Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
DJ takker nej til udvidet jagttid på sneppe!!!!
#1
Der er kommet nogle lidt besynderlige oplysninger frem om det seneste forhandlingsforløb i Vildtforvaltningsrådet, hvor bl.a. skovduejagten blev afskaffet i september måned. Oplysningerne er overfor mig bekræftet af pålidelig kilde.

DMU's pilotprojekt om skovduerne i Kalø Slotspark var en hastebestilling, som - iflg. det oplyste - først blev fremlagt for DJs forhandler (formanden) på selve mødet i Vildtforvaltningsrådet. Rapporten var udfærdiget i november og blev fremlagt i december. Formanden valgte på mødet at træffe en hurtig beslutning frem for at udbede sig betænkningstid. Dermed forsvandt duejagten i september.

På samme møde fik DJ tilbudt en forlængning af jagttiden på skovsneppe januar måned ud - altså to uger mere. DJs forhandler valgte på DJs vegne at takke nej til dette forslag, eftersom han - efter det oplyste - fandt sneppejagten for ubetydelig til, at det var værd at sætte DJ i "taknemmelighedsgæld" overfor de øvrige organisationer i Vildtforvaltningsrådet på den konto. Dermed blev sneppejagten ikke forlænget.

Hovedbestyrelsen havde ikke forud for Vildtforvaltningsrådets møde lejlighed til at diskuttere disse jagttidsændringer, men blev blot orienterede om det skete efter mødet.

[center][:0][/center]

Jeg vil undlade at komme med min egen holdning til dette, men blot konstatere, at jeg aldrig har hørt om noget lignende. Blandt de, der allerede kender til dette, er vreden og målløsheden stor!

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#2
-
Svar
#3
Indtil videre er kildeangivelsen undertegnede. Jeg har fået bekræftet oplysninger fra en førstehåndskilde. Et par forummedlemmer mere, har fået tilsvarende oplysninger fra samme kilde. Nærmere kan jeg ikke komme ind på kilden p.t.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#4
Taget fra DJ Målsætning

http://jaegerforbundet.dk/430

"Jægerforbundet har som overordnet mål:

At sikre retten til jagt på flest mulige relevante vildtarter efter wise-use princippet."

Jeg syntes ikke helt det stemmer med det vi nu har set med Duerne/snepperne.

Men man kan da håbe at vi får en forklaring fra DJ

Mvh Sneppen

Vi vil have [Image: images1_280406.jpg]
Mvh
Sneppen
Svar
#5
-
Svar
#6
Ja, det er lidt fedtspilleri. Til gengæld kunne det jo være, de andre var mere lydhøre en anden gang, f.eks. hvis der på et tidspunkt skal genindføres jagttid på knortegæs, der jo ikke længere er en truet vildtart....ja faktisk er ret talstærk i dag..[:I]

.....nu OGSÅ ejer af en 243win :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#7
Hvis dette viser sig at være rigtigt, kunne det godt være man skulle tage sit medlemsskab af omtalte organisation op til overvejelse! Først kommer det frem at pamperne på toppen har været lige lovlig gavmilde med medlemmernes kontingent kroner til dem selv. Og så valgte de at afgive duejagten i september UDEN at få noget til gengæld (selv om der så sandelig var rigeligt at forhandle om vedr. en eventuel genindførelse af jagttid på visse nuværende fredede arter!)

Jeg håber ikke disse oplysninger er korrekte, men vil da meget gerne høre mere om sagen såfremt nye oplysninger kommer for dagen.
Svar
#8
Citat:quote:

f.eks. hvis der på et tidspunkt skal genindføres jagttid på knortegæs, der jo ikke længere er en truet vildtart....ja faktisk er ret talstærk i dag..


Det må man da håbe, hvad med bramgæssene ?

vi har masser af dem hernede

Mvh Sneppen

Vi vil have [Image: images1_280406.jpg]
Mvh
Sneppen
Svar
#9
Citat:quote:

Hvis dette viser sig at være rigtigt, kunne det godt være man skulle tage sit medlemsskab af omtalte organisation op til overvejelse! Først kommer det frem at pamperne på toppen har været lige lovlig gavmilde med medlemmernes kontingent kroner til dem selv. Og så valgte de at afgive duejagten i september UDEN at få noget til gengæld (selv om der så sandelig var rigeligt at forhandle om vedr. en eventuel genindførelse af jagttid på visse nuværende fredede arter!)

Jeg håber ikke disse oplysninger er korrekte, men vil da meget gerne høre mere om sagen såfremt nye oplysninger kommer for dagen.


Jeg kan bekræfte, at jeg har fået samme information direkte fra en højtplaceret DJ politiker ved et møde for nylig.
Hvis vi melder os ud, sætter vi os udenfor indflydelse, det er bedre at vi benytter os af vores demokratiske ret og møder op til div. møder.

