Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tørtræning
#1
Hej

Jeg vil gerne høre om man skal bruge "klikpatroner" når man skyder riflen af uden noget i kammeret?

Jan
Svar
#2
Hej Jan!

Det kommer lidt an på riflens konstruktion, men generelt er de fleste "bolt-rifler" ("mauserlås") ikke generet af tørtræning!
Af hensyn til ens egen "sjælefred" bør man dog så vidt muligt bruge en klikpatron. Bruger du en standard-kaliber, så burde det ikke være et problem at få fat i en klik-patron.

-- dravis
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#3
Enhver der tørtræner bør være opmærksom på om perkutørhullet i bundstykket, begynder at bule ud. Det er meget afhængig af konstruktion, men er den for tyndvægget kan det ske, samt en knækket slagstift.

G.D.
Great Dane

Svar
#4
vedt tørtræning er det kun "fejlkonstruerede" rifler som ikke kan tåle tørtræning, Tørtræning er den bedste og billigste måse at træne 90% på, da det giver skytten en masse rutine i at håntere sit våben i en ikke stresset situation med mulighed for selv at erkende sine sigte og aftræksfejl uden både at blive halvejs blind , døv og forskrækket over brag og rekyle (jeg provokere)

jbn
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Great Dane

perkutørhullet


Hedder det virkelig sådan eller er det en eller anden militær slang?

Småkatte kløves bedst med .30-06
Svar
#6
"Perkutørhullet" - der er en lækker klang over det ord - men jeg er nu heller ikke stødt på det før. Det lyder som et gammelt militært udtryk, lidt i samme toneart som f.eks: "Rekylgevær" eller "Raserende skudbane". Great Dane - forklar!

Assumption is the mother of all ****ups...


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#7
Måske er det millitærsprog, og slagstiften er naturligvis perkutøren. En til jeg lige husker er en fangro, der på "millitærsk" hedder stang....Den fandt jeg til gengæld ud af hvor stammede fra. Ved et uheld kom jeg til at studere gamle originaltegninger, fra Våbenarsenalets tid. I blandt dem var tegninger fra Husquarna med en maskinpistol, og på tegningen var fangroen kaldt stang. Sådan blev det også oversat til dansk...Og hedder det fan´me også i dag!

G.D.
Great Dane

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)