siderne der er nørdede!

Det er dem der kan dem udenad[Wink]
Kalibre osv....det er naturligt, men gevind???

Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by M@X

Jeg søger nogle dæk i dimensionen 38,1 X 26,67 cm og udvendig diameter på 0,9652 m. De skal passe på mine fælge der er 21,59 cm i bredden[Wink]

Har du dækkene vil jeg gerne bytte med nogle længder 12,7mm og 19,05mm vandrør[^]

Det lyder da dumt - hva Swift[Wink]



Nå M@X, du har nok rigtig haft gang i lommeregneren - hva´. Du har da ret. Vi er vant til at nogle ting stadigvæk fremstilles i tommer, og hvis du havde sagt - dæk: 15” x 10,5”, og en udv. diameter på 38”, er det hvad vi plejer at skulle forholde os til.

Så ved jeg ikke om de lige kommer til at passe på en fælg med en bredde på 8,5”.

(husk nu lige på at vi metalfolk altid tænker i mm) [Wink]

Det er jo selvfølgelig nogle pæne ”runde” tal i tommer, men er det ikke blot et udtryk for de ligegyldige dimensionsforskelle der er imellem de to systemer. Dimensionerne kunne nemt afrundes og tilpasses det metriske system, uden at det fik funktionsmæssige konsekvenser.

Med hensyn til ½” og #61448;#8725;#61449;” vandrør, kunne 13 og 20 mm være lige så effektive, så skal vi blot have lavet nyt fittings som passer dertil.

Englænderne og Amerikanerne + enkelte andre lande fastholder stadigvæk stivnakket tommesystemet, og der kommer sikkert til at gå mange år endnu (om nogensinde) inden vi bliver enige om et fælles system. Indtil da må vi fortsætte med to systemer, hvoraf det ene er overflødig og unødvendigt.

Danmark indførte metersystemet ved lov den 4. maj 1907, men det er jo selvfølgelig ikke alle steder det endnu er slået igennem. [Smile]

Swift
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by Bwana Olifant

Citat:quote:

Originally posted by ULG

M@X-de sider er da nørdede i hidtil uset grad.......[Big Grin][Big Grin]



Niks - det er ikke siderne der er nørdede!

Det er dem der kan dem udenad[Wink]
Kalibre osv....det er naturligt, men gevind???

Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!



@ Olifant

Jeg kan de fleste sider med "tomme gevind udenad, men det skyldes nok mere at jeg har rodet med Chevrolet i mange år end at jeg er nørdet....[^]

@ Swift

Nej, vi metalfolk regner ikke altid i mm. Jeg har både værktøj, søgerblade, og micrometerskruer i "tommemål [8D]

Be prepared......

If in emergency - don't rely on 911 - rely on .357[}Smile]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v487/4...kaLogo.jpg [/IMG][Image: Afslret.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#16
Var der ikke også noget med en Mars-sonde der ramte "lidt" ved siden af, fordi nogen glemte at regne Meter om til Yards, eller omvendt

Måske var det bare en lille afrundingsfejl ved omregningen! på 500 millioner kilometer kan det jo godt blive til noget[Big Grin]

Jo-jo det er skam meget praktisk med flere målesystemer OG opdeling i 1/16 dele, ... (det burde nok være forbeholdt musik[Big Grin])
Det var ihvertfald MEGET moderne i 1789....

Det sjoveste er da at lave sine egne gevind... 26,5mm x 23TPI f.eks[Big Grin] det skal nok få forvirret nogen... "Wildcat-gevind"[:o)]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#17
Jeg må med skam indrømme at jeg aldrig har hørt om at metrisk gevind springer i 0.5mm, der kan man bare se....
Nu er jeg jo heller ikke uddannet maskinarbejder, men Rustfast kleinsmed ....

Lani

Its better to have a need not, than to need a have not!!!
Mvh.LANI



Svar
#18
Lani, bare for at vade lidt i hvad du ikke har hørt om gevind, kan jeg fortælle at jeg på mit lager for sjove gevind både har 1,6mm og 2,4mm samt 2,5mm

Jeg blev for en del år tilbage spurgt om jeg lige gad friske 10-12 Otterup bundstykker op i gevindet bagest, da de havde været i hænderne på en klamphugger bevæbnet med en gøjetang, og efter at have målt det mødte jeg op med en 11mm skærebakke [:0]
Det var dengang jeg stod i lære i forsvaret og da var det standard gevind på lageret - endda i forskellige udgaver...

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead
Great Dane

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)