Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
våbenteknisk litteratur
#1
Jeg var ikke rigtig sikker på hvilket forum der passede bedst, til dette indlæg men da dette er det mest brugte, ja såå..[:I]

Jeg vil høre de herrer eksperter, om i kunne anbefale en nybegynder nogle gode bøger at læse, det være sig om både rifler, haglbøser og genladning. Gerne på engelsk, ikke så gerne på tysk, da jeg ikke mestrer vor sydlige nabolands, smukke sprog[:o)]

Lad mig samtidig benytte lejligheden, til at takke de herrer, for de mange til tider ganske underholdende, og næsten altid meget informative indlæg både her på siden, og på netnatur. Der er dog en verden til forskel på de to[:o)]

på forhånd tak!

Thorbjørn
Svar
#2
Hej!

ja til at starte med ku' jeg godt tænke mig at lære noget mere, om de forskellige våbensystemer på både rifler og haglbøsser, gerne sådan at jeg også fik et vist oveblik over fabrikater, og så lidt i anden omgang noget om genladning.

Fine gamle våben har jeg netop bestilt på biblioteket,(skal hente den morgen [:p])men ellers har jeg ikke indtryk af, at det er bøger man normalt finder i boghandlen, under jagt? på biblioteket havde de også et par bøger om jagtvåben fra 17-1800 tallet, men jeg regnede ikke med at de havde den store relevans?
Jeg har endvidere set nogle imponerende værker til salg på engelske jagt sider, men priserne var vist også imponerende[V]jeg er studerende, så har ikke de store penge for tiden, der var vist bla.a. en bog der bare hed Purdey, er det noget der er værd at læse?
Jeg har en plan om at prøve atfå bilioteket til købe bøgerne hjem, men de har jo heller ikke så mange skejser[Wink] i hver tilfælde ikke til dyre special værker[Sad]

mvh. Thorbjørn
Svar
#3
okay doctor, det var vist tæt på jeg ramte dig[Wink]

det lyder som spændende titler men hvor skaffer i dem?

og hva' koster de..?
Svar
#4
Takker mange gange, og venter spændt[:p]

I mellemtiden vil jeg så læse, våbnet & jagten af Christer Holmgren, for anden gang[Smile]
Svar
#5
jeg takke mange gange, det er vist lige den recept, jeg har brug for! men sig mig lige er de første priser også i U.S.

jeg kan se at debatten er blevet flyttet, men de står nu også klart for mig at det her er det rigtige forum, ( jeg troede bare at det kun var til jokes og andet gøgl[:o)])

mv. Thorbjørn
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)