Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Våbenauktioner
#1
Er der nogen der har erfaringer med at købe våben på auktioner. Jeg har fulgt lidt med i nogle auktioner, og synes at våbenene bliver som regel solgt til priser, som faktisk er vurderingerne. Er der nogen af jer der har oplevet at gøre gode handler.

Jeg er jo Jyde!

Jeg kender kun til Lauritz.com og Qxl.dk. Kender I andre auktioner?

mvh. Johannes
Svar
#2
Hej Johannes-Undskyld, men jeg følte at det var et mere passende emne under off topic.

Jeg køber lidt på en amerikansk auktion, og kan kun anbefale nedenstående link. Det kræver dog tålmodighed og lidt nerver, da det er "over there". Det sidste jeg købte derfra var en Smith & Wesson kaliber 32 revolver, som gik glat igennem uden problemer. De danske auktioner er i mine øjne noget forbandet fup, og især en som jeg sikkert ikke må nævne, da sitets chef varetager vurdering for en af deres afdelinger. Posten som våbenvurderingsmand i deres hovedafdeling fik jeg for 6 måneder siden, men jeg valgte at afslå grundet deres lidt flade og meget kreative aflønning. Og jeg kan heller ikke anbefale at købe varer ubeset på danske internetauktioner, da de oftest ikke er særligt præcise i deres beskrivelser. Jeg må indrømme at jeg adskillige gange er blevet snydt, og har i dag lært at billeder er taknemlige. De amerikanske auktioner beskriver hellere varen dårligere, da der kan komme nogle kritisable tilbageslag mod sælgeren. Med andre ord helgarderer amerikanerne sig selv, og satser på kunder der bliver overraskede over kvaliteten af købet.

http://www.antiqueguns.com/auction/display.cgi

Great Dane/Lars
Nb. ny mail-adr. lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#3
Hvis du køber, så sørg for at se varen først - og sørg for at du selv kan hente den.
De er ikke særligt hjælpsomme i auktionshuset, men de har til gengæld nogle ret frække gebyrer for alt.
Det kan være fristende, men hvis du ikke har mulighed for at besigtige selv - hente selv, så spring over.
Med venlig hilsen

Neuhof

"Audemus jura nostra defendere"

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)