Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Schultz & Larsen
#1
Dette ikke for at genere et fint hæderkronet riffelnavn.
I 1998 købte jeg en Schultz & Larsen m.97, fabriksny.
Efter diverse øvelser og indskydninger, med godt resultat, drog jeg til Polen og glæden over min nye riffel kendte ingen grænser.
Jeg er ikke for godt gående og lidt stakåndet og måske en smule febrilsk indtog jeg min plads på jagtens første såt.
Det voldte umiddelbart problemer med at få bundstykket på plads og jeg
tog lidt extra hårdt fat, med det resultat at låsen med stift og fjeder m.v. sprang til alle sider og de næste 10 min. brugte jeg på at rode stumperne frem af sneen og få skidtet samlet igen.
Dagen efter, næsten samme situation, her nåede jeg dog at gribe stumperne, inden de nåede jorden.
Min første tanke, (eller var det mine jagtkammeraters?) at det var mig, det var galt med. Men det vil jeg helst ikke tro.

Jeg har senere fået fortalt, men det er ikke verificeret, at netop denne model havde en uheldig årgang, og problemet skulle være løst.
Personlig har jeg løst problemet ved at bytte til en Steyr.
Har andre haft tilsvarende problemer?
mvh knud e.

kne
knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
Svar
#2
Det lyder da som noget skrammel - jeg håber du hart ret i, at problemerne er blevet rettet! Hvad sagde Schultz & Larsen selv til dine problemer?


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#3
Jeg har ikke kontaktet Schultz & Larsen i den anledning.
Men skiftede våbenhandler samtidig med at jeg skiftede riffel.
Min nye våbenhandler kendte problemet og efter hvad han vidste, var problemet løst.Problemet opstod tilsyneladende kun, når sikringen stod i en "forkert" position ved indføring af bundstykket.
mvh Knud E.

kne
knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
Svar
#4
Så der var en tråd på et norsk forum om det samme, ikke særligt fedt i en jagtsituation[Sad!]Men nu skulle problemet være løst af S/L

G.D.
Great Dane

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)