Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hjælp!!! (vedr. montager til rem. seven)
#1
Jeg har en ny riffel til at ligge derhjemme, som græder hjerteskærende, fordi den ikke allerede har været en tur på skydebanen... Jeg holder det ikke ud!!

Jeg har problemer med at finde ud af, hvilken montage jeg kan benytte til den. Jeg ville jo helst holde mig til "leopolle", men jeg er snart parat til at prøve hvad som helst... (Gad vide om det kunne gøres med et par ruller "gaffa").

Det er en Rem. seven CDL, og jeg mangler desperat oplysninger om hvilke montager jeg kan bruge til den. Jeg får blandede oplysninger alt efter hvor jeg søger.

Jeg ville helst undgå en "one piece" base, og dermed er jeg bange for at få problemer med den korte afstand til den bagerste base.

Jeg har fået oplyst at QRW´en ikke er en mulighed, og jeg tror heller ikke på STD´en pga. den lange bag base, så nu ligger det spinkel håb ved QR´en...

Jeg ville egentlig bare høre om der er andre som har haft lign. problemer, og hvilke montager (baser) det endte op med...

Michael

___________________________________________________________________
"Med stor tvivl kommer stor forståelse, med ringe tvivl ringe forståelse."
___________________________________________________________________
"Med stor tvivl kommer stor forståelse, med ringe tvivl ringe forståelse."
Svar
#2
Hej Michael

Sådan en lille hyggespreder skal ud af skabet og på banen.

Baser, som er problemet med den kortelås, kan løses med følgende

2-piece steel Warne Maxima Weaver style passer til Remington 7
varenummer hos Midway 164162 i mat til kr. 262,-

Så kan du montere stort set alle de weaver og disses efterligninger
på den.

Du finder den under optik - baser - remington -
remington 7 - 2 piece - 2 piece set

hilsen Søren

Folk mener jeg er selvglad ! Det passer ikke. Jeg er kun halvt så selvglad, som alle andre ville være i mit sted.
K.K. Steincke
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#3
Tak for hjælpen Søren... den må jeg hellere se lidt nærmere på, så burde jeg jo kunne bruge en QRW el. PRW.

Jeg sad ellers og overvejede, om jeg skulle kaste håndklædet i ringen og prøve en "One-piece" QR base med tilhørende QR ringe... Er der nogle der har prøvet sådan et "dyr"? - Spærer den for meget? (riflen er med fat magasin = lades fra oven)

Michael

___________________________________________________________________
"Med stor tvivl kommer stor forståelse, med ringe tvivl ringe forståelse."
___________________________________________________________________
"Med stor tvivl kommer stor forståelse, med ringe tvivl ringe forståelse."
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Michael D.

Tak for hjælpen Søren... den må jeg hellere se lidt nærmere på, så burde jeg jo kunne bruge en QRW el. PRW.

Jeg sad ellers og overvejede, om jeg skulle kaste håndklædet i ringen og prøve en "One-piece" QR base med tilhørende QR ringe... Er der nogle der har prøvet sådan et "dyr"? - Spærer den for meget? (riflen er med fat magasin = lades fra oven)

Michael

___________________________________________________________________
"Med stor tvivl kommer stor forståelse, med ringe tvivl ringe forståelse."



Hej igen

Jeg har ikke prøvet den pågældende 1-piece, men har brugt redfield
på 2 forskellige 700 short. Mange kan ikke acceptere stangen henover
magasinet og lærer det aldrig. Jeg skulle godt nok lige øve lidt.
Problemet er størst når(forklaret på en højre model) patronerne skal i den højre side af magasinet, da det er svært at få fingeren langt nok til venstre så trykket går i den rigtige retning. Kommer patronen så lidt skævt ned i brønden og ikke sidder rigtigt er der ofte ikke andet at gøre end bruge bundudløseren. Men med lidt træning går det.

Jeg har idag på mine 3 monteret EAW skinner(en picatinny look a like)
så jeg kan bruge diverse weaver style montager.

Mit væsentligste kritik punkt for one-piece modeller er;

At de næsten uden undtagelse består af en forreste del der drejes i,
og så justerer man siden i den bagerste. Jeg er muligvis miljø skadet af at læse for mange artikler om stress i kikkertrør, men hvis det der skrives passer er det en sikker vej til problemer.

Teknisk set skal forreste montage gå stramt for at kunne holde kikkerten under skud. Når den så skal på plads må man nødvendigvis
spænder elasticiteten i rørret, og ende med at den er mere eller mindre spændt.

Teknisk set bør alt kunne monteres så det ender sammen i slap tilstand.

Så hvis du partout vil have dækket hullet over brønden skal du spørge
den røde baron i hedensted om han kan skaffe EAW skinne til en seven.

