Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Winchester 94 kaliber 30-30
#21
Jeg har også sådan en 30-30'er mod 94, men det er sådan en jubilæumsmodel, med "guld" og sådan, og der er ikke nogen decideret sikring, men der skal klemmes om bøjlen så den trykkes ind mod riflen og så kan der skydes. Det er noget jeg ikke finder særligt sikkert så vil ikke bruge den til andet end lidt "skyden til måls". Er det også sådan på din (GD) 30-30'er?
/JLP
Svar
#22
Det er en indbygget sikring, og ydermere kan du FORSIGTIGT fælde hanen, og spænde et klik tilbage på den. Når du så skal skyde er det bare at spænde hanen, det er iøvrigt ekstremt sikkert med hanen spændt på første trin. Det er indbygget på de fleste rifler med hane, så brug den dog på jagt[Wink]Kom så igang...[Big Grin][Big Grin]

Great Dane
Great Dane

Svar
#23
Okay tak for det. Heh nu har jeg så lige købt en 6,5'er som jeg vil bruge til jagt, men måske jeg vil skifte engang. Jeg har ikke kikkert på den og jeg er studerende så jeg må nøjes med 6,5'eren. Når jeg engang får råd til at sætte en god kikkert på den så vil jeg da gøre det, når nu du siger den er så god.[Wink]
Svar
#24
Hvis det er 30-30eren du siger du ikke har kikkert på, tror jeg at jeg vil bibeholde den sådan. Jeg er sikker på at det ikke trækker prisen op på en jubilæumsmodel. Min er blot et praktisk værktøj, jeg ikke græder snot over, hvis skaden sker. Nå ja en ekstra tilføjelse til gårsdagens skydning. Jeg stod på rø...og albuer i mudderet, og gæt hvor riflen landede[:o)][Sad]

G.D.
Great Dane

Svar
#25
Halløj....

Min første "rigtige" riffel var faktisk en gammel Win 94 i 30-30, men kikkerten måtte desværre monteres på siden, hvilket jeg ikke synes var specielt heldigt. Nu har jeg jo fundet nogen, som er ligeså tosset med sådan en som jeg er [Wink] Var det muligt m. en gennemgang af andre afprøvede montagesystemer, hvis nogen har erfaring inden for det [:p]
Svar
#26
Logikken i sidemontering er at der skal være plads til riflens udkast. Topeject på udenlandsk[Wink] Der er lavet montager på traditionel vis til 94eren, men der kommer for mange malfunktioner grundet udkast af hylstet op i kikkerten. Derfor er der kun sidemontager på markedet i dag. Min montage er dog i den finere ende...EAW einhack, og det er da lækkert med en aftagelig montage.

G.D.
Great Dane

Svar
#27
Hej GD

Nååååhhh, jeg havde lige håbet på, at du havde opfundet et eller andet smart, som fx. montering af baser foran udkasteråbningen (over/på kammeret) også noget med en kikkert m. forlænget øjenafstand eller et rødpunktssigte [Wink].
Opsætningen m. sidemontage fungerer jo udemærket, meeeeennn det er nu ikke d æ l e n s kønt.

mvh
270
Svar
#28
Jeg kan da godt lave en montage efter dine specifikationer, kikkert med forlænget øjenafstand, og baser på kammerstykket af piben....Men kors hvor bliver den grim...[Sad]

G.D.
Great Dane

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)