Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Skydedag!
#1
Til alle interesserede

Jeg ville lige lodde stemningen, og se om jeg var den eneste der syntes det kunne være sjovt at afholde en dag på en skydebane. Jeg forestiller mig at det skulle give folk mulighed for at prøve nogle forskellige ting af. Det være sig almindelige rifler, som magnum safari kalibre osv. Det eneste du skal er at fortælle om du ville møde op og helst medbringe en riffel eller 10, og rigeligt med ammo. Selvfølgelig skal man ikke sponsorere andres skydning, men sælge til hinanden til rimlig pris. Er der bare ti der kunne møde til en sådan dag, vil der jo nok være et par sjove rifler/kalibre at vælge mellem. Og til slut kunne man jo "gå til den sidste såt" som afslutning.

Kom med en tilbagemelding

Great Dane
Great Dane

Svar
#2
Det lyder som et rigtig godt initiativ, selv om jeg kun er ejer af en alm. 6,5'er [xx(] men jeg vil meget gerne prøve noget kraftigere da jeg går med overvejelser i den retning.

Hvor har du tænkt dig at det skal holdes[?]
Svar
#3
Undskyld, det skulle jeg nok have haft skrevet. Hvis jeg (siden jeg er initiativtager)skal arrangere det vil jeg prøve at finde en egnet bane på sjælland. Jeg havde en god kontakt på Sjælsø skydebane, og har det måske stadigt..Det skulle jo helst være gratis, og derfor tænkte jeg at prøve de millitære først. Og at møde op med en 6,5 riffel er da fint nok, det kunne jo være at der var en der overvejede at købe en magen til, og ville prøve. Jeg selv har et par antikke Remington rolling blocks, I både kaliber 8x58rd og 45/70 govt. Derudover medbringer jeg en Winchester 94 30-30win, Og måske når jeg at få min Marlin 1895 i 45/70 govt. Alle er velkomne til at prøve, det er det der er meningen. Og mon ikke Chefen her på siden er med på ideen og vil hjælpe med arrangementet, ellers hiver jeg ham lidt i skægget[Big Grin]

Great Dane
Great Dane

Svar
#4
Sjælland passer mig adeles udemærket [Wink]

Har lige været en tur i Ringsted og besøge Hubertushuset - hvor de har en brugt Winchester 375 H&H som jeg fik lov til at prøve nede i deres skydekælder. Jeg må sige at jeg blev positiv overrasket - Selvom den da selvfølgelig kan mærkes er den på ingen måde ubehagelig at skyde med. Nu skal jeg bare ha' fundet en links [}Smile].

Jeg glæder mig til at høre nærmere om skydedagen - jeg skal nok sprede rygtet til gutterne.
Svar
#5
Jbruun

Øhh Jeg tror nok vi for nemheds skyld må stille kriteriet at de er medlem herinde, ellers er gratis skydning jo virkeligt noget der trækker folk og fæ. Det glæder mig at du mener at kunne håndtere en 375 H&H, men vent til skydedagen og prøv Greenbergs Sako karabin. Den er i samme kaliber, og sparker lidt hårdere end de fleste. Dette skyldes jo nok den manglende vægt, for den er dæmpet efter alle kunstens regler, undtaget kickstop.

Great Dane
Great Dane

Svar
#6
Det lyder fornuftigt nok.

Det bliver interessant og se hvormange der melder sig til. Der burde være stor interesse blandt medlemmerne......

Det er klart at Winchesteren har en god vægt mht. rekyle. Men bet bliver sjovt at prøve andre rifler [Wink]
Svar
#7
Det lyder som en fin ide og jeg er med,hvis ikke det blir lavet søndag d. 16 maj[:p][:p][:p]
Svar
#8
Hej GD - hvis din kontakt i Høvelte/Sjælsø stadig er intakt, kan vi så ikke få ham til at ryste op med en Barrett M82 (kal. 50)så vi kan få snottet lidt på kolben[^]
Svar
#9
Olsen

Jeg tror ikke lige at 16 maj er en dato der er særlig brugbar for flertallet herinde[Big Grin]

Il Duce...Kal 50 er en smule i overkanten på sjælsø..(desværre) Hvis vi skal være korrekte, skal der være en instruktør. Jeg ved at Greenberg har den uddannelse, nogen andre?. Og hvad siger chefen til forslaget???? Jens er du der.

Great Dane
Great Dane

Svar
#10
GD - jeg jokede[Wink]
Svar
#11
En skydedag for forumets medlemmer lyder som en rigtig god ide. Jeg har snakket med GD om det, og han går nu i gang med de praktiske forberedelser. Mere her på forumet, når han er nået frem til en løsning...
Svar
#12
Opdatering..

Jeg havde færdigtforhandlet med skydebanen i Auderødlejren, indtil lederen sagde at jeg lige skulle finde en jordradar....ØHHH, hvad sagde du. Jordradar, i skal skyde ind i en vold, men rammer i ikke går kuglen over Arresø. Den må maks kunne flyve 3,8 kilometer, ellers rammer i modsatte side af søen. Og så tænker far lige en ekstra ting, da jeg bor nøjagtigt lige over for.....I er da skruphamrende sindsyge, det er squ mit hus/have i bruger som bagstop! Maksimalt kaliber er 3006, og den gå vist lidt længere. Der er sandelig nogen, der burde læse lidt teori. Men manden krævede en jordradar i tilfælde af en sejler på søen. Hjemmeværnet kunne sikkert hjælpe med det, men den bane opgiver jeg. I næste uge kontakter jeg Sjælsø, da lederen er en jeg tidligere har lånt bane af.Dog vil jeg bede alle interesserede om at melde sig, da jeg skal bruge et cirka antal tilsluttede. Og hvad med jer i det jyske, husk lige på at vi laver stiftende generalforsamling til Våbenteknisk selskab.

Fortsættelse følger!

G.D.
Great Dane

Svar
#13
hej gd
jeg vil gerne med og jeg tror dravis
også vil med og( vi er fra det jyske)[Big Grin]
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#14
Hej GD

Jeg er også med.

Mvh.Ped
Svar
#15
Hej GD

JEg er også med - alt afhængig af dato'en. Noget med nogle familiearrangementer som jeg vist ikke kan komme ud af uden samtidig også at komme ud af testamentet [Big Grin]
Svar
#16
Hej GD

Som de øvrige er jeg KLART på.
SUPER initiativ!
Den eneste bremse på festen kan være at überkommando vermacht (konen) har arrangeret et eller andet familietjams den dag det bliver.
24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
Svar
#17
Hej GD. Jeg vil rigtig gerne med. Jeg skal dog også cleare det med OKW.

Anders

Guns don't kill, bullets do.
-------------
Svar
#18
?????????????????Jeg vil ikke sige noget her om lavandrogene mænd [Big Grin] - men når en mand skal ud at skyde, SÅ SKAL HAN ALTSÅ !

"Common sense is not so common."- Voltaire
Svar
#19
Filtret siger intet, men i skal vare jer!

Godt det ikke var en tempereret pumpgun....[V]

Hvad med dig Nitro Express, skal du ikke med til Devils island??
Great Dane

Svar
#20
Skulle du ramme en dato, hvor jeg ikke skal arbejde eller på jagt er jeg helt klart frisk.

Kan dog kun bidrage med noget så "ueksotisk" som en .243w og .308w

Mvh.
Steen S
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)