Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kikkert ....
#1
Hejsa....

Har lige været inde på flg. hjemmeside: http://www.jagtdirect.dk

Klik på optik,og derefter fremkommer nogle kikkerter.
Hvad med den der er camou-farvet X3M1 3-12x56 ???

Denne serie kikkert fremkommer vist fra Kina..
Er det noget godt eller skidt ..???????

G'aften..
Svar
#2
højst sandsynligt får man lidt mindre end man betaler for, så det er ikke ret meget
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#3
"30 mm tube sikre dig stort synsfelt. 3-9 x 56
Multi coatede linser.
Tåge, dug og vandtæt. Chock og rekylfast.
Incl. Montager. Vægt kun 715 gram."


30 mm mellemrør har ikke en døjt at gøre med synsfeltet - tykke mellemrør betyder (forhåbentlig), at der er flere klik til rådighed på elevation- og windage-justeringerne.
Vær altid på vagt når en producent skriver at en kikkert er vandtæt, når han skriver det plejer det at være fordi der ikke er så meget andet at sige om kikkerten............selvfølgelig er en kikkert vandtæt, ellers er den ubrugelig.
Bortset fra det, er det da lidt sejt, at den er kamofleret [Wink]
Mit umiddelbare gæt vil være at de er beregnet til Hardball - Dkr. 1.500,- kr. minus moms er Dkr 1.200,-, i de 1.200,- er der avance til både forhandleren og producenten plus fragten fra Kina til Danmark................skal vi skyde på at der er kikkert for Dkr. 600,-..................jeg tror ikke at du skal gøre dig store forhåbninger!


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by ID

[b]

30 mm mellemrør har ikke en døjt at gøre med synsfeltet - tykke mellemrør betyder (forhåbentlig), at der er flere klik til rådighed på elevation- og windage-justeringerne.

30mm mellemrør betyder forhåbenlig at inderrøres dia. og optik følger med mellemrørets dia. med de optiske,og ikke mindst mekaniske fordele det indebærer. Antal klik bestemmes forhåbenlig af stigningen på skruen

Vær altid på vagt når en producent skriver at en kikkert er vandtæt, når han skriver det plejer det at være fordi der ikke er så meget andet at sige om kikkerten............selvfølgelig er en kikkert vandtæt, ellers er den ubrugelig.

Beskyt dit udstyr mod vand og fugt, intet sigte forbliver luftæt. Når o-ringene udtørrer lækker den, uanset hvilken fabrikat du køber.


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]


Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Erik
30mm mellemrør betyder forhåbenlig at inderrøres dia. og optik følger med mellemrørets dia. med de optiske,og ikke mindst mekaniske fordele det indebærer. Antal klik bestemmes forhåbenlig af stigningen på skruen

Selvfølgelig en smule (jeg retter gerne mit indlæg til større vandring i stedet for flere klik), men større diameter på mellemrøret bruges hovedsageligt til at kunne bevæge inderrøret mere. Derudover kan man med et større mellemrør opnå en forøgelse af faktoren af forstørrelsesgraden. F.eks. kan man med et 1" mellemrør opnå en faktor 3 i forstørrelsesgrad (eks. 3-9) mens man i et 30 mm mellemrør kan opnå en faktor 4 (eks. 1½-6). Du kan sagten finde eksempler på at dette ikke holder stik, det skyldes dog at det er den udvendige diameter man angiver og at det er godttykkelsen der afgør den indvendige diameter.
Mellemrørets diameter har intet med synsfeldtet at gøre og det har heller ikke nogen betydning for lysstyrken.

Citat:quote:

Originally posted by Erik
Beskyt dit udstyr mod vand og fugt, intet sigte forbliver luftæt. Når o-ringene udtørrer lækker den, uanset hvilken fabrikat du køber.

Lodret forkert, masser af sigter forbliver luft og vandtætte - alle de kikkerter jeg har, har været helt under vand masser af gange og ingen af dem er utætte. Jeg ved ikke hvorfor du er så skråsikker, men det er under alle omstændigheder forkert.....kikkerter skal være vandtætte ellers er det noget billigt ubrugeligt skrammel. Selv min dårligste kikkert (Leupold) har tilbragt 14 dage under vand, før den forlod fabrikken!


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#6
kikkerter skal være vandtætte ellers er det noget billigt ubrugeligt skrammel
fuldstændig enig!
en af mine Zeiss´er er ihvertfald vandtæt: jeg kunne ikke få vandet ud igen efter en regnfuld dag i Tyrkiet. efter hjemkomst ville Brock & Michelsen ikke kalde det en reklamation, men jeg havde jo også brugt den - det må man nok ikke.
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#7
PIS, jeg har lige købt sådan en Zeiss.....[Big Grin][Big Grin]
Jeg tror jeg skynder mig at bytte den til en S&B[Wink]

Citat:quote:

Antal klik bestemmes forhåbenlig af stigningen på skruen

Nej, af inkrementet på spindlen.
Stigningen bestemmer spindlens vandring i længderetningen pr omgang!

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by ID

[quote

større diameter på mellemrøret bruges hovedsageligt til at kunne bevæge inderrøret mere.

Optikkens optiske akse på sigte med 30mm mellemrør er vel ikke mere skæv end sigte med 25mm...?

Derudover kan man med et større mellemrør opnå en forøgelse af faktoren af forstørrelsesgraden. F.eks. kan man med et 1" mellemrør opnå en faktor 3 i forstørrelsesgrad (eks. 3-9) mens man i et 30 mm mellemrør kan opnå en faktor 4 (eks. 1½-6).

Hvordan forklarer man at det er mellmrørets dia. og ikke fl. på Ob/Ok der bestemmer forstørrelsen...?

Mellemrørets diameter har intet med synsfeldtet at gøre og det har heller ikke nogen betydning for lysstyrken.

Det skrev jeg heller ikke, da det stort set er uden betydning i et riffelsigte.

Citat:quote:

Originally posted by Erik
Beskyt dit udstyr mod vand og fugt, intet sigte forbliver luftæt. Når o-ringene udtørrer lækker den, uanset hvilken fabrikat du køber.


Lodret forkert, masser af sigter forbliver luft og vandtætte - alle de kikkerter jeg har, har været helt under vand masser af gange og ingen af dem er utætte. Jeg ved ikke hvorfor du er så skråsikker, men det er under alle omstændigheder forkert.....kikkerter skal være vandtætte ellers er det noget billigt ubrugeligt skrammel. Selv min dårligste kikkert (Leupold) har tilbragt 14 dage under vand, før den forlod fabrikken!

Sigte bliver utætte med tiden, mange er det inden de forlader fabrikken. Sådan er det bare, uanset fabrikat.


Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Gammeltoft

Citat:quote:

Antal klik bestemmes forhåbenlig af stigningen på skruen

Nej, af inkrementet på spindlen.
Stigningen bestemmer spindlens vandring i længderetningen pr omgang!
Gammeltoft



Måske mere begribelig. En hel omdrejning af skruen bestemmer hvor mange indelinger (klik) du aflæser.
Svar
#10
Afhængigt af inkrementet på "cam-delen", ja.

Har flere forskellige valgmuligheder til min gamle S&B PMII[Wink]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)