Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Marlin eller CZ..??
#1
Hey..

Hvad skal man dog vælge..?

En Marlin 925n til 2295.- eller en CZ standard(ikke farmer modellen) til 2495.-

Er der nogle der har erfaringer med nogle af disse skyderer..?
Svar
#2
Hej Thomas. Jeg har en Marlin og den kan jeg ikke anbefale, aftrækket er en katastrofe og præcisionen er ikke noget at råbe hurra for. Derimod har jeg hørt meget godt om CZ´rne...desværre først efter at jeg købte marlinen.

Lani

Its better to have a need not, than to need a have not!!!
Mvh.LANI



Svar
#3
Hej Thomasms,jeg kender ikke personligt noget til Marlin'en men jeg har en CZ,den hedder godt nok BRNO,men det er så vidt jeg ved,samme riffel.Den er jeg rigtig glad for,den skyder fint-ok aftræk,ingen problemer med repetering/magasin,så alt i alt en fin salonriffel til prisen.Iøvrigt er den ikke så klejn som mange andre 22'ere.Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#4
Ingen tvivl, hvis du ønsker at ramme uden ærgelser så skal det være CZ
har selv en, og kvaliteten er tæt på Anschutz, hvis du gør din del så virker de altid.
Leif R.

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#5
Der er to CZ-våbenfabrikker, der ligger ca. 80 km fra hinanden og begge har brugt/bruger CZ BRNO-betegnelsen. Den ene, i Mähren, producerer haglbøsser, bockbüchsflinte og rifler, men ikke pistoler. Den anden producerer hovedsagelig CZ-pistolerne og rifler. De er lige ved selv ikke kan kunne finde ud af, hvem der er hvem, så vi andre er undskyldt. Det må være en arv fra kommunisttiden, at de ikke gør noget mere for at markedsføre sig hver for sig.

Mht .22erne så var jeg på jagt med en australsk professionel jæger og teknisk redaktør. Han vadede i rifler og fik hver måned en del nye hjem til evaluering. Han havde kun to våben, han ikke ville af med, det ene en Remington kal. 12 side by side, (muligvis en Remington-produceret Parker, jeg husker det ikke længere), det andet en .22 repeterriffel CZ BRNO.

Jeg har et par Marlins i .30-30 og .45-70. Det er sjove våben, og de egner sig udmærket til jagt, når afstanden ikke er over 125 meter, men forventer jeg at skulle skyde på større afstande, bruger jeg en mere nøjagtig Remington eller Antoni Zoli.

Det korte af det alt for lange er, at jeg vil råde Thomasms til at købe CZ'eren.
Svar
#6
Jeg har haft en BRNO og har kun godt at sige on den.
Svar
#7
Det er godt at høre, for nu er den nemlig blevet købt, og skulle gerne være klar om en månedstid.[Smile]
Farmand købte dog en Marlin på tilbud så nu kan vi selv få nogle erfaringer med de 2 våben..[Wink]
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Thomasms

Det er godt at høre, for nu er den nemlig blevet købt, og skulle gerne være klar om en månedstid.[Smile]
Farmand købte dog en Marlin på tilbud så nu kan vi selv få nogle erfaringer med de 2 våben..[Wink]


Til lykke med den, jeg er også sikker på du har valgt rigtigt. CZ eller Brono er kendt for måske ikke den største finish, men det virker bare under alle forhold, det duer.[Big Grin]
____________

Zubra
Svar
#9
Jeg har en Marlin 22Mag som skyder ganske godt. Ca. 3cm spredning på 100 meter. Fik en bøssemager til at ændre aftræksvægt og i den forbindelse fik han fjernet noget slæb i aftrækket, som det er fuldt tilfredsstillende nu. Har prøvet flere typer ammo og det kan betyde en del også selv om det er samme vægt. [Smile]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)