Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Non Barbie Revolver (.600 Nitro Express)
#1
Pu.... Det må da kaldes en Non Barbie Revolver

.600 Nitro Express
[Image: zeliska_1.jpg]

[Image: zeliska_2.jpg]

Priser er bestemt også NON BARBIE. Starter ved € 13.840,-

Med 6kg er den lige noget for bodybuilderne...

900 grains kugle, 462m/s og 6230 Joule, sikkert Rigeligt til gennemskud på en Kanin [:p][Big Grin][Wink]

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#2
Gad vide om den kan lyddæmpes ???

[:I]

Er jo helt fjollet med at bruge lyddæmpere til træning og jagt.

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#3
Den switsiske "Seliska" eller sådan noget lignende...

Har haft historien "hængende" på opslagstavlen i pistolklubben et års tid eller mere[Wink]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#4
Jeg ved ikke, om happynanoq spøger, men der er almindelig enighed om, at revolvere ikke effektivt kan lyddæmpes, fordi der i alle tilfælde vil slippe gas og dermed knald ud af den smalle åbning mellem tromle og pibe.
Amerikanske bøssemagere ynder at fortælle - løgn eller latin - om de gangstertyper, der har besøgt værkstedet for at få deres revolver lyddæmpet. Når de har fået at vide, at det ikke kan lade sig gøre, bliver de meget vrede på bøssemageren, for de "har jo set så mange gangsterfilm, hvor der anvendes lyddæmpede revolvere". Så meget for Hollywood-sandheder.
Mht til lyddæmpning til jagtbrug: I Grønland er der jo megen plads. I DK kender jeg revirer, der ligger tæt op til fritidshus-kolonier m.v., hvor jægerne får klager over støjen. Hist og her ville muligheden for støjdæmpning nok være på sin plads. Personlig ville jeg savne knaldet.
Svar
#5
Jeg spøger nu ikke - jeg er ganske meget levende.

Nå, pjat til side..

Jeg har bare lavet min egen lyddæmper til salonriflen, som jeg gerne bruger til træning og jagt.

Og nu talte jeg ikke om effektiv lyddæmpning.. men... lyddæmpning.

Og jo, det kan godt lade sig gøre at montere lyddæmper på revolvere, men idet gassen også slipper ud mellem tromle og løb - ja så vil det af naturlige årsager ikke blive en total lyddæmpning, men stadig en rimelig dæmpning.

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)