Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nil gæs..
#21
For blasen da. - læs hvad der står under 376 Steyr's signatur - og efternavnet er 205[:p]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v487/4...kaLogo.jpg [/IMG][Image: Afslret.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#22
Hej Lars
Vil du ikke godt lade være med at skrive med grøn skriftfarve, mine gamle øjne har det svært med at læse denne.
Mvh hog
Citat:quote:

Originally posted by Sneppen

Citat:quote:

Hvem synes, de er uønskede?
Og hvorfor falder valget lige på nilgæs.
Kanadagæs er da ligeså fremmede.



Grunden til det er uønskede er at de er meget aggresive og derfor er man bange for at de skal fortrænge hvores hjemlige arter, hvis de vel og mærket for lov til at brede sig og får en fast bestand op at stå. Da nilgæssene eftersigende også er meget sky og svære at komme tæt på er det næmmeste at sige at de må skydes hele året, så er chancerne meget større for at vi kan holde bestanden nede.

Andgående canada gåsen er den også en indvandret art, MEN den er ikke på samme måde invasiv den har så vidt jeg ved ikke fordrævet vores hjemlige arter.

Til det med jagt i yngletiden jeg kan godt følge dig lidt i at det kan virke som brud på de jagtetiske regler.
Men hvis vi forestiller os en Nilgås med gæslinger. Gåsen skydes af en jæger der udnytter at den fredløs, tilbage er ællingerne de er afhængige af gåsen, men hvor lang tid går der før en ræv eller et andet rovdyr finder dem og for et nemt måltid?

Det var min holdning, ret mig hvis jeg har sagt noget der var forkert om Nilgåsens adfærd.

Ingen sejrherre tror på tilfældigheder
Freidrich Nietzsche

Mvh Lars Nielsen



Penge er ikke noget værd før de bliver brugt!!
Svar
#23
Håber det hjalp

Ingen sejrherre tror på tilfældigheder
Freidrich Nietzsche

Mvh Lars Nielsen
Mvh
Sneppen
Svar
#24
Tilbage igen, efter endt psykolog behandling..[B)] Det må aldrig ske igen, at min øjesten - perlen i mit våbenskab, bliver sammenlignet med en Bla[Sad][V][V] kanone.. Lov mig det..

Tak for støtten i den svære tid, M@x...

Nå bortset fra det, så er det da lidt forkert at skyde fugle i yngletiden. Jeg havde jo også håbet på, at få den inden ynglesæsonen, men sådan skulle det ikke gå.

Og da chancen så bød sig, så fik den en kugle[Wink] Det er jo ikke en fugl man får chance til så tit[:I] Og der må jo være en grund til, at de er dømt fredløse..

NSK SAFARISKYDNING
VINDER 2006
SAUER - DET DAU'ER
Svar
#25
Jeg fik uventet besøg her til eftermiddag

[Image: DSC_0050.jpg]
Billedet er taget fra traktoren som de var forholdsvis trygge ved.

2 stk Nil gæs, vi har ikke tidligere set dem i området og derfor er jeg overbevist om at de ikke yngler.
Efter at have tjekket SNS hjemmeside, tog jeg bøssen med om bag stalden, jeg var ikke sikker på at mit foretagende skulle lykkedes, for de var meget sky, men af med træskoene og så liste, liste, liste. Som i kan se herunder var heldet med mig[Big Grin]

[Image: DSC_0098.jpg]

Desværre blev de stive inden jeg fik taget billedet[V]

Mvh
Sneppen
Mvh
Sneppen
Svar
#26
Tillykke med gæssene.

Og så smager de jo godt... Spiste en i lørdags efter at have skudt 3 stk. på "min" jagt i Kenya.

mvh
hjemmeladeren
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)