Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Råger
#1
Ude på mit arbejde er der i de sidste par dage kommet er stor flok råger Vi snakker omkring 50-80.
I starten var de bare på markerne og det sker der ikke noget ved.
Men nu er de gået i hvores majs insilasie[xx(][xx(][xx(][xx(][xx(][xx(][xx(][xx(][xx(][xx(][xx(][xx(][xx(][xx(][xx(][xx(][xx(][xx(][xx(]
Det værste er ikke at de spiser af majsen, det er heller ikke at de skider meget i stakken. Nej det er at de når de roder i stakken ødelækker de den meget skarpe kant vi laver når vi tager insilasie med teteskoplæsseren.
Så kommer der ilt til stakken og i denne varme begynder det at rådne med det samme[xx(][xx(]
og hvis kørerne for bare det mindste rødden majs for de yverbætændelse[xx(] og for hver ko der for det ryger det flere 1000 kr til behandling og nedsat mælke ydelse[xx(][xx(]

De råger skal væk og det NU er der nogle her der har erfaringer med vildtafværgemidler og hvad der virker bedst.
De må jo skydes fra 1 juli hvis viltafværgemidler har vis sig utilstrækkelige. Godt nok kun på marker men dette er meget værre. Min chef spurgte om jeg ville skyde nogle og det vil jeg gerne men jeg vil gerne have at det er orden på sagerne før jeg skralder løs

Håber i kan hjælpe

Ingen sejrherre tror på tilfældigheder
Freidrich Nietzsche

Mvh Lars Nielsen
Mvh
Sneppen
Svar
#2
Jeg tror ikke der er anden udvej end at regulere dem med fælder eller at skyde dem.
Svar
#3
Jeg tror ikke man må fange dem i fælder[xx(][Wink]

Jeg vil hellere end gerne prøve at skyde dem men jeg vil også gerne være gode venner med polisen hvis jeg møder den[Wink]

Ingen sejrherre tror på tilfældigheder
Freidrich Nietzsche

Mvh Lars Nielsen
Mvh
Sneppen
Svar
#4
Det lyder som landlige omgivelser og bæsterne forvolder skade. Jeg ville ikke have betænkeligheder med at regulere. Folk der har ondt i r... kan dog altid finde en paragraf at brokke sig efter.
Som med mange andre udfoldelser, handler det om accept fra naboerne.
Svar
#5
Ring og spørg den lokale vildtkonsulent hvad tilstrækkelige afværgemidler er....

Der skal muligvis søges om tillladelse til at skyde dem, og den gives formentlig kun på X antal stks...

.....nu OGSÅ ejer af en 243win :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#6
Citat:quote:

Der skal muligvis søges om tillladelse til at skyde dem, og den gives formentlig kun på X antal stks...



Ja der tog du mit næste spørgsmål ud af tastaturet på mig.
Jeg syntes ikke jeg umiddelbart kan se noget i loven om dette, jeg mener man skal ved regulering af gæs men det kan viltdkonsulenten vel svare på.

Forresten reagerer råger på at man hænger et par døde artsfælder op i nærheden af insilagen. Jeg mener det virker på krager

I for tak for svarene

Ingen sejrherre tror på tilfældigheder
Freidrich Nietzsche

Mvh Lars Nielsen
Mvh
Sneppen
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Sneppen Forresten reagerer råger på at man hænger et par døde artsfælder op i nærheden af insilagen.

Jeg har set det praktiseret på majsmarker, og det virker i hvert fald den første tid.
Jo mere de flagrer i vinden, jo bedre!!

[img=left]http://img70.imageshack.us/img70/348/billed8si.gif[/img=left]
Mvh.........Søren [Image: hunting.gif][img=right]http://www.marlinfirearms.com/Images/photo_336C.jpg[/img=right]
****************************************
Mvh. Søren
Svar
#8
Søg om tilladelse hos den lokale vildtforvaltningskonsulent til at regulere dem
Der hvor jeg går på jagt får vi den tilladelse på få timer via e-mail.

Den gælder til et ubegrænset antal (men det betyder mindre, da man kun kan skyde nogle få stykker inden de har luret fidusen, og holder sig væk).
Desværre må man ikke bruge hverken kunstigt skjul eller lokkefugle.

Ophængning af en død fugl virker MEGET effektivt. Det virker så godt at jeg er begyndt at skaffe nogle rågeunger i maj måned, for at have lidt reserve i fryseren, når invasionen kommer.

Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Svar
#9
spiser råger nordmannsgran????
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by STROM

spiser råger nordmannsgran????
mvh

Strom



Ja for sa**n da![xx(]

Vidste du ikke en gang det????[Wink]

De er også helt pjattede med at hakke hul i wraphø.

Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Svar
#11
Mange tak for svarene jeg går til vildtkonsulenten med sagerne

Ingen sejrherre tror på tilfældigheder
Freidrich Nietzsche

Mvh Lars Nielsen
Mvh
Sneppen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)