Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Winchester Super Grade over/under
#1
Efter at jeg solgte min højtelskede Rottweil Paragon, da jeg flyttede fra Danmark har jeg ikke rigtigt fundes noget haglgevær der passede mig. Jeg har flirtet med alt muligt fra Baikal og FEG (begge fine våben) til FN Browning B25 A1'ere. Ingen har dog fået alle klokker til at ringe, så jeg har fortsat ikke noget haglgevær registreret.

Nu har jeg imidlertid fundet en lovende kandidat, som jeg gerne vil vide lidt mere om. En Winchester "Super Grade" kaliber 12-70. Engelsk skæfte, ejektor, dobbelt aftræk OG singletrigger af inertitype på forreste aftrækker. Der findes ikke andre modelbetegnelser end "Super Grade" - jeg formoder at det er en Miroku, eller???

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#2
Jebs det er en super bøsse fremstillet i Japan. Der er noget Mirouko over den, men jeg ved ikke om det er der den er bagt.

Min første bøsse var en Super Grade med single trigger og trapskæfte. Jeg har nu fortrudt at jeg har solgt den, men pengene var små dengang og der var ikke råd til at lade være med at give den i bytte.[Sad][Sad!][V]

Der findes osse en Pigeon Grade som er samme bøsse med tatoveringer.

Jeg har en bekendt der har været aktiv skeetskytte i mange år. Hans Pigeon Grade har skudt over 100.000 skud og der er kun skiftet en ejektorstang i gennem tiden.

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Member of TITANIC swim team 1912
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v487/4...Dakota.gif [/IMG]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Det lyder lidt som en beholder....[Big Grin]....Jaaaaaahhhh!

(Og så fik jeg den UDEN at lægge mig ned på gulvet og vræle hysterisk)

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#4
Hvad med en AYA Center Point? eller Gegyrder merkel 200 fx?
Det da os en fin skyder, men det er vel smag og behag hvad man er til*s*
Svar
#5
Nej ikke Miroku men Olin-Kodensha så skævøjet er den men slet ikke et dårligt gevær netop Winchester 101 modellerne i flere afskygninger dominerede i mange år lerdue banerne rundt omkring i verden.
Så den kan du trygt købe, jeg skulle gerne gøre det selv om du finder en til og prisen er ok.
Mvh.Leif R.

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#6
Har skam købt den - funderede blot på, om det så var en jeg skulle beholde....

Nu beholder jeg den - den er i mint condition med fast trangboring 1/4 og 1/2 og et pænt stykke træ. Skæftelængden er passende lang. Jeg har kun plads til et haglgevær i det private våbenskab, så det skal funke.
O/U er det eneste jeg kan ramme med og jeg synes, at der er meget stor kvalitetsforskel på de forskellige modeller, hvilket ikke mindst viser sig på brugtmarkedet. Denne føltes rigtig i det øjeblik, jeg fik den i hænderne og med de erfaringer, jeg har hørt om i denne tråd er beslutningen let at træffe.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#7
Hvis den nu aligevel ikke passer!!! såeee ík.

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#8
Det er klart en beholder.

Det er en god og stærk skyder, den føles nemlig "rigtig" i hænderne. Noget der ikke kan forklares, men opleves.

Der er ikke så meget cigarkassetræskyder over de winchestermodeller Super/pigeon-grade.

Havde selv en pigeongrade i skeetmodel, den savner jeg stadig ... [V]

Så tillykke med den nye skyder.

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#9
Tillykke!!!

Jeg vil tænke på dig, når jeg tager min gamle Super Grade med på jagt i morgen[:p]

Jeg har bygget min lidt om, da jeg havde problemer med at fingeren smuttede på den forreste aftrækker, og så gik andet skud med[Sad]
Derfor har jeg demonteret den forreste, og sat den bagerste over på det sted hvor den forreste sad. Så nu er den kun med singletrigger (men den kan uden problemer bygges tilbage til original stand)[Smile]

Kai

Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Svar
#10
ahva siger du, ????? hvordan affyre du så det sidste løb ??

LANI

Når man skræller et løg, finder man flere lag....
Mvh.LANI



Svar
#11
dobbelt aftræk OG singletrigger af inertitype på forreste aftrækker[^]
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#12
jeg ved desværre ikke nok om låsens konstruktion på et haglgevær til at forstå hvad du mener ??

LANI

Når man skræller et løg, finder man flere lag....
Mvh.LANI



Svar
#13
Hvis du vil affyre det trangborede løb først, rykker du i den bagerste aftrækker.

Hvis du vil affyre det åbne løb først (det underste) rykker du i den forreste og har nu valget mellem at trykke en gang mere på denne (singleaftræk) eller lade hånden glide ned ad det engelske skæfte og på traditionel vis trykke på det bagerste aftræk for at affyre det øverste og mere trangborede løb.

Ved nærmere eftertanke skal DU ikke rykke i noget som helst. Du får ikke engang lov til at pille.....[Big Grin]

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#14
Ligesom på nogle af BRNO's modeller [Wink]

JPL
JPL
Svar
#15
aha..... hmmm når man står i butikken hvordan ser man så på geværet at man kan tage begge skud med den foreste aftrækker ???

Det er noget pis, at jeg ikke vidste det her noget før, nu har jeg købt en SKB 400 S/S med singletrigger i dyre domme fordi alle de "billige" havde dobbelttrigger....og det kan min motorik ikke finde ud af.....

LANI

Når man skræller et løg, finder man flere lag....
Mvh.LANI



Svar
#16
Lani misfortå nu ikke men det arrangement som Winchester lavede på deres gevær med dobbelt aftræk er UALMINDELIGT men også en fin løsning, og du er ikke gået glip af noget med hensyn til de billige SBS det er ikke sandsynligt at nogen af dem ville ha´haft det.
Mvh. Leif R.

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#17
OK... og undskyld jeg "stjal" tråden[:I]

LANI

Når man skræller et løg, finder man flere lag....
Mvh.LANI



Svar
#18
Hej Høgh,det er absolut en "beholder" Jeg har selv én i samme serie,min er en "Grand European" og den købte jeg for de penge jeg tjente efter skoletid i "Albanigades fisk&vildt",hvor jeg sæsonen igennem flåede 1000´vis af fasaner og andet vildt,ikke altid særligt spændende,men jeg ville bare tjene penge til sådan en skyder.Og jeg nåede at finde et eksemplar inden jeg fyldte 16 år.Den har efter den tid skudt MANGE 1000 skud,og den svigter aldrig.Det er en solid og driftsikker skyder,som jeg aldrig skiller mig af med.Smag og behag er jo forskellig,men jeg syntes det er en ualmindelig flot O/U.Det syntes jeg dengang og det syntes jag stadig(18 år efter....)

Hilsen Ulrik (Netop hjemvendt efter en uge på "Værnet" hvor Winchester'en naturligvis var med,hver dag,i storm/hagl/regn og sol)
[Image: P1080156.JPG]

Iøvrigt findes den også i en BBF version.
Hilsen Ulrik
Svar
#19
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

Har skam købt den - funderede blot på, om det så var en jeg skulle beholde....



Må man spørge om hvilket prisleje den lå i ???

JPL
JPL
Svar
#20
[Image: Winchester Super Grade 002.jpg]

[Image: Winchester Super Grade 001.jpg]

Sådan en karl koster en 5-7 kilo alt efter hvor heldig man er.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)