Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hjemvendt fra Sverige
#1
Hej Alle

Jeg er lige kommet hjem fra Sverige, Bukkejagt og i år var der ikke mange bukke, vi var 6 mand på jagt, der blev skudt 2 bukke af en og samme mand, vi andre så ikke en eneste buk i år, reviret fejler ikke noget, men brunsten var tilsyneladene ovre.
Er der nogen af jer her, der har gjort samme erfaring i år, eller har set masser af bukke i Sverige som i plejer ??

Claus the Dane

NB: vi havde en rigtig god tur, vi drak dog ikke så meget Whisky som vi plejer, da vi ikke skød så mange bukke.
Svar
#2
Ja jeg er også forbavset over så tidlig brunsten sluttede. I midten af juli havde jeg 2 bukke der for rundt som gale - de var væk omkring 1. august (eller ihvertfald usynlige).
Den største af dem (seksender) blev skudt kl. 0804 den 16. af min nabo - ØV - den anden er tilsyneladene væk. Jeg sov ude i skoven natten mellem søndag og mandag - jeg hverken så eller hørte noget (og nej GD, det var ikke fordi jeg snorkede højlydt[:p])
Med venlig hilsen


Never Eat the Yellow Snow
Svar
#3
Var i sverige de 3 første dage af bukkejagten. Så kun een buk og ingen reelle skudchancer. Så dog en del råer.
Tilsyneladende er bukkene træt efter 2-3 ugers hårdt arbejde og ligger bare og sløver den hen, i et godt skjul. (jeg mener at kunne huske hvordan det er)[:p].
Overvejer en ny tur efter ca. 14 dage, når bukken er kommet lidt til hægterne igen.

knerik
knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
Svar
#4
Hej igen

Jeg har talt med en anden jæger der lige er kommet hjem fra Sverige hans observationer stemmer godt overens med mine egne, dog har han bemærket at de få bukke de så, så de imens det var mørkt, altså meget tidligt om morgenen og meget sent om aftenen, det stemmer godt med de 2 bukke der blev skudt hvor jeg var på jagt.

Claus the Dane
Svar
#5
Var i Skåne 3 mand efter bukke, Brunst-opførsel så vi ikke meget af, men et par seksendere var der da og de døde....

Men for ind i h...... hvor var der mange MYG! aaargh raaasgu....

To af os prøvede med bukkekald, uden overbevisende resultater, så måske havde bukkene fået det overstået i en fart på grund af myggene!

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)