Eller bare bestille de tidligere nævnte baser.

hilsen Søren

Folk mener jeg er selvglad ! Det passer ikke. Jeg er kun halvt så selvglad, som alle andre ville være i mit sted.
K.K. Steincke
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#5
Tak for din gode og beskrivende tilbagemelding Søren.

Det gav mig lidt at tænke over... jeg vil bestemt ikke have overdækket min brønd [V][Big Grin] - så jeg samler straks håndklædet op, og starter med at prøve de føromtalte baser med en "leopolle" QRW eller PRW.

Tak for hjælpen Søren.

___________________________________________________________________
"Med stor tvivl kommer stor forståelse, med ringe tvivl ringe forståelse."
___________________________________________________________________
"Med stor tvivl kommer stor forståelse, med ringe tvivl ringe forståelse."
Svar
#6
Din udkasteråbning/Ladeåbnig bliver IKKE overdækket, hvis du har montaget i hånden vil du kunne se dette der er et "hak" der hvor du lader og det er ikke i vejen, jeg har selv et på min Remington 7 og på en anden lille riffel i .223 og begge virker upåklageligt.
mvh.
Leif R.

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#7
hej michael D
tilykke med din lille ny

på min model 7 bruger jeg leupold "STD" two-piece baser

du kan også bruge Weaver baser no: (front 35m) (rear 421m)
hvis det er en 7new model W/four hole receiver

Hilsen:
Hatting

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#8
Badger - det er det eneste rigtige til sådan en sag.


Amatuers practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[IMG] [url]http://img.photobucket.com/albums/v417/Intile/dfdr.jpg[/IMG][/url]
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by ID

Badger - det er det eneste rigtige til sådan en sag.


Amatuers practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[IMG] [url]http://img.photobucket.com/albums/v417/Intile/dfdr.jpg[/IMG][/url]



Hej igen

Badger............jeg kan ikke være mere enig. desværre koster de dyrt
og er ikke super kønne. Men nej hvor det virker.

Jeg bestilte først et sæt i max 50 udgaven(beregnet til 50 BMG) til
min 308 WIN og ja de klarer uden problemer rekylen. Blev så begejstret for forarbejdning og tolerancer(de har ingen)at jeg bestil-
te 2 sæt mere til 223 og 7 mm. De spændes med 13 mm momentnøgle
og da det kan gøres ens fra gang til gang har jeg efter rengøring ikke
problemer med træfpunktsændringer.

Jeg ved godt at diverse skinner ikke dækker hullet til brønden fuldstænding, men det kan vel ikke diskuteres at de fylder mere end en 2 delt. Den væsentligste grund til at jeg udskiftede dem var mere
problematiken om spændinger i kikkerten.

Min montage gik som følger;

Skinne monteres.

Forreste montage drejes nogenlunde på plads.

Bagerste montage monteres.

mit fine scope alingment kit(for dem hvor det er et fremmedord består det at 2 simple runde massive jernrør i fx. 30 mm, der er spidse og spidserne skal lige for hinanden når montage er på plads) monteres og ringene stilles direkte overfor hinanden.
Disse lappes for total (97-98 %) matchning.

Her efter monteres den nul stillede kikkert.

Når så de bagerste justerskruer i montagen drejer kikkerten på plads
vil der opstå nye spændinger der igen skal rettes ud. Når så kikkerten kommer i igen er den ikke længere streset, men den passede da den var. Altså næsten forfra. Til sidst er det flueknepperi,
men for perfektionisten kan man ikke lade være.

Når der så skydes og kugler sidder et forkert sted, drejer man igen på justerskruerne og starter forfra.

Hvis vi nu skal være ærlige overfor os selv, hvor mange bruger så et
alignment kit ved montagen, hvor mange bøssemagere har og bruger dem
(personligt har jeg vel fået monteret de første 15 kikkerter på diverse værksteder og aldrig hverken på egne eller andres våben set
denne procedure gennemført.
Rigtige autister gør selvfølgelig altid sådan, som ovenfor anført.

De eneste montage hvor jeg ikke har været nød til lapping var Sako Optilock pga. de fine plastringe og Badger(ja fordi det er Badger)
der er sikkert andre der også virker fx. Leupold Mark 4 har bare ikke prøvet dem.

Hilsen Søren

PS jeg ved godt det er i flueknepperiafdelingen, men hvis man kun lader med krudt af samme lotnummer og kontrolskyder ved lot-nummer
skift er vi vel på samme frekvens.

Folk mener jeg er selvglad ! Det passer ikke. Jeg er kun halvt så selvglad, som alle andre ville være i mit sted.
K.K. Steincke
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)