Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
300 wm - 338 lap. mag
#1
Hej

Jeg har lige et lille spørgsmål.
Kan man ompibe en tikka t3 fra cal. 300 whinchester mag. til cal. 338 lapua mag. Bundstykket skal jo nok drejes lidt større (hvis der er jern nok), men er låsen stor nok, og kan den holde til caliberen?

Mvh
Jenslp
Svar
#2
Den er formentlig IKKE stor nok... du skal bruge en låsestol, der kan gabe over en .416 Rigby og skal det göres billigt hedder lösningen CZ550 Magnum. Skal det derimod göres RIGTIGT [Big Grin] hedder lösningen Mauser 98 Magnum (Prechtl, Johannesen, Recknagel...)
Sako 85 er annonceret med en ekstra lang lås, der kan kapere disse kalibrer.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret! Og jo - jeg har mine problemer med det modsatte af kön....


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#3
Ok, tak for svaret

Jeg havde også en mistanke om at låsestolen var for lille.

Det bliver nok billigere at købe en sako i caliberen.

Venligst

Jenslp
Svar
#4
Kig på en Sako TRG-42, og husk mundingsbremsen.....

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#5
En TRG-S er til at betale sig fra.
Mundingsbremser er for piger[Wink]
Svar
#6
Hmmm du er velkommen til at prøve min riffel uden
mundingsbremser.Jeg har prøvet og det var ikke sjovt, der gik 14 dag før jeg kunne bruge min skulder igen… Var sygemeldt i 3 uger efter.[xx(][xx(][xx(][B)]
Svar
#7
50 BMG undtaget[Wink]
Svar
#8
Ja jeg ved godt at det var lidt dumt gjort,
men det skulle jo prøves.[^]
Men ellers må jeg give dig ret mundingsbremse
er for kylling,[Wink]
Men kan dog være rare at ha, [Big Grin]
Svar
#9
Hej hej

Min kammerat har sådan en fætter til salg trg-42....dyrt legetøj. Du kan sende en PM hvis det har din interresse.

Carsten
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)