Der er møde med Ole Roed Jacobsen i Kibæk d. 30 januar kl. 1930

Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#10
Jeg kan se at Jørgen Damgaard er ude med en analyse af motiverne for at viderebringe denne oplysning. Han skriver blandt andet på DJs hjemmeside:

"Lad os derimod prøve at blive enige om, at vi ikke vil finde os i et lumskeligt kongemord på Ole. En sådan proces vil trække yderligere energi ud af DJ. Lad os blive enige om, at vi ikke vil finde os i bagtalelser, grundløse antydninger, illoyalitet samt halve og hele løgne.

Det betgyder, at vi må kræve, at der fægtes med åben pande. Vil firebanden have en anden formand så meld ud. Lad os få en åben debat om DJ.s politk. Lad os se, om firebanden er krystere, der kun kan agere ved at sende andre personer i byen med rygter, smædekampagner og misinformation til skade for DJ og jagtsagen.

Uenighed giver naturlig frenmdrift, men et sammenrend af missionærer, konfirmander, spejderdrenge og kommissærer klædt i brunt med skrårem, der udøver misinformation uden afsenderadresse er ødelæggende for vort forbund i en uoverskuelig tid fremover.

Nogen synes, at jeg tager voldsomt på vej på et spinkelt grundlag. Det er rigtigt, at jeg reagerer så stærkt som muligt, men desværre ikke på et spinkelt grundlag."


Når jeg viderebringer informationen skyldes det ene og alene, at jeg har fået den - og har fået den bekræftet. Der er altså ikke tale om et rygte, en smædekampagne, en misinformation eller en løgn. Blot et referat af en bekræftet oplysning, som åbenbart har været holdt tilbage for DJs medlemmer. Hvad dette afstedkommer - udover en sund debat, som åbenbart ikke har været ønsket i DJ - er jeg i princippet ligeglad med. Dette er et debatforum og vi tager naturligvis en hvilken som helst relevant information op til debat, hvad enten DJ, Jørgen Damgaard eller andre måtte have noget imod det eller ej. Fri debat på internettet er en realitet i dag og det burde strengt taget være gået op for DJ efter det sidste års tumult.

Konspirationsteorier er altid "spændende", men som oftest ikke særligt konstruktive. Jeg ved ikke om El Niño, Illuminati eller Dralf har en finger med i spillet, jeg kender ikke til nogen "fire-bande" og jeg ved ikke hvem fascisterne med skrårem, som omtales skulle være, men hvis Damgaard mener, at det er noget der har relevans, så kunne han jo selv starte med at følge sin egen opfordring om at fægte med åben pande og melde ud, hvad det egentlig er han taler om.

I mellemtiden forholder vi os til de foreliggende oplysninger om forhandlingerne omkring jagttiderne. Nogle af os undrer os over, at disse oplysninger ikke er kommet frem via DJ, ligesom Jørgen Damgaards antydning af, at der fortsat foregår ting og sager til HB-møderne, som ikke føres til referat vækker nogen forundring. Personligt troede jeg, at "åbenhed" var DJs nye mantra.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#11
Citat:quote:

På samme møde fik DJ tilbudt en forlængning af jagttiden på skovsneppe januar måned ud - altså to uger mere. DJs forhandler valgte på DJs vegne at takke nej til dette forslag, eftersom han - efter det oplyste - fandt sneppejagten for ubetydelig til, at det var værd at sætte DJ i "taknemmelighedsgæld" overfor de øvrige organisationer i Vildtforvaltningsrådet på den konto. Dermed blev sneppejagten ikke forlænget


Jeg har lidt svært ved at se hvordan DJ kunne komme i taknemmelighedsgæld, havde han været lidt snu var han stillet med nogle krav der var højere end det der kunne accepteres, det er da sådan man forhandler feks. løn.
Jeg fatter slet ikke at han kan kalde nogen form for jagt ubetydelig, vi har forskellige jagtinteresser og for nogen er sneppejagt det eneste der dur.
Nu er det vel osse mere princippet i det,med det job han har skal han rage alt den jagt til sig som han kan.

Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#12
Mon det så betyder at de andre organisationer er i taknemmelighedsgæld til DJ for afståelse af duejagt og sneppejagt ??

[:o)]

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead

Hvad Ignorant ikke læser på VTF - Kan han ikke få ondt i røven af [Smile]

Nu med Parker hale bil...[8D]
Great Dane

Svar
#13
Jeg læste et sted at ole Roed udtalte, at jagttider ikke måtte være forhandlingsvare, men baseret på facts.

Så den med taknemmelighedsgæld, den øhhhh ...

