Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tyskerne ruster sig til bjørnejagt i Tyskland!
#1
Historisk bjørnejakt i Tyskland
Tyskerne ruster seg til bjørnejakt - for første gang på 170 år.

100 kilos-bamsen, som kom vandrende fra Østerrike og inn i de bayerske skoger sør i Tyskland sist helg, må bøte med livet. Et stort antall sau og høns er allerede blitt bjørnemat, og nå er delstatsmyndighetenes tålmodighet slutt. Jegerne har fått grønt lys for å lade børsa, skriver nyhetsbyrået Reuters.

Det er 170 år siden noen sist så en bjørn i Bayern, så vårens tyske bjørnejakt er historisk og skaper store overskrifter. Avisa Bild lot sin forside pryde av bjørnen som en skytterblink og tittelen «Dødsdom for tyske bjørner».

Tyske dyrevernere på sin side mener det er overilt å ta livet av bjørnen, og World Wildlife Fund håper å fange den i live.

Etter en rekke sauedrap, ble det mandag gitt fellingstillatelse på bjørnen som kom vandrende over grensen fra Østerrike.

- Vi hadde opprinnelig håpet å radiomerke den, slik at vi kunne følge dens bevegelser, men nå ser det ut til at bjørnen er for farlig til å vandre fritt omkring, sier Jörn Ehlers, talsmann for dyrevernorganisasjonen ifølge Reuters.

Ødelagte sauekadavre i bjørnens fotspor har fått lokale bønder til rase.

Ifølge nettutgaven til tyske Der Tagesspiegel dreier det seg om en brunbjørn som trolig hører hjemme i traktene mellom Slovenia og Kroatia, der det skal være en stamme på rundt 450 dyr. Ifølge avisa dukket det opp en ung vandrer fra denne stammen 150 kilometer utenfor Wien i 1972.

.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#2
Ja, der er forskel på, hvor man bor. I Sverige er det eneste, der kan udlöse dödsstraf, at tänke den tanke OM det nu også er nogen särlig smart idé at overlade hele den svenske landzone til store rovdyr....

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret! Og jo - jeg har mine problemer med det modsatte af kön....


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)