[xx(]

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#14
Damgaard skriver på DJs hjemmeside

quote:

Min asociation til gutterne med skrårem går specielt på, at de misinformationsmetoder, som den daværende propagandaminister dengang brugte ikke var hverken værre eller bedre end dem, som anvendes i dag i vort fredelige lille Danmark i en forening, der på det personlige plan er i strid og splid med sig selv.

Hvis resten af HB mener at der er tale om misinformation skulle de måske komme med det de mener er sandheden, men er der ikke noget med at den der tier samtykker, så det må vel være noget med at de er enige, men ikke tør sige det.


Per Aatoft svarer på DJs hjemmeside

quote:

Der er ikke ligefrem ret meget misinformation den brede medlemsskare får, vi får overhovedet ikke nogen information.
Vi får lov til at gætte os til det meste, og det giver som regel ikke det korrekte indtryk af realiterne, er der i det hele taget tvister, ud over hvad der må forventes, med en så stor skare af HB samlet på en gang, en del har måske også en del gammel bagage med, den tynger nok også lidt?

Måske burde vi sætte alle HB¨rene uden for døren i et par måneder, hvis de blev lige så informative på en kreativ åben måde som dig Damgaard, ville meget måske være nået for det store flertal.
Hvorfor skal i smides ud, før der kommer en dialog igang. Kan ikke fatte, at HB og ledende medarbejdere ikke må deltage i en åben debat, er man så bange for, inde i førebunkeren at de dummer sig, rent presse og pr. mæssigt

Han har ret i det med at der ikke kommer information, men i tilfældet jagttider er der ikke tale om gætteri og mht. at de ikke må deltage i en åben debat, så harmonerer det jo ikke rigtigt med formandens ord om en mere åben linie.

Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#15
Sædvanligvis forsvinder snepperne når frosten sætter ind, normalt sidst i december.
Så at give os sneppejagten i januar, ville under alle omstændigheder være en tom getus.

Mvh

knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
Svar
#16
Citat:quote:

Sædvanligvis forsvinder snepperne når frosten sætter ind, normalt sidst i december.
Så at give os sneppejagten i januar, ville under alle omstændigheder være en tom getus.


Det har du ret i,men som jeg skrev længere oppe i tråden, så er det princippet og hans holdninger der er noget galt med, i mine øjne,
Hvis det er hans indstilling har han valgt et forkert job.
Citat:quote:

Jeg har lidt svært ved at se hvordan DJ kunne komme i taknemmelighedsgæld, havde han været lidt snu var han stillet med nogle krav der var højere end det der kunne accepteres, det er da sådan man forhandler feks. løn.
Jeg fatter slet ikke at han kan kalde nogen form for jagt ubetydelig, vi har forskellige jagtinteresser og for nogen er sneppejagt det eneste der dur.
Nu er det vel osse mere princippet i det,med det job han har skal han rage alt den jagt til sig som han kan.

Mvh
Kim



Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#17
Øhh, har han sagt nej til mere[?][Image: t141.gif], følgende er sakset fra et andet forum :

Citat:quote:

Nu nævner alle sneppejagten.....hvorfor er der ingen der nævner jagttiden på fasanhøne som ORJ selv har udtalt i Jagtmagasinet på TV4, at en forlængelse på høne i hele januar var en mulighed, men at han (ORJ) valgte at sige nej til dette, for ikke at stå i gæld og samtidigt sende et forkert signal samtidigt med, at man ønkser en mere bæredygtig jagt baseret på naturens overskud?


Så forstår jeg slet ikke hvad der menes med forkert signal og bæredygtig jagt, der er masser af høns

Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#18
der er masser af høns
halløj Kima
at der er masser af høns kommer nok af at man ikke driver for meget jagt på dem.
en (naturlig) høne på paraden er lig med et eller to kuld mindre i foråret. er der udelukkende tale om en udsatte fugle er sagen en anden.
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#19
Citat:quote:

en (naturlig) høne på paraden er lig med et eller to kuld mindre i foråret.


Nåeh, så er det derfor vi plejer at sige, skån hønsene[Wink]
Fordi der er jagttid behøver vi jo ikke skyde dem, men vi har muligheden[^].
Jeg er af den mening at vi skal have jagt på så meget som muligt, sålænge som muligt og lade det være op til hver enkelt selv at afgøre hvad man ønsker at skyde.
Det er ikke formandens job at bestemme hvad vi må og skal, han skal sikre os muligheder, ikke begrænsninger

Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#20
Kim skrev:
Citat:quote:

Jeg er af den mening at vi skal have jagt på så meget som muligt, sålænge som muligt og lade det være op til hver enkelt selv at afgøre hvad man ønsker at skyde.


Principielt kan du ha` ret, men et langt liv har lært mig, at den holdning ikke fungerer godt i det virkelige liv.

Ska` det også være op til den enkelte, hvor mange bajere man må drikke, inden man sætter sig bag rattet?[Wink]hik,--hik--

Mvh

knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)